Prim heeft tranen in haar ogen gekregen. Al die herinneringen die haar zijn afgenomen doen pijn om ze nu opeens weer terug te krijgen. Het is teveel om in 1 keer weer terug te krijgen. Maar toch wil ze het. Ze wil het weten. Ze móet het weten. 'Dus Katniss heeft meegedaan aan de Hongerspelen?' vraagt ze en Effie knikt. 'Welke?' vraagt Prim nieuwsgierig. 'De 74ste hongerspelen en de kwartskwelling,' antwoord Effie. Prim knikt. 'En... Heb ik ook ouders?' De nieuwsgierigheid wint het van de pijn die alle herinneringen doen in haar hoofd. 'Je vader is overleden bij een ontploffing in de mijn. Je moeder werkt nu als dokter in district 2. Ze was er kapot van toen ze hoorde dat jij was overleden, wat dus niet zo is. Als je ooit uit het Capitool komt kan je haar een keer opzoeken,' zegt Effie. Prim glimlacht kort. 'Ik zou hier maar al te graag weg willen. Jij en Cathy zijn echt heel aardig, maar ik kan er niet tegen dat ik niet mag praten,' zegt ze zacht. 'Dat snap ik. En ik vind het ook heel vervelend voor je.' Effie neemt een slok van haar thee. Ook Prim drinkt een paar slokken van haar thee. 'Doen je handen nog pijn?' vraagt Effie even later. Prim kijkt naar haar handen. Op de plek waar Coin haar heeft geslagen met haar wandelstok zit nu een rode striem met een korstje erop en waarschijnlijk word het ook een litteken. Om de snee heen is het een beetje blauw doordat ze vaak op haar handen is geslagen. 'Het doet nog wel pijn, maar ik overleef het wel. Ik maak me meer zorgen om Rose,' zegt ze zacht. 'Ik ook. President Coin wil haar echt dood hebben...' Prim zucht. Ze wist dat Coin een hekel heeft aan Rose. En dat alleen doordat Rose's moeder de beroemde Katniss Everdeen is. Na een uur gaat Effie weg. Prim is helemaal alleen. Met een zucht loopt ze naar de badkamer. Ze kijkt naar de fles shampoo die ze van Effie heeft gekregen. Ze krijgt een glimlach op haar gezicht. Prim laat het bad vollopen met warm water en doet dan de stop erin. Dan gaat ze in het bad liggen. Ze sluit haar ogen en geniet van het warme water. Na 10 minuten opent ze haar ogen weer en kijkt ze weer naar de fles shampoo. Ze zeept haar haren in met de shampoo en laat het even intrekken. Na een paar minuten spoelt ze de shampoo uit. Het water kleurt zwart, maar dit keer glimlacht Prim. Ze kijkt naar haar blonde haren die nu tot ver over haar schouders vallen. Voorzichtig gaat ze met haar vingers over de blonde haren, alsof het niet echt is. Maar het is echt. Zij is Primrose Everdeen.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fiksi Penggemar18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...