"Hyung bangunlah nanti lambat,kita ada schedule harini"Jimin mengejut Jhope yang masih lena tidur.
"Umm...yelah"Jhope bangun dengan mukanya yang masih mamai.
Dalam kereta..
"Jimin dah call Y/N ke?nanti dia lupa pula nak datang jumpa kita""Ohh okay kejap"Jimin mencari contact Y/N lalu menelefonnya.
*trutt...trutt...trutt...*
"Hello"Y/N menjawab panggilannya.
"Hello Y/N kau jangan lupa datang tau,kan kau cakap nak jumpa kitaorang"
"Ohh okay nanti aku datang bawa makanan sekali"Jimin tersenyum.
"Ni sayang kau sangat2 ni hahha"
"Eleh tak payah nak sayang sangatlah,oklah aku nak siap"
"Okay!hati-hati jalan"Jimin mematikan panggilan.
Habis performance...
"Ahhh penatnya...Y/N mesti dah tunggu dekat bilik kita hahaa"Jhope teruja untuk berjumpa dengan Y/N,kawan baik Jimin dan dia sejak sekolah rendah lagi"Y/N ahhh!"Jimin terus memeluk Y/N apabila ternampaknya sedang duduk di kerusi tempat BTS makeup.
"Eeeeee mana adil aku pun nak juga peluk dia"Jhope berpura-pura menangis.Semua ketawa melihat telatah Jhope
"Yelah mari sini ala bucuk bucuk"Y/N bangun dan memeluk Jhope.Jimin membuat muka annoying.
"Eleh hyung ni mengada hahha.Wah!banyaknya makanan kau bawa?"Hampir meleleh air liur Jimin melihat variety makanan yang dibawa Y/N untuk mereka.
"Makanlah puas2 korang kan penat perform tadi so makanlah aku belanja semua ni"Jimin memeluk Y/N sekali lagi.Semua ahli BTS tiba-tiba menyerbu dan memeluk Y/N juga.
"Yahh!yahh!lemas aku dah2 lepas"Semua ketawa apabila Y/N seperti hilang nafas kerana semua memeluknya.
"Y/N ok tak performance tadi?aku rasa ada lack"Jhope bertanya kepada Y/N sambil menyuapkan makanan ke mulut Y/N.
"Okay!korang punya performance sentiasa okay!trust me heheh"Y/N senyum.
"Jinjja?gomawo Y/N sebab puji kitaorang"Jungkook mengucapkan terima kasih kepada Y/N.Dia lega Y/N berkata begitu.
"Ur welcome..btw tak sabar nak tengok performance korang dekat MAMA nanti"Y/N masih tidak dapat lupakan performance BTS pada tahun lepas.Lagi2 si Jimin.
"Oh really?apa yang kau expect dari kitaorang tahun ni punya performance?"Jhope bertanya kepada Y/N.Member yang lain memandang Y/N menunggu jawapannya.
"Emm of course aku nak korang punya performance lagi mantap dari tahun lepas i mean aku tak nak korang collaborate dengan sape2,i just want BTS.But Jimin tolonglah jangan koyakkan baju kau lagi bcs im almost dy.."Y/N menutup mulut dengan tangannya.Jimin terkejut melihat Y/N.
"Woah!"semua member BTS memandang Y/N dan Jimin.
"U almost what?aku tak dengar apa yang kau cakap...palliwa almost what?"Y/N memandang Jimin dengan geram.
"Ishh tak de apelah!just tak payahlah nak tunjuk abs kau tu,geli tau tak!"Jimin ketawa.
"Hahah cakap jerlah kau suka kan?*smirks*"Y/N menendang kaki Jimin.
"Aduh!sakitlah!"Jimin mengosok-gosok kakinya yang sakit itu.
"Padan muka,dah makan cepat"Jhope dan yang lain mentertawakan Jimin.
"Y/N nanti kau ikut kitaorang pergi MAMA tau,kitaorang dah book ticket untuk kau"Y/N hampir tersedak kerana mulutnya masih belum menelan air yang diminumnya.
"Serius?wahhh!gomawo!"Y/N tidak sangka dia akan pergi ke MAMA,acara terbesar dunia.
"Nanti kau kena duduk sebelah aku dalam flight"Jimin berkata selamba.
"Ehh mana boleh..kau kena duduk sebelah aku,nanti kau duduk sebelah Jimin bahaya hahah"Jhope menjelir lidah ke Jimin.
"No!hyung jangan nak mengada"Jhope dan Jimin berlawan cakap.Y/N menggelengkan kepalanya.
"Dah senang2 nanti aku duduk sebelah Jungkook je,kan Jungkook?"
"Yes Noona..."Jungkook memandang Jimin dan Jhope sambil mengangkat keningnya.
"Yahh!Jeon Jung Kook!noona?sejak bila pula dia jadi noona kau"Jimin bangun dan memandang Jhope.
"Hyung,jom kita belasah si Jungkook ni"
"Okay"Jhope dan Jimin bangun lalu ke tempat duduk Jungkook.Semua member termasuk Y/N tergelak besar melihat Jungkook digeletek Jimin dan Jhope.
*done for minhope...enjoy~
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...