'Hij is prachtig, dankjewel,' zegt Rosie zacht. Effie glimlacht naar haar. 'Geen dank. Je verdient het,' zegt ze. 'Ben je jarig?' vraagt Rose. Rosie haalt haar schouders op. Ze weet niks meer van wat er gisteren was gebeurd. Ook haar herinneringen die langzaam terug waren gekomen waren opeens allemaal verdwenen. 'Ze was gisteren jarig,' antwoord Effie. Rosie staart weer naar de spotgaaispeld die is gestopt met branden. Ze pakt hem op. Dan herinnert ze zich iets. Het is een vaag beeld, maar ze ziet een meisje van een jaar of 18 die een spotgaaispeld aan waarschijnlijk haar zusje geeft. Zo snel als het beeld kwam, zo snel verdwijnt het ook weer. Rosie krijgt een bedenkelijke blik in haar ogen. 'Wat is er?' vraagt Cathy aan haar. 'Niks,' antwoord Rosie kort. 'Maar wat nou als president Coin hierachter komt? Dan heb ik problemen,' zegt ze zacht met een blik op de spotgaaispeld in haar hand. 'Ze komt er niet achter, en anders zeg je maar dat het mijn schuld is,' zegt Effie en Rosie knikt. Na een paar uur, als het rond 22:00 uur is... 'Gaan jullie maar slapen, morgen word een vermoeiende dag,' zegt Cathy. Rose knikt. 'Ik ben inderdaad moe,' zegt ze met een glimlach. Ook Zach knikt. Na 10 minuten gaan Cathy, Effie en Rosie de weg. Op de gang is Rosie stil, ze praat niet. Ze heeft haar spotgaaispeld in haar broekzak gedaan zodat niemand het ziet. Als iemand het zou zien zou diegene haar verraden aan Coin en dan had ze grote problemen. Ze lopen naar de appartementen toe. 'Zullen we nog wat bij jou gaan drinken anders, Rosie?' vraagt Cathy als ze Rosie's vragende blik ziet. Rosie knikt met een glimlach. Ze is blij dat iemand haar snapt. Ze lopen Rosie's appartement binnen. Als Effie de deur achter hun dicht heeft gedaan ontsnapt er een diepe zucht uit Rosie's mond. Ze was bang dat ze zichzelf zou verspreken op de gang. Ze loopt naar de keuken toe. 'Thee?' vraagt ze zacht. Ze was nog altijd bang dat iemand haar zou horen. 'Ja lekker,' antwoord Cathy. Ook Effie knikt. Rosie schenkt de thee in en even later loopt ze terug met 3 theeglazen naar de bank waar Cathy en Effie op zijn gaat zitten. Ze geeft de theeglazen aan Effie en Cathy en maakt het zichzelf gemakkelijk op de stoel die naast de bank staat. Ze trekt haar knieën op. Zo zit ze wel vaker. Even laat ze haar gedachten de vrije loop. Ze sluit even haar ogen. Niet veel later ziet ze voor zich hoe een meisje met blonde haren iets aan President Snow geeft. Het is een dienblad met wat eten en drinken erop. Het was een paar dagen nadat Katniss de Hongerspelen heeft gewonnen en Katniss en het meisje met blonde haren en hun moeder waarschijnlijk wonen in een luxe huis. Het meisje met de blonde haren loopt de kamer uit waar Katniss en Snow zitten. Dan vervaagt het beeld weer en opent Rosie geschrokken haar ogen.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfic18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...