Y/N dan Jimin baru sahaja berkahwin.Setelah beberapa hari duduk di rumah ibu bapa Jimin di Busan,Jimin dan Y/N kemudian menaiki flight untuk pulang ke rumah ibu bapa Y/N di Malaysia iaitu di Ipoh.
Di rumah ibu bapa Y/N......
"mak ayah Y/N balik ni"ibu Y/N terus memeluk Y/N erat kerana terlalu rindukan anaknya itu.
"Mak ayah sihat?"Jimin menyalam ibu bapa mertuanya.
"Sihat,ehh jom masuk mak kamu dah masak sedap-sedap harini yelah seronok menantu dia dari korea nak datang"Ayah Y/N membantu Jimin mengangkat bagasi lalu masuk ke rumah.
"Wah!banyaknya mak!sedap ni yum!oppa meh duduk sini makan dulu"Y/N memanggil Jimin yang sedang sibuk menyusun bag di dalam bilik.
"Emm sedap!pertama kali Jimin makan cara orang Malaysia.Oppa sedap tak?"
"Sedapp!pandai mak masak!Y/N pun tak pandai masak sesedap ni hahha"Y/N memukul tangan Jimin.
"Dia mana tahu masak tahu makan je,dah2 lepas makan ni pergilah berehat dulu ye,ayah kena keluar ni ada kerja"Jimin sempat menyalam bapa mertuanya.
Di bilik.....
"Oppa,i think we should rest first emm..malam ni baru chagi bawa oppa jalan-jalan kat Ipoh ok?"Y/N tahu suaminya penat yelah suaminya yang paling banyak buat kerja sewaktu mereka di Busan.
"Arasso...*menguap* jomlah tidur.."Jimin menarik tangan Y/N yang sibuk mengemas bag mereka.Lalu mereka pun tidur.
Malam..........
"Jimin mana?tak bangun lagi ke?"Mak Y/N bertanya kepada Y/N.
"Tak..dia penatlah tu...kejap Y/N kejut dia"Y/N menuju ke bilik dan tergelak melihat Jimin yang sudah tidur mati agaknya dengan lesaknya.
"Oppa bangunlah dah malam dah ni"Y/N mengejut Jimin yang masih mamai.
"Emm...5 minutes..jebal..."Jimin merayu seperti budak kecil.Dia menarik tangan Y/N menyebabkan Y/N terbaring sekali.
"Oppaa...bangunlah dah malam ni kata nak pergi jalan kan?"Y/N ingin bangun tetapi Jimin tiba-tiba menariknya semula dan terus memeluknya erat.
"Emm esok jerlah...tidur jerlah harini"
"Oppa...oh tak nak bangun ye?"Y/N menggeletek pinggang Jimin menyebabkan dia terus menggelejat.
"Hahahha geli!geli!ok2!oppa bangun"Jimin terus terduduk dengan rambutnya yang sudah kusut masai namun dia masih nampak hensem.
"Hahahhh tulah tak nak bangun lagi,dahlah chagi nak pergi dapur jap"Y/N bangun lalu keluar dari bilik itu.
Skip*
"Y/N,Jimin mana?"
"Ada dalam bilik,kenapa ayah?"
"Ayah nak pergi menjala ikan ni,ingat nak ajak dia sekali,yelah bagi dia merasa macam mana menjala ikan"Ayah Y/N memang suka menjala ikan.
"Tapi.."belum sempat Y/N menghabiskan ayatnya Jimin keluar dari bilik.
"Menjala?boleh juga!dekat mana ayah?"Y/N memandang Jimin dengan penuh hairan."Sejak bila dia ni nak pergi menjala ni?tunggulah nanti habis menjala hahah"Y/N tergelak sendirian.
"Tak jadilah plan kita harini chagi,kita pergi esok jerlah ye..."
"Emm yerlah,dah pergilah ayah dah tunggu tu,nanti jangan balik rumah nangis-nangis pula hahaa"Jimin berasa hairan melihat isterinya berkata begitu.
"Okay bye oppa pergi dulu"................
Esok pagi......
"Oppa?kenapa ni?"Y/N pelik melihat suaminya memicit-micit bahu.
"Sakit badanlah chagi...semalam oppa banyak jatuh dalam air sebab asyik terpijak tu lah ini lah haihh.."
"Hahhahhah kesian dia"Y/N menggelakkan Jimin.
"Gelak ehh?merajuk lah macam ni"Jimin menjeling Y/N.
"Alolo merajuk pula,tulah tak reti menjala terus pergi menjala mana tak sakit badan,nanti kalau oppa selalu pergi nanti dah biasalah tu...ala tak gentlelah oppa ni"Y/N melutut di belakang Jimin lalu mengurut bahunya.
"Manalah oppa tahu,siapa cakap Park Jimin tak gentle hah?"Jimin menoleh ke belakang dan muka Y/N betul-betul menghadapnya.Tidak berkedip mata Y/N melihat muka suaminya yang kalau sesiapa sekali pandang terus cair.
"U enjoy that much?nak oppa tunjukkan kegentleman oppa ke?sekarang oppa boleh tunjukkan *winks*"Jimin makin lama makin dekat menghampiri muka isterinya.
"Ish!dah cepat chagi nak urut ni,kalau tak nak tak pelah biar sakit sampai bila-bila"Y/N terus menolehkan badan Jimin ke hadapan.
"Okay2...urut ye"Jimin ketawa kecil melihat isterinya yang comel apabila dia marah.
"Sedapnya chagi urut..lega hah...."
"Mestilah dah chagi oppa kan yang urut hehee"
"Ni sayang ketat-ketat ni hahha"
Y/N mengurut Jimin,tanpa sedar Jimin sudahpun tertido.Y/N tersenyum melihat Jimin yang tidur seperti budak kecil.
*done....hehee enjoy~
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...