Don't get flu...- Jin

900 35 2
                                    

"Chagiya harini oppa akan bawa ke mana sahaja chagi nak pergi cakap je"Jin mengambil cuti sehari untuk menemani Ying.Jin sentiasa sibuk dengan schedulenya dan tidak mempunyai masa untuk dating dengan Ying.

"Jinjja?!heheh okay emm...chagi nak pergi tengok wayang okay?"Ying berasa teruja kerana bukan selalu dia dapat bersama Jin,boyfriendnya yang sangat dia sayang.

"Okay!lets go"Jin memandu keretanya dan menuju ke destinasi mereka.

Di mall....

"Oppa nak tengok cerita apa?"Ying bertanya kepada Jin yang sedang membetulkan tali kasut Ying.Lantas,dia bangun dan mukanya sangat dekat dengan muka Ying.

"Horror movie? *wink*"Jin mengangkat keningnya.Ying menolak muka Jin yang terlalu dekat dengannya.

"Ish!tak naklah tak suka!cerita lainlah"Ying memuncungkan mulutnya.

"Ala tak pe oppa ada jangan risau hahha"Jin kemudian pergi ke kaunter tiket dan membeli tiket untuk dua orang.Ying pun berfikir "betul juga,dia kan ada hahah"lalu mereka berjalan menuju ke panggung wayang.

Dalam panggung wayang.....

"Oppa!oppaa!oppaaa!tak sukalah!huaaaa"Ying menjerit ketakutan kerana terkejut melihat muka hantu itu yang menakutkannya,tanpa sedar dia memeluk erat tangan Jin.

"Hahaha kelakarlah muka hantu tu hahah"Jin gelak terbahak-bahak melihat Ying seperti budak kecil tetapi dalam hatinya suka melihat Ying seperti itu kerana baginya Ying nampak comel.

"Ish!oppa nii!tak nak tengok!"Ying terus memeluk erat tangan Jin dan menutup matanya sehingga dia tertidur di bahu Jin.

1 hour later...

"Chagiya..bangun-bangun,aigoo...tertidur pula dia"Jin mengejut Ying yang tidur lena di bahunya.
"Yahh!habis air liur basi dia melekat kat bahu oppa haihh.."Jin mengelap bahunya yang luas itu pada sebelah kanan dengan tisu.

"Hehee mianhae oppa..."Ying membuat muka comel kepada Jin untuk meminta maaf.

"Aishh...arasso..pandai je dia nak pujuk oppa,dah jom keluar"Mereka pun keluar dari panggung wayang.

"Oppa jom kita makan sushi!"

"Arasso,anything for you"Mereka pun berjalan menuju ke pintu masuk restoran sushi yang betul2 berada di hadapan panggung wayang.

"Ahhh"Ying membuka mulutnya untuk Jin menyuapkan sushi kepadanya.

"Sedap?"Ying menunjukkan thumbs up menandakan sushi itu sedap kepada Jin.Jin tersenyum riang.

"Oppa lepas ni kita pergi bla bla bla bla"Jin tergelak mendengar chagiyanya bercakap tempat-tempat yang akan mereka pergi hari ini."comel bila dia bercakap banyak"Jin memandang Ying sambil tersenyum.

"Oppa dengar tak?haihh berangan pula dia"Ying menyambung menyuap makanan ke mulutnya.

"Yer dengar...arasso...kan oppa cakap for one day oppa spend time untuk chagi oppa yang comel nii"Jin mencubit pipi Ying yang tembam itu.

Skip*

Hari pun hampir malam,Jin dan Ying pun sudah penat date seharian,mereka pun berlalu pulang.

Di rumah Ying....

"Oppa!hari ni chagi happy sangat sebab dapat spent time together...hope oppa dapat spent time dengan chagi lagi emm.."Ying berasa sedih kerana Jin akan sibuk dengan shownya di overseas jadi mereka tidak dapat berjumpa untuk beberapa hari.

"Oppa pun happy...ala janganlah sedih...oppa pergi kejap je,nanti oppa dah balik sini oppa terus datang jumpa chagi ok?"Jin memegang erat kedua-dua belah tangan Ying.

"Arasso..."

"Ahh chagiya!i have something for you"Jin mengambil keluar sebuah kotak dari keretanya.Ying memandang dengan penuh hairan.

"Here...don't get flu ok?lagipun musim sejuk tak lama lagi...jaga diri tau,jangan lupa pakai scarf ni kalau nak keluar and jangan pakai baju nipis nanti demam pula"Jin menyarungkan scarf berwarna hitam berbelang putih iaitu warna kesukaan Ying di leher Ying.

"Gomawo oppa!wah!its my fav colour heheh"Ying memeluk Jin erat.

"I love u chagiya...emmm take care ok?"Jin mencium dahi Ying sebelum dia pergi.

"Saranghaeyo oppa!take care too"Ying memeluk Jin buat kali terakhir.

Jin menunggu sehingga Ying masuk ke rumahnya sebelum dia pergi.

"Ahhh...i will miss her"Jin kemudian memandu keretanya lalu berlalu pergi meninggalkan rumah Ying.





*done for Ying...enjoy.....

BTS IMAGINES[Malay Ver]Where stories live. Discover now