Chopsticks - Jung Hoseok

430 35 0
                                    


Pagi yang indah dengan cuaca yang cukup baik membuatkan Y/N masih lagi tidak bangkit dari katilnya yang empuk itu.

"Jagiya....wake up babe" Jhope membelai rambut Y/N dengan cukup lemah lembut.

"Emm...awal lagilah,awalnya yeobo bangun"Y/N cuba untuk membuka matanya namun cahaya dari muka Jhope terlalu terang membuatkan anak matanya mengecil.

Makin lama cahaya yang terang menerang itu semakin samar dan tiba-tiba muka Jhope berubah menjadi muka vampire??!!!

"AHHHHHH"

*GEDEBUK*

"Aduh!sakitnya badan aku!"Y/N melihat sekeliling sebelum ketawa sendirian.

"Mimpi rupanya hahah"

Sebelum Y/N ingin mengemas katilnya,Y/N mencapai iphonenya terlebih dahulu.

"Omo!dia mesejlah"

Jhope

Jagiya dah bangun ke?

Hari ni jom kita makan dekat Seoul Garden nak?

Kira jadilah ye,oppa datang ambil jagiya dalam pukul 10 pagi tau!

Jangan lambat!!!

Y/N dengan bingkas bangun dari katil kelam kabut masuk ke bilik air kerana jam di dinding menunjukkan pukul 9.45!Mana tak kelam kabut mandi hahahah

"Aduh nak pakai baju ape ni?"Y/N masih termenung memerhati kesemua bajunya dalam almari kerana sukar untuk memilih baju yang hendak dipakainya.

Punyalah payah Y/N hendak memilih baju macam hendak pergi ke Mnet Asian Music Awards.

Akhirnya Y/N decide menyarungkan baju blouse berwarna biru muda dipadankan dengan jeans biru gelap dan digayakan dengan choker berwarna hitam di lehernya.

Rambutnya diikat pony tail kerana rambutnya yang panjang itu kadang-kadang merimaskannya.

Y/N mengenakan bedak compact di mukanya,kemudian eyeliner dan persiapan terakhir mengenakan lipstick matte colour peach di bibirnya.

"Done!"

*I'm so sorry but I love you da geojitmal
Iya mollasseo ijeya arasseo nega piryohae
I'm so sorry but I love you nalkaroun mal
Hwatgime nado moreuge neol tteonabonaetjiman*

*bunyi ringtone*

"Hello oppa"

"Hello jagiya,oppa dah ada depan apartment jagi ni"

"Ohh okay jagi keluar ye"

"Okay"

"Wahh!cantiknya jagi oppa ni"Terkelip-kelip mata Jhope memandang Y/N yang begitu cantik di matanya.

"Aigoo oppa ni janganlah buat jagi blushing *blush*"Y/N berpura-pura seperti malu dipuji sedangkan dalam hatinya bunga sakura,bunga matahari,bunga raya,segala jenis bunga dah pun tumbuh mekar.

"Eleh malu pula dia,dahlah jom kita ke Seoul Garden!piung!"Jhope pun memulakan pemanduannya.

Di restoran Seoul Garden

"Oppa cepatlah lapar nii!"Y/N merungut lapar sambil tangannya meraba-raba perutnya yang berbunyi.

"Kejap!kejap!"Jhope secara tidak sengajanya tersalah tekan butang di kunci kereta itu menyebabkan kereta itu menjerit tidak henti.

"Aigoo nasib dah berhenti fuhh~sengaja betul kau kereta kann...tahulah aku bukan tuan kau geez *jelir lidah*"Jhope akhirnya berjaya mematikan bunyi kereta itu.

"Oppa yang tak tahu salahkan kereta tu pula hahha kalaulah kereta tu boleh jawab hah!mahu lari tak cukup tanah nanti hahahah"Y/N sengaja mentertawakan Jhope yang kelakar itu.

Y/N dan Jhope mengambil tempat di hujung sekali,katanya hendakkan privacy jadi Y/N ikutkan sajalah lagipun perutnya sudahpun mainkan beribu lagu dah macam ada band saja dalam perutnya itu.

"Okay biar oppa ambilkan makanan since jagi first time datang sini kann,jagi tunggu sini ye"Y/N mengangguk tanpa bantahan.

*Seoul Garden tu actually restoran makanan ala-ala korea yang bakar daging tengah2 tu hahaha so dekat sana you all can eat how many you want as long as you all kena habiskanlah apa yang you all makan tu and harga lebih kurang Rm40 seorang but for me its really berbaloilah sebab kita boleh makan banyak2 hahah...kalau ada peluang dan ruang trylah,maybe some of you dah tahu but author saja share in case sesiapa yang tak tahu hehehe okay sambung story

"Wahh!banyaknya oppa ambil daging ape semua nii"Y/N sudahpun menelan air liur melihat makanan semua itu.

"Okay biar oppa tolong grillkan"Y/N sudahpun bersiap sedia menunggu.

Sementara menunggu daging masak,Y/N mengisi perutnya dengan side dishes yang lain.

"Finally!!!!"Y/N tanpa sabar terus menerjah daging ke dalam mulutnya.

"Ahh panas!panas!"

"Hahaha aigoo jagiya ni gelojoh sangat,panas lagi tu makan perlahan-lahan lah"Jhope mengambil chopsticksnya lalu menyuapkan daging yang dimasaknya tadi.

"Emm sedapnya!lagi2!"Jhope dengan gembira terus menerus menyuapkan Y/N begitu juga dirinya sendiri.

"Jagi cuba guna chopsticks ni"Cadang Jhope apabila melihat Y/N tidak pernah menggunakan chopsticks ketika makan.

"Tak naklah tak retilah nanti habis makanan tu meja ni yang makan"Jhope hanya tersenyum lalu mencapai tangan Y/N dan memberinya chopsticks.

Y/N agak terkedu dengan tindakan Jhope itu kerana sebelum ini Jhope tidak pernah melakukan sedemikian.

"Okay oppa ajar,first bla bla bla"

Jhope gigih mengajar Y/N cara menggunakan chopsticks tetapi Y/N focus memandang muka Jhope yang menawan itu.

Hati siapalah tak cair kalau orang sehensem ni pegang tangan aku lepastu ajar guna chopsticks pula...aduh!aku rasa aku ni lagi cair dari aiskrim......

"Oppa"Y/N memanggil Jhope dengan lembut.

"Emm?wae?"Jhope pula memandang Y/N lama.

"Oppa ni manusia ke matahari?"Jhope mengerut dahi dengar soalan pelik Y/N itu.

"Sebab Y/N jadi cair bila tengok oppa hahahah"Kedua-duanya ketawa mendengar pickup line Y/N.

"Nope,Im your stealer because i just steal your hearteu chia chia chia"

"Bwoya hahhaha okay jagi try guna chopsticks ni"Y/N mengambil chopsticks lalu cuba mengambil daging yang sudah masak.

Jhope tidak dapat menahan dari ketawa kerana Y/N asyik menjatuhkan chopsticks dari dapat mengambil makanan.

"Yahh!aishh!!ambil ni ambil ni makan!"Y/N menyumbat daging ke mulut Jhope kerana dia terlalu bising ketawa.

Jhope tiba-tiba menepuk tangan perlahan.

"Oppa wae geurae?oppa ni pelik-pelik je"Y/N terus menyambung mengisi perutnya.

"Jagi baru sahaja menyuapkan oppa mengunakan chopsticks and now jagi suapkan diri jagi guna chopsticks juga!wahhh!uri jagiya dah pandai guna chopsticks!"

Y/N mengalihkan pandangan ke arah tangannya yang sedang asyik menggunakan chopsticks dan barulah dia sedar dia dah pandai guna chopsticks!

"Uwahhh oppa gomawo!saranghae!"Y/N menunjukkan simbol heart kepada Jhope menyebabkan Jhope tersenyum riang.

Mereka berdua pun makan dengan senang sambil berbual tentang bermacam perkara tanpa sedar hampir 5 jam mereka berdua menghabiskan masa di situ.

























*Okay so hope readers enjoy this imagine because author tak sangka tiba-tiba dapat idea pasal chopsticks hahahah i love you all!!


BTS IMAGINES[Malay Ver]Where stories live. Discover now