Suge terjaga dari tidurnya apabila nada deringnya tiba-tiba berbunyi.Suga meraba-raba mencari telefonnya.
*bunyi telefon jatuh*
"Aishh jatuh pula"Suga mencapai telefonnya di lantai lantas menjawab panggilan.
"Hello"
"Hello hey,tak bangun lagi anak teruna ni?"Suga segera bangun apabila suara ommanya hampir memekakkan telinganya.
"Mana ada dah bangun dah ni,kenapa omma call pagi-pagi buta ni?"Suga terdengar keluhan ommanya.
"Pagi buta?pergi tengok jam sekarang"Suga menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal,pelik dengan ibunya.
"Omo!sudah tengahari?!"Suga terdiam selepas melihat jam.
"Hah!pergi mandi sekarang,omma otw ke sana,mandi cepat!"Suga terpinga-pinga selepas habis bercakap dengan ibunya.
Dengan segera Suga kelam kabut mencapai tualanya dan terus masuk ke bilik air.
*ding dong*
"Omma kenapa tiba-tiba saja datang ni?"Suga meletakkan barang-barang yang dibawa ibunya ke atas meja.
Ibunya melabuhkan punggung duduk di sebelahnya.Ibunya tersenyum.Suga semakin hairan melihat ibunya yang seperti menyimpan seribu rahsia.
"Suga ahh...omma dah jumpa jodoh yang terbaik untuk anak omma ni"Suga melepaskan sentuhan ibunya lalu berganjak duduk di sofa sebelahnya.Ibunya tergamam.
"Omma,sudah berapa kali omma cuba nak jodohkan Suga dengan perempuan yang Suga tak kenal dan end up tak jadi kan?Suga penatlah omma"Suga mengeluh.
"Omma tahu tapi okay kali ini last,kalau kali ni tak menjadi juga omma takkan paksa Yoongi pergi blind date lagi,omma janji"Suga melihat muka ibunya yang betul-betul berjanji ini yang terakhir.
"Okaylah..kali ni dekat mana pula?"Ibunya menghulurkan nombor telefon kepada Suga,Suga menaip semula nombor itu dan simpan dalam kenalannya.
"Okay omma balik dulu,nanti jangan lupa call dia...omma sayangkan Yoongi"Suga berasa tersentuh apabila ibunya memeluknya,dia berasakan sudah lama dia tidak merasai pelukan yang warm itu sejak dirinya sentiasa sibuk dengan kariernya.
Keesokannya Suga mengenakan pakaian yang simple sahaja kerana dia seorang yang tidak terlalu cerewet dalam pemakaiannya."Alah dekat je,jalan kaki sajalah"Suga mengambil keputusan untuk hanya berjalan kaki ke destinasi perjumpaan 'jodohnya'.
Semasa sedang asyik berjalan,tiba-tiba bahu Suga dilanggar seseorang.Belum sempat dia memanggil orang yang melanggarnya itu,perempuan itu sudahpun berlalu pergi.
"Aishh dah langgar bukan nak minta maaf"Suga mencebikkan bibir sambil mengambil kaca matanya yang jatuh ke lantai.
Sampai sahaja di House of Cafe,Suga mencari-cari perempuan yang akan bertemunya buat kali pertama.Tiba-tiba seorang perempuan berbaju merah melambai ke arah Suga.
Suga segera berjalan ke arah perempuan itu.
"Ehh awak?macam mana..?"Suga tiba-tiba ketawa kecil begitu juga dengan perempuan itu.
"Tak sangka kita berjumpa semula dengan cara begini"Kata Suga sambil tangannya bersilang di dada.
"Itulah,saya pun tak sangka lebih kurang 10 tahun kita tak berjumpa dan sekarang wahh awak dah banyak berubah"Y/N berasa kagum melihat perubahan Yoongi,kawan sekelasnya sewaktu di sekolah menengah.
"Saya tak berubah pun macam ni je"Keadaan menjadi agak kekok apabila perbualan mereka terhenti seketika.
Tanpa sedar,Y/N dan Suga semakin rancak berbual sehinggakan masing-masing tidak sedar hari hampir lewat malam.
"Okaylah saya balik dulu dah lewat ni"Y/N meminta diri untuk pulang.Suga turut bangun kerana cafe itu mahu ditutup.
"Okay terima kasih untuk harini,nanti apa-apa saya call?"Kata Suga sambil tangannya menghulurkan telefonnya kepada Y/N.
"Okay bye!see u soon!"
Dalam perjalanan pulang,Suga tidak henti tersenyum memikirkan tentang perbualannya dengan Y/N tadi.
Tiba-tiba,"auch!"Suga mengerang kesakitan kerana kakinya terlanggar sebuah batu yang agak besar.
Suga tergelak sendirian."dah angau aku ni,batu punya besar pun tak nampak"........
*hey!sorry for hiatus for so long,this year i have important exam so just like what i say im gonna update less since i have no time so here suga imagine for u,and thanks for 14 k view!!thanks for read and vote too!
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanficIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...