Hoofdstuk 31

103 12 3
                                    

Rosie staart naar de holografische kaart van Panem, ze staat in de regelkamer van de Spelen. Om de kaart staan bureaus waar mensen zitten te werken. Coin staat achter haar, 'is het niet prachtig?' zegt ze. Rosie kijkt haar raar aan, ze glimlacht als ze Rose ziet op de kaart. 'Ze mag dan wel nog steeds in leven zijn, het zou niet meer voor lang zijn' zegt Coin. Coin loopt naar Isa, die ook in de kamer staat. Rosie kijkt naar de arena. De arena bestaat voornamelijk uit bos, er is in het noorden een zee, met daarlangs strand en duinen. Ook is er een deel waar bergen zijn, een maisveld en een verwoest dorp. Genoeg ruimte om je te verstoppen, denkt Rosie. 'Rosie, je mag voor één keer praten want ik wil je wat vragen' zegt Coin en ze gaat voor Rosie staan. 'Weet jij waarom je niet mag praten?' vraagt Coin, Rosie knikt nee. 'Omdat ze een G-Avox is' zegt Isa die achter Coin staat. Een G-Avox is is net als een normale Avox een slaaf, maar heeft het 'geluk' dat zijn tong er niet uit is gesneden, de G in de naam staat voor 'gelukkige', Gelukkige Avox. 'Dat klopt' zegt Coin, 'maar er is nog een reden, Rosie. En ik kan die niet meer verzwijgen, ik heb het immers al 18 jaar moeten doen'. Isa tikt Coin op haar schouder, 'Alma, je gaat het haar toch niet echt vertellen' fluistert Isa. Coin negeert haar, 'ken je dit? Dit meisje?' vraagt Coin en ze wijst naar een beeldscherm waar de boete van de 74ste Hongerspelen in District 12 word afgespeeld. Op het beeldscherm ziet Rosie een 12-jarig meisje, net zo oud als Rose. 'Dit is Primrose Everdeen' zegt Coin, Isa loopt walgend weg, maar Coin reageert niet. Rosie begint iets te herinneren, ze ziet ook Effie en Katniss. 'De Boete' zegt Rosie, 'ja, dat klopt. Dit meisje stierf 18 jaar geleden, of dat leek maar zo' zegt Coin. Ook Effie komt aanlopen, ze ziet wat er op het beeldscherm word afgespeeld, 'wat is hier aan de hand?' vraagt Effie. 'Rosie, schrik niet maar...' zegt Coin totdat ze onderbroken word door Effie. 'Het is waar... Het is echt waar! Rosie... Jij bent Primrose Everdeen'.



De Hongerspelen van Rose #wattys2016Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu