'Ik ga even douchen' zegt Rosie zacht en ze loopt terug naar haar appartement om een nieuwe herinnering te ontlopen, ze wilde niet weten wat er gebeurd is tijdens de 76ste Hongerspelen, want ze krijgt steeds meer vermoedens dat ze toen ook een tribuut was, maar ja, iedereen die zich toen in het Capitool bevond was tribuut, niet echt natuurlijk, maar zogenaamd. In Rosie's appartement staat er een nieuwe soort shampoo op een tafeltje met een kaartje erbij. Het is van Effie. Lieve Rosie, gefeliciteerd meid met je verjaardag! Morgen krijg je nog een groter cadeau van mij! Kusjes, Effie. Rosie herinnert weer dat vandaag eigenlijk haar verjaardag is, maar ze heeft nooit een cadeau gehad of een echte verjaardag. Ze besluit het gelijk uit te proberen. Ze gaat naar haar luxe badkamer, ze heeft geluk met Cathy en Effie, anders had ze niet zo'n luxe appartement. Haar badkamer bestaat uit een enorm bad en een douche bovenop die zorgt dat het hele bad voorziet van waterstralen, zodat waar je ook zit, altijd onder de douche zit. In het bad net ze het bubbelbad aan en de douche, even later smeert ze haar haar in met shampoo en doet de douche aan. Rosie sluit haar ogen en ontspant even. Eindelijk rust, denkt ze. De shampoo stroomt over haar gezicht. Ze wil even een washandje pakken en opent haar ogen. Haar ogen worden groot als ze naar het water kijkt. Het water is zwart. Puur zwart. Ze kijkt naar haar haren, die verandert zijn van zwart naar blond. Rosie kijkt bezorgt om zich heen. Oh nee wat moet ik nu, denkt ze. Van de shampoo begint het water te schuimen, zwart schuim. Opeens stormt Effie naar binnen, 'Rosie!' zegt ze, Rosie schrikt en probeert zich te verschuilen in het schuim. Alleen haar hoofd en nek komen er nog bovenuit. 'Och Rosie, je hoeft je niet te schamen voor mij' zegt Effie rustig. Rosie kijkt Effie aan, 'wat zit er in die shampoo van jou?' vraagt Rosie. Effie sluit de deur, Effie gaat op haar knieën zitten bij Rosie en voelt aan haar blonde haren. Effie begint te huilen, 'wat is er?' vraagt Rosie bezorgt, 'och meid, je bent het echt!' zegt Effie snikkend. 'Wat? Wat bedoel je?' vraagt Rosie verward, Effie wil altwoorden, maar Coin stormt de kamer binnen. Ze kijkt Effie en Rosie kwaad aan, 'wat is hier aan de hand!?' vraagt ze, Effie en Rosie kijken elkaar aan. 'Meekomen, nu!' zegt Coin kwaad. Ze pakt Effie en Rosie bij hun oren en neemt de mee de gang op, Rosie kan nog net haar badjas pakken en aantrekken voor ze de gang op zijn. Coin neemt ze mee naar de onderste verdieping, waar de hologramkamer is. Ze opent de deur van een kamertje en duwt Rosie daarin. Coin sluit de deur en doet hem op slot. 'En met jou ga ik even praten' zegt Coin boos tegen Effie en ze lopen weg van de kamer, en laten Rosie alleen achter.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfiction18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...