"Doktor macam mana dengan anak saya?"Lelaki yang kelihatan berusia bertanya dengan muka yang resah.
Doktor tersebut membuka cermin matanya sebelum mengeluh kerana gelisah.
"Anak encik sebenarnya kehilangan banyak sangat darah dan darah anak encik jenis...saya pun tak pernah jumpa darah jenis ni"Doktor itu terus menerus menerangkan keadaan anak lelaki itu yang amat pelik baginya.
"Baiklah doktor,saya faham...terima kasih doktor"Doktor itu meminta diri.
Lelaki tadi berjalan menuju ke bilik wad bernombor 1310.
"Kamu bolehlah balik dulu,biar pak cik pula jaga Jimin"Yena tersedar dari lamunan apabila suara Jinsung menyergahnya.
"Tak pelah pak cik...lagipun saya tiada kelas harini"Yena bangun dari sofa bagi membolehkan ayah Jimin duduk.
"Yena...bukan salah Yena Jimin jadi macam ni,perkara dah nak jadi sesiapa pun tak boleh jangka kan?"Jinsung cuba meredakan rasa bersalah Yena.
Recap
"Ahhhh!"Jimin mengerang kesakitan apabila terasa belakangnya ditusuk dalam dengan sebilah pisau.
Jimin jatuh terlungkup dan Yena tidak sempat untuk cuba menghalang makhluk yang menikam Jimin kerana terkejut dengan situasi itu.
"Awak!awak!"Yena kelam kabut mengeluarkan Iphonenya untuk call ambulans.
"Hello ambulans"
Hari ini seperti biasa,Yena akan melawat Jimin selepas selesai kelas petang.
Yena berasa amat lega hari ini kerana Jimin baru sahaja sedar setelah dua hari tidak sedarkan diri selepas daripada kejadian yang menimpa dirinya itu.
Jadi,Yena membelikan sebakul buah-buahan untuk diberi kepada Jimin sebagai tanda gembiranya dia mengetahui keadaan Jimin.
"Jimin belum bagitahu Yena?"Jimin menggeleng kepala.
"Lebih baik Jimin bagitahu Yena sebelu.."Kata-ii Jinsung terhenti apabila terdengar bunyi tolakan pintu bilik wad itu.
"Ehh Yena dah sampai?"Ayah Jimin cuba membetulkan duduknya seperti orang yang sedang nervous menunggu untuk di interviewkan.
"Sebelum apa pak cik?"Jimin memandang Jinsung dengan dahi yang berkerut sambil memberi isyarat supaya jawab sesuatu.
"Er..err..err...."Yena mengambil tempat duduk di sebelah ayah Jimin dengan sopan.
"Pak cik bolehlah ceritakan kesemuanya kepada saya,saya okay"Jinsung mengeluh namun akur apabila melihat muka anaknya yang tunduk risau.
Jinsung menceritakan tentang kesemuanya mengenai keluarganya serta lain-ii kepada Yena.
"Jadi...siapa yang boleh dermakan darah kepada Jimin?"
Yena inginkan harapan daripada Jinsung kerana dia sendiri baru sahaja tahu bahawa darah jenis Jimin memang sukar untuk ditemui.
"Yang itu...pak cik pun tak tahu macam mana nak buat....pak cik buntu"Jinsung mengenggam erat tangan Jimin dengan perasaan sayang yang mendalam kepada anaknya itu.
"Kalau macam tu,boleh tak saya nak bercakap dengan Jimin sekejap?hanya saya dan Jimin"Yena meminta ayah Jimin untuk memberikan ruang baginya bersembang private dengan Jimin sahaja.
"Boleh,pak cik keluar dahulu"Jinsung meninggalkan Yena dan Jimin berdua.
"Saya minta maaf"Itulah ayat pertama yang diucapkan Yena kepada Jimin.
"Bukan salah awak dan bukan salah sesiapa pun sebab semua ini terjadi tanpa pengetahuan kita bukan?"Jimin mengesat air mata Yena yang kelihatan mula menuruni pipi.
"Saya sanggup bagi darah saya untuk awak"Mata Jimin membulat terkejut dengan pernyataan Yena secara spontan itu.
"Tidak...awak jangan buat keputusan terburu-buru Yena"Jimin mengusap rambutnya yang panjang ke belakang dan mengeluh resah.
"Saya ikhlas dan saya sanggup sebab...saya sukakan awak dari hari pertama pertemuan kita"Yena menunduk mukanya ke bawah.
Jimin mengamati muka Yena sementara kerana tidak menyangka perasaannya sama seperti perasaan Yena terhadapnya.
"Awak yakin?saya tak nak awak menyesal kemudian hari"Jimin mengingatkan Yena kerana dirinya sendiri tidak sanggup untuk "gigit" leher Yena demi tubuh badannya untuk digunakan lebih lama.
"Says bersedia lagipun saya mahu mengubah hidup saya dan mulakan hidup diri saya yang baru"Yena duduk menghadap Jimin di atas katilnya.
Yena mendekatkan tengkuknya ke muka Jimin membuatkan Jimin semakin lama semakin tidak tahan untuk menggigitnya.
"Im sorry and i love you Yena"
"I love you too Jimin"Kini,hidup Yena berubah seratus peratus dan Yena makin bahagia mengecapi kehidupannya yang baru ini.
"Lapar tak?"Jimin bertanya kepada Yena yang sedang asyik menonton tv.
"Emm mestilah!"Yena bingkas bangun dan menarik lengan Jimin.
"Ke mana?"
"Berburulah"
Jimin yang faham akan maksudnya itu tersenyum girang sebelum mengikut jejak langkah Yena yang mendahuluinya di depan.
*To those yang pernah tengok Twilight might can imagine this kind of imagine
*sorry for late again >_<
*enjoy♥
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...