Hoofdstuk 43

87 9 0
                                    

Chris en Rose rennen door de bossen, richting de berg. De zon komt bijna op, 'gaan ze ooit nog weg!' roept Chris. Een stuk of 6 zombies sprinten richting Rose en Chris. Rose hoort water stromen, 'een rivier!' roept ze, 'ja, dus?' zegt Chris, 'in het water zitten piranha-mulitanten!' roept Rose. 'Ja! Goed idee' roept Chris, Rose en Chris rennen naar het geluid. Ze komen bij een ander deel van het meer, met een klein eilandje in het midden. 'Naar het eilandje!' roept Rose. Chris en Rose springen het water in en zwemmen zo gauw als ze kunnen. Ze worden een paar keer gebeten, maar toch gaan ze door. Als ze eenmaal het water uit zijn en het eilandje op stappen ztten ze onder de bloedzuigers. Rose schreeuwt van angst, maar Chris blijft kalm. 'Rustig, ze doen weinig, we hebben kleren aan' zegt Chris. Chris schud zich en de bloedzuigers vallen van zijn kleren af, Rose doet hetzelfde. Ze kijken naar de zombies die het water in lopen en gebeten worden door de piranha-mulitanten. De piranha's halen sommige zombies onder water een doodden ze. De zombies ontdekken dat er piranha's in het water zwemmen en blijven aan de kant staren. Als de zon al wat hoger aan de hemel staat lopen ze terug de jungle in. Rose glimlacht, haar idee was gelukt. 'Gaan we terug naar de overkant?' vraagt Rose aan Chris, 'ja, ik denk dat ze 's nachts komen' antwoord Chris. Opeens horen ze een kanonschot. Waarschijnlijk van iemand die door een zombie te pakken was genomen. De derde dag is aangebroken. 18 jaar geleden waren de 75ste Hongerspelen al voorbij met 6 'winnaars'. Rose denkt terug aan de vorige Hongerspelen. Hoe zou het voelen om te winnen, denkt ze. 'Kom je' zegt Chris, hij loopt het water in, gevolgt door Rose. Snel zwemmen ze naar de overkant. Deze keer zijn er helemaal geen piranha's. Vreemd, geen piranha's, denkt Rose. 'We gaan naar de berg, proberen een schuilplaats te vinden net zoals jou ouders deden tijdens hun Spelen. Als we ons verstoppen totdat er ongeveer 5 mensen over zijn, hebben we een veel grotere kans om te winnen' verteld Chris als ze richting de bergen lopen. 'Klinkt goed, logisch. Maar ik denk dat wij niet de enige zijn die dat plan hebben verzonnen' zegt Rose, 'tijdens de 28ste Hongerspelen stierven alle tributen die niet bij de tributen zaten omdat ze zich verstopten'. 'Wat gebeurde er met hen?' vraagt Chris, 'dat wil je niet weten' antwoord Rose. Rose loopt verder, 'eigenlijk wel' zegt Chris nog snel.   


De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu