Rose word wakker als ze het volkslied van Panem hoort. Ze kijkt door de ingang van de grot naar de lucht en ziet de gezichten van de overleden tributen. De glasregen is voorbij en er liggen nu allemaal glasscherven op de grond. Eerst komen de tributen van de vorige dagen. De enige die vandaag overleden is is Una, van District 10, waarschijnlijk door de glasregen. Chris zit voor de ingang van de grot, hij staart naar het bos. 'Chris' zegt Rose, Chris kijkt Rose aan. 'Ja' antwoord hij, 'gaat het?' vraagt Rose. Chris knikt, maar Rose gelooft er weinig van. 'Was ik maar thuis' zegt hij, 'Rose, als jij wint', Chris draait zich weer naar het bos, 'ja' zegt Rose. 'Vergeet mij dan niet'. 'Natuurlijk niet' zegt Rose, Chris glimlacht en zucht. Opeens bukt hij en sist. 'Er is daar iemand' fluistert hij. Chris en Rose blijven muisstil zitten. Ze horen voetstappen, het lijken er wel meer. De Beroeps, denkt Rose. De voetstappen gaan richting de ingang van de grot, 'ze komen hierheen' fluistert Chris. Opeens kruipt er een zombie in de grot. Chris dood hem, maar er komen er meer. 'Zombies! We moeten hier weg!' roept Chris. Meer zombies komen naar de grot en Chris doorboord er een met zijn machete. Ze lopen met hun rugzakken de grot uit en zien honderden zombies voor de grot. Rose pakt een enorme glasscherf van de grond en gooit die in het hoofd van een zombie. Chris dood er ook een paar, 'het zijn er te veel, we moeten hier weg!' roept hij. Opeens rent er een zombie op Rose af, Rose rent weg, maar valt weer op de grond. De zombie valt ook, maar kruipt op Rose en probeert haar in haar gezicht te bijten. Rose probeert hem tegen te houden, maar de zombie is sterk. Dan trapt ze hem in zijn kruis, om te proberen of dat werkt, maar de zombie blijft haar aanvallen. De zombie heeft nagels zo scherp en lang als messen en houd zijn hand bij Rose' hoofd, hij word kalm. Houd de nagels voor Rose' ogen en staat klaar om haar ogen te doorboren. Uit het niets komt er een pijl in het hoofd van de zombie, die op de grond dood neervalt. Rose kijkt naar de richting waar de pijl vandaan kwam. Het is Fenix. Rose kijk verast naar hem. Maar dan richt Fenix de pijl op Rose, Rose staat snel op en rent weg, Fenix mist en rent achter Rose aan. 'Chris!' roept Rose, ze ziet Chris niet meer. Ze hoort achter zich de andere van de Beroeps: Diamond, Hayden en Rosyck, die ook aangevallen worden door de zombies. Een kanon gaat af als Rose de berg op rent, nog steeds is ze in bos, maar de berg is erg steil. Achter zich hoort ze geschreeuw, ze draait zich om en ziet dat Rosyck in zijn arm gebeten word door een zombie.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfic18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...