Its Okay Its Love - VHope

672 30 2
                                    

"Yeoboseyo?"Jhope menjawab panggilan.

"Oppa boleh kita jumpa?"Y/N bercakap dengan nada yang agak sedih.

"Boleh,kenapa suara baby sedih je ni?baby ada masalah ke?"Jhope seperti dapat mengagak sesuatu telah berlaku.

"Emm oppa tunggu dekat tempat biasa nanti kita jumpa"

Jhope masih lagi risau dengan Y/N yang berkata hanya ingin berjumpa dengannya tanpa sebab.

Di Butterfly Garden
"Oppa dah lama tunggu?sorry baby lambat sikit tadi ada hal kejap"Y/N mengambil tempat duduk di sebelah Jhope.

Mereka duduk di situ sambil bersembang kosong sehinggalah Y/N tiba-tiba senyap.

"Baby,kenapa ni?"Y/N duduk menghadap Jhope.

"Oppa...baby nak minta maaf"Jhope semakin hairan.

"Hey kenapa tiba-tiba ni?baby sakit ke?"Jhope terus menerus berasa risau.

"Oppa baby tak nak teruskan lagi hubungan kita ni,baby minta maaf sangat-sangat,baby sayangkan oppa tapi baby terpaksa putuskan hubungan kita ni,baby minta maaf oppa.."belum sempat Jhope bercakap Y/N telahpun meninggalkan Jhope bersendirian.

Air mata Jhope mulai menitik.Hatinya seperti ditikam-tikam dan hanya dirinya merasai keperitan itu.

Tiba-tiba hujan mulai turun dan Jhope segera berlari ke keretanya.Dia memandu pulang ke rumah dengan perasaannya yang hampa itu.

Beberapa minggu kemudian...
"Hyung jomlah keluar,hyung asyik terperap dalam bilik je,V risau tengok hyung ni"V,adik Jhope dan sentiasa risaukan keadaan abangnya yang sudah tidak seceria dulu.

"Emm hyung malaslah,pergilah sorang"Jhope tidak memandang V,dia asyik membelek-belek patung kegemarannya.

"Jomlah,V nak kenalkan hyung dengan girlfriend V kesianlah dia,V dah janji nak bawa dia jumpa hyung"V membuat muka sedih.

"Malaslah nanti-nanti jerlah banyak masa lagi"V mengeluh.

"Tak da hyung pergi mandi cepat V tunggu dekat bawah "V menarik Jhope ke bilik air,Jhope terpaksa akur.

"Dah siap?jom dah lambat ni"Jhope terpaksa mendengar kata V,yerlah V satu satunya adik dia.

Y/N pov
"Oppa cepatlah,Y/N dah siap lama dah ni oppa ni macam perempuanlah siap pun lama sangat"Y/N membebel.

"Yelah sabarlah,dah siap ni jom"

Di Cafe Bling Bling
"Hah tu dia jom hyung"V melambai ke arah seorang perempuan yang berbaju kuning duduk berseorangan di kafe itu.

"Oppa lambatnya,dah lama baby tunggu"V mengambil tempat duduk di sebelah Hani manakala Jhope duduk di hadapan mereka.

"Ala sorrylah,ni kenalkan Jhope hyung oppa dan hyung kenalkan ni Hani my chagiya"

"Ah annyeonghaseyo jeoneun Hani imnida"Hani memperkenalkan dirinya.Jhope hanya menunduk dengan malas.

"Jhope"Hani berasa terkilan dengan Jhope seperti tidak suka akan kehadirannya.

"Ah ah hyung memang macam ni,dahlah jom order"V cuba mengelakkan keadaan yang awkward.

Y/N pov
"Oppa biar Y/N pergi order,oppa tunggu sini"Y/N berjalan menuju ke kaunter.

"Bagi saya satu americano ais,latte ais dan satu orange juice"

"Kenapa aku macam kenal suara lelaki ni?suara dia macam..."Y/N terpaku apabila lelaki itu memusingkan badannya dan menghadap Y/N.

Jhope pov
Aku terpaku dan terus kaku apabila terpandang wajah perempuan yang berdiri di hadapanku.

Sudah lama aku tidak memandang wajah ini.Pelbagai soalan yang ingin aku tanya namun lidahku kelu seperti ada sesuatu menahanku dari bercakap.

Author pov
"Hai"Y/N menyapa Jhope walaupun awkward.

"Err hai awak sihat?"Jhope tetap menjawab pertanyaan Y/N walaupun keadaan waktu itu sangat awkward.

"Sihat awak?"

"Sihat juga"

Jhope dan Y/N masing-masing diam sehinggalah V memanggil Jhope.

"Ahh okaylah saya pergi dulu,jaga diri"Jhope pun berlalu ke meja V dan Hani.

Y/N menghembus nafas lega.

Time skip

Y/N pergi ke kafe kegemarannya seperti biasa.

Y/N mengambil tempat duduk kesukaannya dan membuka buku catatannya menulis sesuatu.

"Hai"Y/N berhenti menulis dan terkejut melihat Jhope tiba-tiba berada di depan matanya.

"Err hai,bila awak datang?"Y/N cepat-cepat menyimpan bukunya ke dalam bag.

"Boleh saya duduk sini?"

"Boleh duduklah"

Y/N dan Jhope masing-masing diam tanpa berkata apa-apa.

"Jhope"

"Y/N"

Masing-masing tergelak kerana dua-dua ingin bercakap.

"Its okay awak cakap dulu,ladies first"Y/N senyum hambar.

"Oppa saya nak minta maaf sebab"Percakapan Y/N terhenti apabila jari Jhope berada di bibirnya.

"Shhh its okay oppa dah maafkan dan oppa dah tahu cerita sebenar"Y/N membulatkan mata.

"Abang Y/N bagitahu semuanya dekat oppa,so yang dah lepas biarkan berlalu lets start a new"

"Terima kasih oppa...so oppa sudi nak terima saya balik?"Jhope menggeleng.Y/N sedikit terkejut.

"No,i want you to be my wife"Jhope melutut di hadapan Y/N sambil menghulurkan sebentuk cincin permata untuk melamarnya.

"Sudikah Y/N untuk menjadi permaisuri hidup oppa"Y/N mengangguk tanda setuju.Jhope terus menyarungkan cincin di jari Y/N dan memeluknya erat.

Semua yang berada di kafe itu menepuk tangan apabila melihat situasi yang romantik itu.

"Ahh kamsahamida"Jhope dan Y/N segera duduk kerana malu semua orang bertepuk tangan untuk mereka.

"Gomawo oppa,baby tak tahu nak cakap apa sebab ahh anyway i love u oppa!"

"Tak pe oppa anggap yang Y/N betul-betul sudi jadi isteri oppa since ur already call urself 'baby'"Y/N menunduk malu.Dia baru sedar yang dia menggunakan gelaran 'baby' semula.

"I love u you too baby"





*done for VHope imagine....enjoy

BTS IMAGINES[Malay Ver]Where stories live. Discover now