Hoofdstuk 12

146 9 0
                                    

Rose weet niet wat ze moet zeggen. Haar zogenaamde neef zit ook in de Hongerspelen. 'Dat... Dat is mijn neef, Rosyck Hawthorne' zegt Rose tegen Zach, 'Rosyck?' vraagt Zach met een raar gezicht. 'Ja, hij is vernoemd naar de broertjes van Gale, Rory, Vick en Posy' verteld Rose. 'Dat is raar, dat... Dat kan toch geen toeval zijn?' vraagt Zach. 'Dat lijkt mij ook' zegt Rose. Ceaser gaat verder met District 3, een meisje van 18 genaamd Sarah en een jongen van 13 genaamd Peter. Voor District 4 zijn twee 16-jarige geloot genaamd Hayden en Will. 'Dat word nog lastig' zegt Zach, 'wat bedoel je?' vraagt Rose. 'District 1, 2 en 4, om hun draait het allemaal' zegt Zach, Rose kijkt hem raar aan. 'Het zijn de Beroeps. Zij trainen hun hele leven lang totdat ze in de spelen mogen. Weet je nog Cato en Clove, van de 74ste Hongerspelen?' vraagt Zach. Rose knikt, 'dat waren twee van de Beroeps. Cato biedde zich aan als vrijwilliger toen' verteld Zach. 'Net als mam' zegt Rose, Zach knikt. 'Maar ik denk dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken omdat ze het niet hadden verwacht dat de Hongerspelen er zouden komen, ze zijn er 18 jaar niet geweest' zegt Zach. Ondertussen gaat Flickerman verder met District 5, een meisje van 13 genaamd Bonnie en een jongen van 15 genaamd Michael. District 6 heeft twee 12-jarige genaamd Naomi en Drake. 'Die hebben geen schijn van kans' zegt Zach, Rose kijkt Zach boos aan, 'sorry' zegt Zach snel, Rose verschilt maar een jaar met Naomi en Drake. District 7, het district waar Johanna Mason vandaan kwam, heeft Bella en Owen. District 8 heeft de nicht van commandant Paylor, die meegeholpen had tijdens de 76ste Hongerspelen, Stephanie en Jason. Voor District 9 zijn er twee dikke grote tributen, Mona en Richard. District 10 heeft Una en Youssef. District 11 heeft Lily en Chris, beide hebben ze een donkere huidskleur. Ten slotte worden de namen van Rose en Zach genoemd en komen hen in beeld. Later die dag komen ze aan in het Capitool, 'het bonkende kart van Panem', de hoofdstad. Het Capitool is omringt door bergen, vroeger waren op de plek van het Capitool de Rocky Mountains, nu zijn er alleen nog maar de overblijfselen daarvan. Het Capitool is ook gelegen naast de Noot, ook wel 'het dak van Panem' genoemd. Op het station worden ze door bediendes en bodyguards naar hun begeleidster Isa Pettingson en mentrix Rosie Mires gebracht. Isa kijkt smerig naar Rose en Zach, 'ik ruik de geur van kool, aangebakken brood en verot vlees nu al' zegt Isa. Rose kijkt Isa boos aan, 'zo praat je niet over ons district!' zegt Rose boos. 'Rustig meid, niet zo aggressief, ik ben Isa Pettingson, jullie begeleidster en dit is jullie mentrix Rosie Mires' verteld Isa. Rose en Rosie kijken elkaar aan, iets vertrouwds ziet Rosie in Rose' ogen. Een woord komt in haar hoofd terecht, 1 woord maar: Catnip.


De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu