Hoofdstuk 56

97 7 0
                                    

'We halen Effie weg waar ze ook kan zitten,' zegt Gale geruststellend. Prim knikt en doet de spotgaaispeld weer in haar broekzak. Onder andere de speld heeft haar leven gered. Ook Gale... 'Je hebt mijn leven gered,' zegt ze zacht met tranen in haar ogen terwijl ze snel weglopen naar de kamer naast de Hologram ruimte waar Prim ook in opgesloten zat. Daar kan Effie ook zitten. 'Het was geen moeite. Je staat niet bij me in het krijt ofzo. Daar doe ik niet aan. Dan staan de oude mensen van district 12 ook bij mij in het krijgt. Dat waren degene die ik toen had gered. Ook jou en je moeder heb ik toen gered,' zegt Gale. Na even lopen komen ze bij de Hologram ruimte. Prim kijkt om het hoekje van de deur van de Hologram ruimte en ziet de hologram van de arena. Verder ziet ze niks. 'Ik hoop dat Rose het overleeft...' fluistert ze zacht. Ze is doodsbang voor het feit dat Rose dood kan gaan in de arena zonder dat ze weet dat ze nog een tante heeft. Prim moet het haar vertellen als Rose uit de arena is. Gale duwt de deurklink van de kamer naast de Hologram ruimte naar beneden, maar er komt geen beweging in. 'De sleutel...' fluistert Prim in paniek. 'Hier zit wel duidelijk iemand in opgesloten.' Gale kijkt in het rond om te kijken of hij ergens een sleutel kan vinden. Er staat een bloempot naast de deur. Prim bukt door haar knieën en kijkt onder de bloempot. Daar ligt inderdaad de sleutel. Gale steekt de sleutel in het slot. Prim loopt direct naar binnen als ze daar iemand op de grond ziet liggen. 'Effie...?' fluistert ze. Effie draait zich om. Gelukkig leeft ze nog, denkt Prim bij zichzelf. Effie staat op. 'Je leeft nog,' zegt ze zacht en ze slaat haar armen om Prim heen. Prim blijft als verstijfd staan en doet niks. 'We moeten hier weg,' zegt ze. Effie knikt en ze lopen de kleine ruimte uit. Zo snel als ze kunnen lopen ze door de gangen om Cathy te zoeken. Die vinden ze uiteindelijk in de grote kamer op de verdieping van district 12. 'Ik heb iets voor je gevonden. Het is van Katniss geweest,' zegt Cathy en ze loopt naar Prim toe. 'Wat dan?' vraagt Prim zacht. Ze kijkt Cathy bang aan als ze naar haar toe komt lopen. 'Kijk maar.' Cathy opent haar hand waar een ketting in de vorm van een hartje aan hangt. Er zit een foto in van Katniss, Prim en hun moeder. 'Zal ik hem bij je omdoen?' vraagt Cathy en Prim knikt langzaam. Cathy doet voorzichtig de ketting bij haar om. 'Dankjewel,' zegt ze zacht met een glimlach. Cathy glimlacht. 'We moeten hier weg,' zegt Gale en iedereen knikt. Dan lopen ze de kamer van district 12 uit.


De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu