"Ish!ketat pulak penutup botol ni pun erghhh"Y/N mengeluh kerana tidak dapat membuka penutup botol air mineral itu.Dia meletakkan botol itu di sebelahnya lalu mengeluarkan telefonnya dari poket bag nya.
"Here"Y/N terkejut apabila terdengar suara lelaki berdekatannya.Alangkah terkejutnya dia apabila seorang lelaki segak memakai jaket kulit dengan seluar jeans hitam sambil memakai beanie berwarna merah dengan kaca mata hitam.
Lelaki itu betul2 berdiri di hadapannya."Ohh!thank you"Y/N mengambil botol air yang lelaki itu hulurkan kepadanya.
"U need to put more energy to open this"lelaki itu melabuhkan punggungnya duduk di sebelah Y/N.Y/N masih tidak percaya apa yang dia nampak.Tidak berkedip mata Y/N memandang lelaki itu.
"So,where are u from?u alone?"Y/N tersedar dari lamunan.
"Ohh!i..i..i..m..im from Malaysia,yes im alone..ohh!no no!im with my friends i mean im on a trip here actually"Y/N hampir tergagap-gagap menjawab pertanyaan lelaki itu.Lelaki itu ketawa.
"U so funny hahha....btw im Jimin and u?"
"Ohh im Y/N.."
"Ohh nice name..nice to meet you too..i gotta go,bye see u again!"Y/N masih tidak percaya yang Jimin baru sahaja duduk di sebelahnya dan bercakap dengannya!Dia rasa seperti mahu menjerit sekarang!
"Omg!!is that Jimin?omg!!dia cakap dengan aku?dia tanya nama aku?!gosh!mimpi ke ni?"Y/N seperti orang tidak betul bercakap seorang diri.Dia menunduk malu apabila beberapa orang melihatnya pelik.
"Y/N!jom!semua dah tunggu kau dalam bas!jomlah!"
Dalam bas...
"Wei kau kenapa?dari tadi senyum sorang2?takut aku tengok...kau ok ke?"Eun Byul bertanya kepada Y/N iaitu kawan baiknya."Ish!kau ni,mana ada apa..saja je senyum tak boleh ke?"
"Bukan tak boleh,tapi seram aku tengok kau senyum sorang2 hahaa"
"Dahlah tak payah nak seram sangat...aku nak tidur kejap"Eun Byul hanya mengangguk.
Di Hotel.....
"Ok semua,saya bagi awak semua free malam ni,pergilah mana-mana awak nak pergi tapi tepat pukul 10 semua mesti dah berkumpul depan pintu masuk hotel ni faham?"Guru kelas Y/N memberikan arahan.
"Faham!"
"Dan jaga keselamatan awak,jangan senang2 ikut orang yang awak tak kenal,lagipun sini tempat orang jadi behave ok?"
"Baik cikgu!"semua pelajar meluru keluar dari hotel itu.Y/N dan Eun Byul juga sama.
"Wei kita nak pergi mana dulu?dekat sini banyak tempat best!"Eun Byul excited jika bab2 keluar berjalan tetapi kalau belajar dialah orang pertama tidur dalam kelas.
"Pergi jerlah mana-mana kau suka,aku ikut je"Eun Byul menarik tangan Y/N lalu berjalan seiringan ke destinasi mereka.
Di Cafe Butterfly...
"Boleh tak kau tunggu sini?aku nak pergi kedai tu jap..ke kau nak ikut sekali?""Emm tak pe lah kau pergi dulu,aku nak duduk sini kejap...nanti aku datang"
"Ohh..okay!jangan lambat tau!"Y/N mengangguk.Eun Byul sudahpun berlalu keluar dari kafe itu.Y/N termenung sendirian.
Y/N tersenyum apabila memikirkan kejadian pagi tadi.Dia tidak sangka dia akan berjumpa dengan Jimin,bias dia yang paling dia suka.Setelah 10 minit duduk di situ,Y/N mencapai bagnya lalu berjalan ke kaunter untuk membayar.
"How much?"
"Bla bla bla"Y/N mengeluarkan beg dompetnya dari bagnya.
"ohh..i don't have enough money...emm can u wait for a while?"Y/N mengeluarkan telefonnya pula lalu mencari contact Eun Byul untuk menelefonnya.
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...