Hoofdstuk 37

97 10 0
                                    

'Loop je mee naar de Hologram kamer?' vraagt Cathy aan Prim. Ze knikt, ze wil maar al te graag weten hoe het met Rose gaat in de Hongerspelen, maar ze voelt dat het niet goed met haar gaat. Effie, Cathy en Prim lopen Prim's appartement uit en lopen naar de Hologram kamer. Prim staart bewegingloos naar het tekentje met district 12, wat Rose voor moet stellen in de arena. Het tekentje staat stil, waardoor Prim schrikt. Er zijn tributen dichtbij Rose, maar daarbij heeft Rose een band opgebouwd, maar sommige tributen zitten achter haar aan. Prim krijgt tranen in haar ogen. Cathy slaat een arm om haar heen. 'Ze overleeft het wel. Ze is sterk,' zegt ze geruststellend. Prim knikt. Ze is te bang dat iemand haar zal verraden aan Coin als ze iets zegt. Ze draait haar blik af van het Hologram. De andere mensen in de kamer doen van alles en nog wat om de mensen die naar de Hongerspelen kijken tevreden te houden. Maar niemand weet eigenlijk hoe de tributen die het overleven er werkelijk uitkomen. Ondertussen staan de tranen in Prim's ogen en ze maakt zich los uit Cathy's omhelzing. Ze loopt de Hologram kamer uit gevolgd door Cathy. Prim loopt snel naar de toiletten waar ze haar bloedende handen onder de kraan houd. In de Hologram kamer waren haar handen weer gaan bloeden en steken. 'Gaat het?' vraagt Cathy bezorgd aan Prim. Ze haalt haar schouders op. 'Het gaat wel,' zegt ze zacht. Precies op dat moment horen ze een wc die word doorgetrokken. Isa komt uit de wc gelopen. 'Hier krijg je problemen mee.' met die woorden loopt Isa de toiletten uit. De tranen stromen nu over Prim's wangen. Ze weet zeker dat Isa haar zal verraden aan Coin. 'Ik kan dit niet meer,' zegt ze zacht tegen Cathy. 'Ik zal je beschermen. Met mij erbij ben je veilig, dat beloof ik je,' probeert Cathy haar gerust te stellen, maar het lukt niet echt. De tranen blijven over Prim's wangen stromen. Het enige waar ze aan kan denken is aan Rose. Haar nichtje. 


De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu