Hampir beberapa bulan dia meninggalkan suatu dunia hiburan yang amat dilaknat oleh Allah S.W.T. Yang pasti dah tak nak ingat lqgi pasal zaman Jahiliah. Malu.Malu dengan Allah malu dengan orang lain..Betapa keji nya perbuatan yang jahil dia pernah buat dulu
Aduhh..Pening tak hilang lagi. Masih tak bermaya walaupun dah seminggu lebih.
"Sayang, dah makan ubat?" soal Riyadh.Airis menggeleng.
"Ris belum makan ape-ape lagi. Tak selera lah bang.." Jelas Airis
"Lah..makan lah sikit.Nak makan sendiri ke nak ....."
"Yelah yelah makan sendiri" Airis memyampuk.Riyadh tersenyum
Masak sangat dengan perangai big boss dia tu..Ni kalau Aiman ade ni berguling-guling dah dia gelakkan aku..Nak jek aku cekik dia nanti padan muka..
------
3 bulan aku ade mase untuk persiapan perkahwinan sebelum Nisa habis i'dah..Fuh lega beb..
Aiman mengemas isi-isi di dalam almarinya..Ada sebuah beg sederhana besar seperti hadiah dikeluarkan..
Tertera di situ
from:mummy
to:my lovely son..Dikeluarkan isinya.3 Kotak koleksi kereta mainan kecil berserta surat diisi dalam beg tersebut.
Aiman membuka dan membaca surat tersebut..6 bulan lepas mummynya bagi beg ini. yelah ego menguasai diri walaupun dengan mak sendiri..
"Dear son, Daniel Aiman Ifwat. First time mummy tau mummy pregnant i'm so glad. Mummy happy sangat bila dengar dan tengok Daddy azankan Aiman. That time, It's little awkward to be a good mother..Now, anak mummy dah 29 tahun. Mummy besarkan anak mummy ni sihat walafiat..Mummy mintak maaf kalau selama ni mummy anggap Aiman macam tunggul..Tak sayang mummy tak pernah anggap Aiman macam tunggul. Mummy sayang anak mummy. Maafkan mummy kalau mumny tak boleh jadi mummy yang baik untuk Aiman dan Ris.Mummy nak anak-anak mummy tau yang mummy sayang kamu...Aiman, Airis...Kamu berdua lah harta maummy yang paling berharga. Mummy janji lepas ni mummy takkan marah Aiman lebih-lebih. Mummy sayang Aiman... Mummy tau Aiman masih lagi suka kumpul kereta-kereta mainan..I hope you like it..I know you very well son..mummy harap Aiman balik ke pangkuan mummy dan Mummy harap Aiman boleh maafkan munmy.." Isi surat itu cukup untuk membuatkan air mata Aiman meleleh jatuh membasahi pipi.
Satu gambar di mana gambar tersebut adalah gambarnya semasa baru dilahirkan dipegang oleh mummy semasa di hospital bersama daddy..
"Ya allah hai..Derhaka nya ku.. " Ucapnya sendiri.. Terus dia mendaik nombor telefon mummynya..
"Hello..dear..Kenapa?"
"Mummy..Aiman..Aiman nak mintak maaf..sebab Aiman banyak salah dengan mummy. Disebabkan Aiman terlalu ikut sangat ego Aiman, hubungan mummy dengan Aiman keruh. Semua Aiman penyebab hubungan kita keruh mummy. Forgive me..Aiman tak nak dicop sebagai anak derhaka dengan mummy dan daddy."
"Dah sayang..Mummy yang patut minta maaf dengan Aiman..Salah Aiman semua mummy maafkan..Aiman balik lah ye nak..6 bulan Aiman tak jenguk mummy..Mummy datang office pun mummy tak jumpa Aiman sebab you always busy than your daddy.."
"I'm sorry mummy..Aiman balik sekarang..I will..."
"I wait sayang.."
"i've good news too.."
"ya sayang...mummy tunggu.. janji dengan mummy aiman balik malam ni.."
