Requested by Haily_leyaJungkook dan Aerin masuk ke panggung wayang setelah beberapa minit menunggu masa tayangan movie pilihan mereka,Annabelle Creation.
Sedang mereka berjalan menuju masuk,Aerin berhenti seketika menyebabkan Jungkook turut berhenti.
"Baby ni kenapa?dari tadi macam nampak hantu je"Jungkook menjenguk ke arah yang Aerin pandang tetapi tiada sesiapa yang dia kenali.
"Sudahlah jom masuk"Jungkook menarik tangan Aerin.
Yein's pov
"Yerin kau make sure tunggu aku dekat parking atas ni tau,kalau kau lambat datang dengan kereta mampus aku,ingat!"Yein mengingatkan Yerin supaya segala rancangan mereka berjaya."Ye ye jangan risau dah kau pergi masuk cepat"Tanpa melengahkan masa Yein pun masuk ke dalam panggung wayang.
"Jagi kan baby cakap tak sukalah nak tengok movie horror ish"Aerin mengeluh kerana Jungkook memaksanya untuk tengok juga movie Annabelle.
"Ala sekali ni je lagipun kalau baby takut baby pegang je tangan jagi yang berketul-ketul ni ye heheh"Aerin memukul tangan Jungkook menyebabkan Jungkook menahan ketawanya.
"Tak de pasal baby nak pegang tangan jagi,baby lebih rela pegang tangan budak annabelle tu"
"Baiklah-ii nanti budak annabelle duduk sebelah baby ye,dahlah nak start dah"Mereka berdua pun menumpukan focus melihat screen.
Setelah lebih kurang dua jam movie itu ditayangkan,akhirnya movie itu hampir tamat.
"Fuhh nasiblah jantung baby ni masih boleh berdegup walaupun hampir setengah mati struggles terkejut tengok macam-ii"Jungkook menunjukkan tanda bagus seperti proud dengan Aerin.(lol)
Mereka berdua sedia untuk keluar sebelum telefon Aerin tiba-tiba jatuh ke lantai.
Aerin terperasan perempuan di sebelahnya sewaktu dia mengambil telefonnya.
"Ehh Yein kan?"Aerin cuba untuk melihat muka perempuan yang disangkanya Yein tetapi perempuan itu mengelak dari bertentang mata dengan Aerin.
"Maaf awak salah orang"Perempuan itu segera bangun untuk beredar tetapi Aerin bangun dan cuba memberhentikan perempuan itu.
"Hey saya tahu awak Yein..."Sebelum sempat Aerin menghabiskan ayatnya,perempuan itu menusuk sebilah pisau ke perut Aerin menyebabkan Aerin serta merta rebah ke lantai.
"Babyyyy!"
Hampir sebulan Jungkook menghabiskan masanya setiap hari selepas sekolah datang ke hospital.
"Dah makan?"
"Sudah baru je tadi"
"Macam mana dengan sekolah okay ke?"
"Macam biasa jelah"
"Kesian omma tengok kookie ni terpaksa datang jenguk omma hari-ii"
"Appa kan kerja jadi kookielah bertanggungjawab jaga omma so omma jangan risau ye omma jaga je kesihatan omma"
"Baiklah anakku yang comel ni"
"Omma!kookie dah besarlah ish"Jungkook mengusap pipinya yang dicubit manja ommanya tadi.
"Auntie!"Jungkook dan ommanya tersenyum lebar apabila seorang perempuan yang cukup dikenali mereka datang bertandang.
"Auntie hari ni okay?"Perempuan itu bertanya kepada omma Jungkook.
"Okay je macam biasa,Aerin sihat?"
"Sihat sejahtera je auntie lagipun Jungkook dah macam doktor peribadi Aerin je dekat sekolah"Jungkook ketawa sedikit apabila terdengar Aerin berkata sedemikian.
"Baguslah kalau macam tu senang hati auntie dengar"
"Omma err..."Jungkook teragak-agak untuk bercakap
"Pergilah keluar omma okay je jangan risau"Jungkook dan Aerin tersenyum kerana omma Jungkook seperti tahu-ii saja apa yang ingin Jungkook katakan.
"Gomawo omma"Jungkook memeluk ommanya sebelum meninggalkan bilik ward itu.
"Jagi baby harap jagi akan sentiasa ada dengan baby ye"Jungkook bermain-main dengan tangan Aerin.
"Jangan risau jagi takkan ke mana-ii dan jagi akan pastikan siapa yang lakukan sebegini dekat baby akan terima hukumannya kelak"Aerin memeluk Jungkook dengan erat kerana terlalu sayangkan buah hatinya itu.
"Thank you jagi"
"Ur welcome baby"Jungkook turut memeluk erat Aerin di dalam dakapannya.
*Done it!hope you like it :)
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...