Prim ziet voor zich hoe ze een ijzeren trap afrent naar beneden, met Gale achter zich. Katniss is helemaal beneden, ze rent naar Katniss. Net voordat een grote, ijzeren poort sluit. Katniss kijkt boos naar Prim, maar later knuffelt ze haar. Boterbloem is in haar handen. Opeens word er in Prim's appartement op de deur geklopt. Gale opent de deur, het zijn 2 vredebewakers. 'Meekomen' zeggen ze tegen Prim. Ze pakken Prim bij haar armen en nemen haar mee. Gale rent Prim achterna, 'stop!' roept Gale. De vredebewakers negeren hem. 'Gale!' roept Prim, 'Prim! Hey, stop!' roept Gale, nu stoppen de vredebewakers wel. 'Ik ben Gale Hawthorne, tweede commandant van het Panem Leger voor Nationale Vrede, en ik beveel jullie om haar los te laten' zegt Gale boos. 'Wij hebben een bevel van president Coin' zegt de ene vredebewaker. Gale kijkt Prim aan, hij knikt naar haar broekzak, waar de speld in zit, Prim pakt de speld eruit. Gale fluit het vier-tonen-lied van Rue en opeens vat de speld vlam. Prim kan hem vasthouden zonder zich te verbranden. Maar de vredebewakers schrikken en laten Prim los. Gale slaat de eerste vredebewaker met zijn vuist en duwt hem Prim's appartement in. Prim schopt de tweede vredebewaker in zijn kruis en Gale duwt ook hem het appartement in. Prim pakt de sleutel van het appartement en doet hem op slot. Prim glimlacht en omhelst Gale, Gale geeft Prim een kus op haar wang. Opeens bedenkt Prim zich iets. 'Wacht! Effie!'.
Rose en Chris zijn bijna weer van de berg af. Ze zien in de verte al een veld, ze zijn uit het enorme bos. 'Eindelijk' zegt Rose, ze is blij om weer even echt gras te zien, want in het bos was er daar maar weinig van. Ze rent het veldje op en laat zich neervallen in het gras. 'Wel voorzichtig blijven, hier kunnen mensen je gauw zien' zegt Chris en hij gaat naast Rose liggen. Ze kijken naar de hemel en ontspannen even. Het veld lijkt wel oneindig en in de verte kunnen ze zelfs de zee zien. Rose staat op en kijkt naar de zee, maar dan hoort ze een mes vliegen. Het mes komt in haar schouder. Niet weer, denkt ze. Maar deze keer voelt ze zich sneller duizeliger als eerst en ze valt op de grond. Chris ziet het en wil opstaan maar krijgt ook een mes in zijn been en valt ook neer op de grond. Iemand loopt het veld op naar Rose en Chris. Owen, denkt Rose, dit word het einde. Een jongen, onder de wonden, modder en bloed loopt naar Rose toe en kijkt haar doordringend aan. Rose kijkt de jongen aan, hij is niet blij om haar te zien, hij lijkt zelfs boos. Voordat Rose haar ogen sluit gaat er een rilling door haar lijf, de jongen is Zach.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfic18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...