Rose blijft even als verstijfd staan, maar rent dan zo zachtjes mogelijk weg om geen geluid te maken. De beer doet niks. Ze rent naar haar huis en opent geschrokken de deur. 'Papa! Er was een beer... En...' roept ze in paniek, maar barst dan in snikken uit. Peeta, de vader van Rose en Emma, slaat zijn armen om haar heen. 'Sst. Die beer deed je niks toch? Zijn mama en Emma nog in het bos?' vraagt Peeta. Rose knikt langzaam. Snel veegt ze de tranen uit haar gezicht en kijkt haar vader aan. 'Wat gaan we eten?' vraagt ze nieuwsgierig. Peeta schud lachend zijn hoofd om de enorme nieuwsgierigheid van zijn dochter. 'Zelfgemaakt brood,' antwoord hij. 'Lekker,' zegt Rose zacht en ze gaat aan de keukentafel zitten. Na een halfuur gewacht te hebben komen eindelijk Katniss en Emma binnen. 'Hoe ging het, lieverd?' vraagt Peeta aan Katniss. 'Het ging wel goed. Het lukte Rose bijna om de eekhoorn te raken, maar uiteindelijk lukte het niet. Ze vertelde dat het niks voor haar is,' antwoord Katniss en vervolgens slaat ze haar arm om Rose heen en geeft haar een knuffel. 'Bij Emma ging het wel een stuk beter,' vervolgt ze haar verhaal. Rose kijkt haar zusje met trots in haar ogen aan. 'Goed gedaan,' zegt ze zacht. Emma glimlacht. 'Dankje.' 'We gaan eten,' zegt Peeta en iedereen gaat aan tafel zitten. Katniss gaat naast Rose aan de ene kant van de tafel zitten en Emma gaat naast Peeta aan de andere kant van de tafel zitten. Zo zaten ze altijd aan tafel. Altijd. Nooit zal daar verandering in komen. Nooit zou er iets veranderen aan hun sterke familieband. Er mist alleen iemand, Katniss mist haar het meeste van iedereen die ze 18 jaar geleden had leren kennen. Prim, haar zusje, is dood. Verbrand, 18 jaar geleden. Peeta ze de tv aan kijkt of er nog nieuws is. Het embleem van het Capitool verschijnt. Coin begint een speech te houden. Uiteindelijk is 1 ding wat Katniss, Peeta en de tweeling nooit meer zullen vergeten. De Hongerspelen zijn terug. Ieder jaar zullen er weer 2 kinderen uit ieder district worden uitgekozen om deel te nemen aan de Hongerspelen. Uiteindelijk zal er maar 1 winnaar van de 24 kinderen winnen. De rest wacht een vreselijk lot.
JE LEEST
De Hongerspelen van Rose #wattys2016
Fanfic18 jaar na de 76ste Hongerspelen (de oorlog om Panem). Katniss Everdeen en Peeta Mellark hebben nu een vredig leven in District 12 met hun tweeling, Rose en Emma. Maar als de Hongerspelen weer ingevoerd word door President Alma Coin, word Rose gekoz...