BAB 3

12.1K 282 1
                                    


Dato' Abtisam melangkah kakinya dengan marah ke bilik Airis...

"Airis!!!!Dhiya Airis Imanina. Keluar sekarang...Kau jangan melawan cakap aku...!" teriaknya..

Airis membuka pintu..Terus satu tamparan yang begitu kuat dari daddynya ke pipinya yang putih dan gebu itu..

"Sampai hati kau cakap macam tu dengan mak kau sendiri ya Ris.. Aku tak pernah ajar kau jadi anak yang kurang adab.. Jangan sesekali kau kasari ibu kau sebab ibu kau adalah isteri aku..." Jelas daddynya baran...

"Dah nak taknak hujung minggu ni jugak kau kene kahwin dengan Riyadh...Takde tapi-tapi" Amaran daddynya...Kalau dengan daddy yang dah naik angin seribu tak berani nak melawan..Fuhh nak tak nak terpaksa...TERPAKSA..

******

Malam tu seperti biasa Airis lepak di night club...tak insaf lagi pompuan ni agaknya .

"kau pahal beb muka semacam aje? nah minum dulu" Soal Victoria sahabat sempurna sehidup semati sehelai serambut segunung seganangnya..

"Bapak aku tu lah nak kawinkan aku dengan anak ustaz peh... Pikir ni zaman jahiliah ke zaman British ke Zaman jajahan Portugis ke ape nak jodohkan anak ? eh sekarang dah moden la" luah Airis lalu meneguk air Kegemaran syaitan itu .

"Huh relax lah sis...kawen jek pun.. berani pulak jantan tu nak sentuh kau" Jelas Victoria

"Huh pikir senang ke ape dahlah duduk serumah" Marah Airis..

"Dahla aku nak balik...Dekat sini makin stress aku" jelas Airis..

"Kau ni taknak teman aku ke.?" soal victoria.."Aku solo ni la" sambungnya lagi..

"eyh pergi la ajak sugar daddy kau tu fuh" Perli Airis.. Victoria sudah memandang dirinya macam nak telan orang...

Airis Terus melangkah keluar dari tempat tersebut lalu masuk ke dalam kereta untuk pulang ke rumah...Nasib baiklah teguk sikit jek air tu takdelah ketara sangat sembur minyak wangi je dah.

Airis menyembur minyak wangi berjenama Chanel yang baru dibeli 3 bulan lepas di Paris sebelum masuk ke dalam rumah. Kandungan alkohol yang sangat tinggi dalam perfume tersebut menyebabkan baunya terlalu kuat dan tahan...

Airis masuk ke dalam rumah dengan harapan ibu bapanya tidak memarahinya...

pelik! masuk jek terus takde orang...gelap..jam baru pukul 9 malam...Mane semua orang...

Airis berlalu ke biliknya dan terus mendail nombor daddynya..

"hello,daddy where are you? i'm alone right now.."

"daddy dekat rumah Riyadh sekarang dengan mummy dan Aiman..."

"hmmp...yelah ape2 decision nanti baliklah bagitau"

"hmp okay...take care...Nanti daddt balik maybe pukul 10 lebih..."

"haa yelah.. "

Airis mematikan talian...Ah nak mengeluh tak boleh nak membantah? lagi la tak boleh nak kene tampar dengan daddy lagi ke? Mintak simpang malaikat pun tak nak...Tak sangguplah.. sakit...!!...

Pukul 10 tepat Puan Naila,Dato' Abtisam dan Aiman pulang ke rumah..Aiman menginap beberapa hari di runah orang tuanya sebelum pulang semula ke apartmentnya...Hubungannya dengan Mummynya masih belum pulih...tu baru sikit ego nya kalau ego dah menjulang nanti tak payahlah nak nyesal...

semasa di dalam kereta 15 minit yang lepas..

"bila kau nak kahwin ni Aiman adik kau tak lama jek lagi.. Langkah bendul ni ape citer." Soal puan Naila..

"Takde calon" balasnya ringkas

"umur tu dah tua dah 28 tahun takkanlah takde lagi...kalau nak mummy recommend nanti" jelas Puan Naila lagi..

"Awak tak payahlah nak sibuk sangat...Aiman ni bukan macam Airis...Pandailah si Aiman ni cari.. Entah-entah semua yang awak recommend semua tak senonoh ke tak cukup kain punya" Jelas Dato' Abtisam mempertahankan anak sulungnya...Puan Naila memuncungka bibirnya bak itik.

*********

"Airis sekarang daddy nak Airis terima keputusan daddy..."

"haa yelah.."

"Airis akan kahwin dengan Riyadh minggu ni jugak...Nikah dan sanding hari yang sama aje... pukul 8 siap kat rumah aje nikahnya lepas nikah terus sanding je.Don't worry apa-apa semua daddy tanggung.." jelas dato' Abtisam..Airis mengangguk
"Nasib kaulah dik...Sebab Kau sendiri yang buatkan semua ni terjadi" Kata Aiman sejurus Airis bertapak di ruang tamu atas..

"Aku malas nak bangkang tak pasal-pasal aku kene Shot pula dengan daddy gune sniper-riffle" jelas Airis...

"kau tu hah bila nak kahwin? dah tua pun tak kahwin lagi. tak laku eah" gurau Airis..

"Kurang asam jawa tak bertempat la kau ni..banyak la yang nak kat aku.. aku yang tolak semua yang nak kat aku semua perempuan tak senonoh macam kau..." Bidas Aiman pula..

"Eih susahlah nak kenekan kau ni..Ade jek dia nak bidas balik" Jelas Airis tak puas hati...

"Tulah lain kali jangan sibuk... Padan muka kena bidas dengan mulut aku yang super pedas jahannam ni" Jelas aiman lagi.. gelak pecah

Terima Kasih CintaWhere stories live. Discover now