Hoofdstuk 33

103 10 0
                                    

Rose, Rosyck, Diamond, Fenix, Hayden en Will lopen door het bos van de arena. 'Hebben jullie water?' vraagt Fenix. Rose knikt en pakt een flesje water. Fenix pakt het flesje uit de handen van Rose en neemt een slok. Opeens zien ze iemand in de verte, Diamond, Fenix, Hayden, Will, Rosyck blijven stil staan, Rose doet hen na. Fenix richt zijn pijl op de persoon. Het is Lily van District 11, het meisje dat Rose doet denken aan Rue. Fenix staat klaar om Lily neer te schieten, hij schiet en raakt haar been. Lily screeuwt van de pijn. Rose kijkt Rosyck aan terwijl de andere naar Lily lopen. Diamond pakt een mes, 'nee! Help me!' gilt Lily. Rose kijkt weg terwijl Diamond Lily dood, ondertussen zijn er dan al 9 tributen afgevallen, ongelooflijk, denkt Rose, ze zijn gewoon echt dood, weg, voor altijd... Rose schud haar hoofd terwijl Will de spullen van Lily in zijn rugzak doet. 'Willen jullie mij één ding beloven' vraagt Rose, 'wat dan?' vraagt Hayden een beetje geïrriteerd. 'Dat jullie niet Zach zullen vermoorden', alle leden van de Beroeps kijken Rose raar aan, 'wil jij het dan doen?' vraagt Hayden. 'Nee maar...', voordat Rose nog maar iets kan zeggen word ze onderbroken door een lachende Fenix, 'jij wil toch bij de Beroeps? Dan moet je geen medelijden tonen voor andere tributen' zegt hij. Rose kijkt hem raar aan, 'jullie zijn nog geen eens Beroeps, we waren hier allemaal niet voorbereid voor. Jullie doen maar alsof jullie Beroeps zijn omdat jullie uit de Beroeps-districten komen. Maar ik durf te wedden dat jullie het zouden verliezen van Owen, hij is de enige die op de Spelen voorbereid was', Will kijkt Rose vreemd aan. Fenix richt zijn pijl op Rose, Rosyck gaat voor Rose staan. 'Fenix, rustig aan, ze is erg handig, ze kan messen gooien als de beste' zegt hij. Fenix legt zijn pijl neer, 'dus... Rose, jij wil zeggen dat wij niet zo goed zijn als Cato en Clove? Gloss en Cashmere? Marvel en Glimmer?' zegt Hayden geïrriteerd. Rose knikt. Rosyck kijkt Rose aan, 'rennen' fluistert hij. Rose rent weg, gevolgd door Hayden, Will en Diamond. Fenix richt zijn pijl op Rosyck, 'jij hebt niet de lef om op mij te schieten, wie gaat voor de sponsors zorgen?' zegt Rosyck, hij probeert Fenix te overtuigen om hem niet te doodden, wat lukt, Fenix legt hij pijl weg. Rose rent ondertussen door het bos. Hayden, Will en Diamond proberen haar in te halen, maar Rose is snel. Ze rent zo hard als ze kan en probeert niet te struikelen, ze hoort wel dat er iemand achter haar struikelt. Opeens valt er een boom naast haar, ze kan hem nog net ontwijken. Nog een boom valt achter haar, ze hoort Diamond schreeuwen. Ze draait zich om, en ziet dan een mes dat naar haar toe komt vliegen, voor ze het weet beland die in haar schouder.  



De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu