Requested by bunny_mochi99
Suatu petang yang indah dan nyaman menyinari bandar Seoul.Seorang perempuan berbaju hijau lembut sedang selesa duduk di bangku yang terdapat di sebuah taman yang berhampiran Han River.
“nak pergi mana ye harini emm”Perempuan itu sedang focus menukar nukar lagu di playlist dalam smart phone nya.
Perempuan itu memasukkan buku nota kecil bersama botol air ke dalam bag nya sebelum bangun untuk beredar dari situ.
“ohh sorry saya tak perasan”lelaki yang terlanggar perempuan tadi segera meminta maaf dengan bersalah.
“ehh tak pe saya okay je”Perempuan tadi hanya mengibas ngibas sedikit lututnya yang terkena tanah.
“betul ke ni?saya rasa bersalah sangat ni”Lelaki tadi terus menerus memerhati keadaan perempuan tadi samadaa okay ataupun tidak.
“ehh betul jangan risau..”Perempuan itu cuba untuk tidak membuatkan lelaki itu bersalah kerana bukanlah dia cedera teruk.
“okaylah kalau macam tu…btw saya Hae Min,awak?”Lelaki itu memberitahu namanya.
“ohh!saya Aerin Park,btw saya kena pergi dulu ni..gembira dapat bertemu awak”Belum sempat lelaki itu melanjutkan niatnya untuk bercakap lagi,Aerin sudahpun meninggalkan dirinya.
Aerin memang gemar membaca dan tiada siapa yang mampu menghalangnya dari pada membeli buku kesukaannya.
Maka,setiap hujung minggu dia akan ke kedai buku untuk melihat jika ada buku baru.“nampaknya aku akan membazirkan duit aku untuk buku lagilah heheh”Aerin mengambil tempat duduk di meja yang lazim dia duduk,bersebelahan dengan tingkap.
Aerin bangun dan berjalan menuju ke rak-rak buku untuk mencari buku yang mungkin dapat memberikannya ilham untuk menulis cerita.
Sebelum terlupa,Aerin ini dalam perancangan untuk menulis bukunya sendiri namun masih tiada idea untuk jalan cerita apa.
Aerin focus melihat dari atas ke bawah rak buku itu sehingga secara tidak sengaja dia terlanggar dada seorang lelaki.
“oh my!sorry encik saya tak perasan”Aerin cukup terkejut dan segera menjauhkan sedikit mukanya dari dada lelaki itu.
Lelaki itu masih menenung muka Aerin menyebabkan Aerin berasa kurang selesa dan rasa bersalah.
“aduh!apahal tenung aku macam tu!habislah aku kalau kot-ii dia nak mrah ke belasah aku sebab langgar dia omg!sesiapa tolonglah aku!”
“tidak apa,lagipun saya pun salah juga sebab tak nampak awak sedang khusyuk cari buku”Lelaki itu menunjukkan senyuman.
“wahh!baiknya hati dia,siap senyum dekat aku lagi aduh!lemah aku macam ni….”
“err awak okay ke?”lelaki itu melambai-lambai ke muka Aerin yang kelihatan termenung sambil tersengih-sengih.
“ehh..saya okay…saya pergi dulu dan terima kasih sebab maafkan saya”Aerin segera berlalu dari situ dan mengambil bagnya untuk keluar dari situ.
Di rumah
Jimin’s Pov
“omma tahu tak tadi jimin terserempak dengan siapa?”Jimin sengaja bertanyakan soalan teka-teki kepada ommanya yang sedang sibuk membancuh air.
“emm menantu omma kot”Terbeliak mata Jimin mendengar jawapan ommanya.
“omma ni…tapi boleh jadi juga who knows right”Jimin kembali sambung makan keropok.
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...