Rose raakt hoe langer, hoe meer in paniek. Vandaag is mijn sterfdag, gaat er door haar hoofd heen. De duizeligheid word hoe langer hoe erger, Rose' hartslag en ademhaling gaat hoog, uiteindelijk begint ze te hijgen terwijl ze op de grond zit. Ze staat midden in het donker, haar ogen staan op het punt om te sluiten.Doorgaan, denkt ze. Opeens hoort ze iets, achter haar, ze draait zich langzaam om en ziet dat er iets op de grond ligt, het lijkt op een stuk doek bovenop een kistje. Een sponsorgift! Rose steekt haar hand uit naar de kist, dit kan haar redding zijn. Haar laatste krachten gebruikt ze om het kistje te pakken en te openen, in het kistje zit een flesje met een groene vloeistof erin, tegengif. Zo snel en gulzig als ze kan drinkt ze het drankje op. Als het flesje leeg is sluiten haar ogen.
Rose word wakker van lachende geluiden, als haar ogen openen ziet ze even verderop de Beroeps. Rose staat op en merkt dat het drankje haar inderdaad gered heeft. Ze staat op, maakt de parachute en het kistje vast aan haar riem en verstopt zich achter een dikke boom. Het zijn Diamond, Rosyck, Fenix, Hayden en Will die lachend met hun wapens door het bos lopen. 'Hey, daar is ze!' roept Fenix opeens, Rose begint te rennen, zo hard als ze kan. Achter haar hoort ze voetstappen, als ze verder loopt hoort ze water stromen. Een rivier, een mes beland naast haar in een boom. Rose schrikt, niet weer, niet weer, denkt ze. Eenmaal bij de rivier stormt ze erin en probeert ze naar de overkant zo hard als ze kan te zwemmen. Diamond, Hayden en Will stormen in het water om Rose te volgen, 'schiet haar niet neer, ik wil haar levend!' roept Diamond als Fenix zijn boog op Rose richt. Rose is bijna bij de overkant als ze opeens pijn in haar been voelt. Onder water voelt het alsof er een heleboel visjes langs haar heen zwemmen, en opeens bijt er eentje in haar been. Als Rose aan de overkant is ziet ze dat er een enorme piranha zijn enorme tanden in haar been heeft gezet. Uit een reflex schud ze haar been, de piranha laat los en gaat terug het water in. Ondertussen beginnen Hayden, Diamond en Will te schreeuwen. Hun worden ook gebeten door de piranha's. Een piranha springt naar het gezicht van Will en bijt in zijn kin. Hayden en Diamond rennen terug naar Fenix en Rosyck terwijl Will meegesleurd word naar de bodem van de rivier door de piranha's. Rose draait zich om en rent weg.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfic18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...