"Promise mummy..bye "
"bye."
Puan Naila mematikan talian. Aiman mengemas beberapa baju lalu disumbat ke dalam beg kertas. Balik sekejap menjenguk orang tuanya sahaja..
*****
"Assalamualaikum..Mummy daddy...Mak...Ayah" Sapa Aiman.
Pak Mat dan Mak Nab juga menyertai Puan Naila dan Dato' Abtisam menyambut kepulangan Aiman..
Aiman bersalaman dengan mereka.Mulalah sesi bermaafan sebaik sahaja masuk ke dalam rumah. Mak Nab dan Pak Mat pun tumpang air mata sekaki dan gembira sebab hubungan keluarga dah pulih...
"Now, tak nak nangis ok.What the good news.." Soal Puan Naila.
"I want to get married..Tak nak tunang nak nikah terus.." Jelas Aiman .
"Wow..what a shock news. Dengan siapa kenapa tak cerita langsung dengan daddy ni..hisy" Jelas daddynya .
"Faizunnisa..Ni gambarnya.. confirmlah mummy setuju.." Kata Aiman..
"Hah..Pilihan tepat..Cukup ciri yang mummy dan daddy nak.." Balas Puan Naila semasa melihat gambar Nisa
"What's your plan?" Soal Daddynya teruja..
"Three months from now i will prepare this by my own..tak nak susahkan mummy dan daddy. Dia pun dah setuju 3 bulan depan kami kahwin." Jelas Aiman...
"Assalamualaikum ." Bunyi orang menyapa.
"Waalaikumsalam..Airis... kenapa tak sihat ke? Izzul anak mummy kenapa?" Puan Naila menyambut mereka diikuti yang lain.
"Haah Zul..Macam sakit jek aku tengok" Kata Aiman..
"Ha'ah mummy muntah jek." Jawab Airis tak bermaya..
"Kitaorang datang bertiga bukan berdua.." jelas Riyadh..
"Hah?! siape ?" Semua serentak bersuara.
Riyadh mengusap perut Airis..
"Ni dalam ni.5 Weeks ." Jelas Riyadh.Airis tersenyum.Yang lain semua menadah tangan bersyukur kerana allah datangkan rezeki kepada Airis..
"Dahlah jom masuk.janganlah duduk kat luar..Kesian Airis tu." Pelawa Mak Nab..
"Jom jom.." Kata Aiman pula..
Mereka sekeluarga berborak-borak.Al-maklumlah dah lama tak berkumpul satu family. Rindu pun ya...
"Sayang, Dah makan ubat?" Soal Riyadh
"Abang ni tak habis-habis tanya dah makan ubat..ubat ubat.. oh ubat i hate you so muchh...erghh" Airis mengeluh..
Berdekah yang lain ketawa. Aiman paling teruk gelakkan adik dia.
papp!!!
Airis menepuk paha abangnya itu..
Eh kalau aku dah geram ni aku cekik-cekik jek abang kesayangan aku ni..Aiman dijeling maut oleh Airis..
"Uisy garang gile siot bini kau ni zul..kau tahan pulak" Kata Aiman
"Memang..sejak dia pregnant ni nak usik sikit tak boleh..ade jek nak tarik muka tu nanti" Balas Riyadh..Satu cubitan hinggap di lengan Riyadh.."Sakitlah sayangg" Adu Riyadh manja..
"Padan muka.!!" Ucap Airis puas.. Ala depan keluarga mertua pun nak gedik-gedik lagi ya.
Yang lain dah ketawa meligat gelagat pasangan suami isteri yang makin bahagia itu..
YOU ARE READING
Terima Kasih Cinta
Romanceseorang wanita bernama Dhiya Airis Imanina binti Dato' Abtisam yang cantik dan anggun tapi sayang perangai tak serupa tuannya..Kaki club,Kaki botol pun ye.. Riyadh Izzul Haq seorang anak kepada Ustaz Zain Ahmad yang telah diberi didikan teras agama...