Rose kijkt haar moeder geschrokken aan en rent naar binnen. Ze wil dit helemaal niet zien. Ze wil dit helemaal niet meemaken. Ze wil een normaal leven. Katniss stond als verstijfd in de deuropening. Ze verroert geen vin. Ze staat als verstijfd op de grond. Bewegingloos. 'De namen van jullie kinderen graag,' zegt de ene vredesbewaker die nog overeind staat. De andere klautert langzaam overeind. Hij heeft een beschermingspak aan, ziet Katniss nu. Haar pijl heeft helemaal geen effect gehad. Dat had wel gemoeten! 'Rose en Emma Everdeen,' antwoord Peeta na een lange stilte. Hij wilde helemaal geen antwoord geven, maar anders zouden ze alle vier meegenomen worden en dat wilden ze allemaal niet. De vredesbewaker schrijft de namen op en zegt het tweetal dan gedag. 'We gaan naar binnen, Katniss,' zegt Peeta uiteindelijk. Hij slaat zijn arm om Katniss heen en ze lopen naar binnen. Peeta sluit de deur achter zich. Rose en Emma komen naar beneden gerend en slaan hun moeder een knuffel. 'Ik wil dit niet,' zegt Rose heel zacht. Katniss tilt haar op. 'Er is maar heel weinig kans dat jullie getrokken worden. En als dat wel gebeurd, dan zien we wel weer verder. Maar ik zal er alles aan doen om jullie te beschermen,' zegt Katniss zacht. Rose knikt en Katniss geeft haar een kus op haar kruin. Dan zet ze haar dochter weer op de grond. Katniss hoort geluide buiten. 'Wil jij even kijken, Peeta?' vraagt ze aan Peeta. Hij knikt en loopt naar buiten. Niet veel later komt hij weer terug. 'Ze zijn de hekken weer aan het neerzetten. Het hek word ook onder stroom gezet heb ik gehoord,' meld hij. Katniss schrikt. Er is nu geen kans meer om te jagen of om te oefenen voor de Hongerspelen. Dit keer zal er geen gat in het hek zitten. Het hek is nu nieuw en niet versleten zoals het vorige hek wel was. 'Mam? Je gaat ons wel helpen toch?' vraagt Emma onzeker. Ze kijkt haar moeder vragend aan. Katniss krijgt tranen in haar ogen. Dit wilde ze helemaal niet. Niet nog een keer.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfiction18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...