Kapitel 29 - "Jeg har brug for at komme videre."

758 26 2
                                    

Jeg burde have set den komme. Det var direkte dumt af mig at tro, at billeder af David og mig ikke ville dukke op i medierne, for selvfølgelig ville de det - især efter, at jeg havde fortalt en hel flok paparazzier, at Justin ikke var en del af mit liv længere. Hvis bare jeg havde holdt min kæft i går, så kunne jeg måske have undgået, at mit ansigt endnu en gang endte under en løgnagtig overskrift.

Det var Daily Gossip, der igen havde travlt med at grave i mit privatliv. Ifølge dem - og stort set resten af medieverdenen, for én fjer blev hurtigt til fem høns i den her by - så var David min nye flirt, som jeg kun var sammen med for at gøre Justin jaloux. De havde analyseret hver eneste lille detalje af mit liv, så de nu kunne stå frem og bilde hele verden ind, at David blot var en erstatning af Justin, og for at vinde seernes troværdighed havde de i den forbindelse nævnt, at jeg så sent som i går havde udtalt, at Justin ikke længere var en del af mit liv. De brugte feje tricks, men jeg tror desværre, at det virkede.

"Hvor er det utroligt," mumlede jeg irriteret med blikket fastlåst på fjernsynet, imens jeg rystede mindst lige så irriteret på hovedet. "Selv når jeg ikke bliver set sammen med Justin, så ender jeg alligevel i nyhederne."

"Yeah, så kunne du lige så godt have givet det en chance med ham."

Mit blik flakkede hurtigt hen på Lucie, som sad i sofaen ved siden af mig. Der var ingen tvivl om, at mit blik lynede, for i samme sekund, som hun løsrev blikket fra fjernsynet for at kigge hen på mig, skød hun forbavset et øjenbryn i vejret.

"Hvad?" udbrød hun uskyldigt. "Jeg pointerer det bare."

Hun trak en enkel gang på skuldrene, inden hun igen rettede blikket mod nyhedsudseendelsen på Daily Gossip. Det var tydeligt, at hun bare gerne ville undgå mit blik.

"Det må du så gerne lade være med," svarede jeg en smule hårdt, hvilket hun blot sukkede lavmælt over.

Det sidste, som jeg havde brug for lige nu, var at Lucie også begyndte at fortælle mig, at jeg havde begået en kæmpe fejltagelse med hensyn til min beslutning. Det havde vi ligesom allerede fået bekræftet i går sammen med David, så jeg havde ikke brug for nogen til at fodre min dårlige samvittighed mere end jeg allerede selv gjorde.

Jeg langede irriteret ud efter fjernbetjeningen, og jeg var kun få millimeter fra at trykke på den røde knap, da værtens ord fangede min opmærksomhed. Før havde hendes skingre stemme været alt for uudholdelig at høre på, men nu kunne jeg ikke være mere ligeglad, for det hun sagde dragede min opmærksomhed til hendes stemme.

"...og hvis vi tager Justins seneste adfærd i betragtning, så er det vist tydeligt, at noget i hans liv er kørt fuldstændig af sporet. Bekendte til Faith udtaler desuden, at de to turtelduer kun var et splitsekund fra at tage deres forhold til det næste niveau, men at deres forskellige verdener endte med at komme i vejen for dem. Ifølge denne kilde har Justin og Faith stadig stærke følelser for hinanden - så mon ikke, at vi snart ser dem sammen igen? Her på Daily Gossip tror vi i hvert fald på, at kærligheden overvinder alt!"

Min mund stod på vid gab, og det havde den gjort lige siden, at værten var begyndt at snakke om det, som såkaldte bekendte havde udtalt om Justin og mig. Jeg var selvfølgelig udmærket godt klar over, at det blot kunne være endnu et af deres tricks, men jeg havde godt nok min tvivl med det ansigtsudtryk, som Lucie sad med lige nu.

"Du ved noget," konkluderede jeg hurtigt og drejede mig en kvart omgang i sofaen, så jeg sad med front mod hende. "Spyt ud, Lucie."

Hun tog en dyb indånding, og i det øjeblik gik det op for mig, hvor anspændte hendes skuldre egentlig havde været. De faldt mindst fem centimeter, da hun fik frisk luft ind i lungerne.

Insanely InsaneWhere stories live. Discover now