Seperti yang sudah dirancang, Airis singgah ke klinik untuk mendapatkan rawatan..Namanya dipanggil oleh seorang jururawat yang bertugas..
Selepas beberapa minit, Airis duduk bertentangan dengan Doktor tersebut.. Tertera di tag nama-nya tertulis Yurisa..Doktor Yurisa..Sedap nama doktor ni.
"Macam mana keadaan saya?" Soal Airis.
"Puan Airis muntah-muntah sebab salah makan. pening kepala tu sebab kurang rehat..Puan Airis ade tak skip meal?"
"ada..Mungkin emm banyak kut" jelas Airis.
"Hmm patutlah..Puan Airis tak boleh skip meal kalau tak nak pening-pening atau muntah...
saya ade 1 lagi good news. Puan ada positive pregnant..tadi pun kita ade scan kejap tak nampak lagi . 4 weeks. But, kalau nak kepastian check di hospital boleh buat buku terus orang kata kat hospital lebih afdal...Ni gambar masa scan tadi.." jelas Doktor Yurisa"Baiklah.puan setakat ni semua ok.alhamdulillah..Saya akan sediakan ubat untuk puan nak hilangkan pening dan muntah-muntah tu..Boleh telan ubat yang tablet tak?" Sambungnya lagi.
"Lagi satu, first trimester ni jangan cuba skip meal,jangan langgar barang ape pun dalam rumah jangan jatuh sebab first trimester memang sensitif" Doktor Yurisa memberi amaran
Airis mengangguk..
"Ouh kalau macam tu nanti amik dekat depan ya.." jelas doktor Yurisa..Hmm no MC.. baik ah..
First trimester preggy ni kena jaga elok-elok..Kalau tak habislah..
Selalunya tulisan doktor, dia main tulis jek cakar ayam ke tak ke tu antara dia jeklah paham. tapi tadi intai Doktor Yurisa punya tulisan..Cantik..
Uisyy sempat pulak nak usyar hand-writting doktor Yurisa ni eak ish ish..
Selepas membayar duit ubat, Airis keluar. Malas nak pergi makan.Ajak Riyadh tadi pun katanya busy..Huh takpelah. Cheh padahal dah kene warning dengan doktor.
-----
Airis menuju ke dalam ofisnya tiba-tiba seseorang menegur..
"Dhiya..Long time no see you" Tegur lelaki itu.
"Eh abang Yazid.. Bila naik KL?" soal Airis mesra
"Jomlah Abang treat kat restaurant tu. jom lama tak jumpa ni..ni yang rindu kat adik saudara abang ni" jelas Yazid..
Mereka menuju ke restoran tersebut. hmm makan jelah ingat pesan doktor tadi lagipun awak tu mengandung Puan Airis sayang...
"Last seen rasenya sebelum Dhiya Pergi America tu pun mase kenduri tahlil arwah Tok Ma" Jelas Yazid mesra..
"Yelah..kan.abang yazid dah berpunya ke?" soal Airis..
"Ehmm dah..Tunggu masa aje. Dhiya macam mana pulak?" Soal Yazid kembali..
"I'm married now.."
"wow bertuahnya suami Dhiya. Dhiya pun dah berubah 360°..." jelas Yazid..
"Mak ngah macam mana? lost contact dengan dia sejak gaduh dengan papa terus tak contact start daripada tu. tak silap sebelum ke u.s rasenya" Jelas Airis.
"Yepp..tulah apa-apa khabar lun tak tau...Daniel pulak abang memang tak save contact dia padahal dia cousin paling rapat" Jelas Yazid.
"Tulah..Abang aiman pun satu. dia tu memang otak tak centre. " Jelas Airis yang sesuka hati jantung hempedu dia aje nak kutuk Aiman..
Dalam kemesraan mereka, ada yang memerhati..Sepasang mata yang tak berkelip memandang Airis dan Yazid bermesra. Tak lain tak bukan Yaaa tu diaa hero malaya kita lah sangat Mr Riyadh Izzul Haq..Hah mula ah nak jealous..
Riyadh terus membatalkan niatnya untuk makan bersama Airis apabila ternampak Airis bersama seorang lelaki yang tak pernah dikenali mesra sangat bukan sangat jek.terlalu mesra!
Hubungan akrab antara saudara-mara memang tak dapat disangkal..Mereka berbual dan bermesra sehingga tamat waktu lunch..
-----
Airis merancang untuk membeli hadiah dan menyediakan sesuatu untuk birthday Riyadh lusa termasuk kandungannya...
Airis mengambil seutas jam tangan berjenama lalu membayarnya.. Awal-awal lagi dah beres pasal birthday gift Riyadh..So ape-ape pun no hal.
Airis terus pulang ke rumah.Dia bertembung dengan Riyadh sebaik sahaja masuk ke dalam rumah..
"Abang, Nanti.." Airis tak dapat menyambung kata-katanya kerana dipotong oleh Riyadh..
"Lusa abang nak ke Kelantan adelah hal sikit..Abang gerak lepas budak-budak dah balik" jelas Riyadh.Suaranya dingin dan mendatar.. Emotional maybe..
"Tapi kan..lusa your birthday.. "
"Abang ikut kawan abang.."
"Takkan tak boleh tunggu lepas birthday abang kot."
"Ada hal" kali ini suaranya ditekankan. Riyadh terus membawa diri ke tingkat atas.
"Abang dah makan?" Soal Airis.
Riyadh hanya mengangguk lalu meneruskan langkahnya. Airis bagaikan terasa hati dengan kedinginan Riyadh..Maybe stress or budak buat hal maybe.. Think positive Airis..Tried to be positive personAiris kembali ke bilik selepas membuatkan kopi untuk suaminya di bilik bacaan.
Matahari sudah naik sedikit. Nampak terang sikit..jelas sekali dah terlepas subuh..Airis menguap..Dia melihat jam sudah pukul 7.15 pagi..Ya allah!! dah lambat..
Airis tergesa-gesa bersiap. Airis mandi-mandi kerbau aje.ee tak senonoh betul..Selepas mencapai sekeping roti Ingat!! jangan skip meal...dia mengusap perutnya lalu masuk ke dalam kereta dan memecut..
*****
Hari ini berlalu begitu bosan sekali..Selalunya Riyadh akan bergayyt dengan Airis sebentar.
Walaupun 15 minit kira lepas la sikit rindu tu walaupun tak semua lepas..Tapi hari ni,Riyadh langsung takde call..Mesej pun tak . tengok whatsapp or wechat ke mesti takde mesej dari dia. ah..
Riyadh nampak dingin sejak semalam.Tadi pun bukannya nak kejut aku.Main keluar ajek.. Ape salah aku kali ni..
Haihh..Dah masuk 5 kali dah aku menguap memang bosan teramat. kerja pun takde lah menimbun sangat setakat bukit kecik tu adalahh tapi alahai sekejap aje nak settle.Orang Power macam aku ni buat kerja cepat..
Airis membangga diri.. Riak nya insaflah dik oi..
Airis yang kebosanan itu menghabiskan kerjanya yang dianggap bukit kecil dan senabg dibereskan. kemudian, mata ni terasa berat..Perlahan-lahan mata dipejam
YOU ARE READING
Terima Kasih Cinta
Romanceseorang wanita bernama Dhiya Airis Imanina binti Dato' Abtisam yang cantik dan anggun tapi sayang perangai tak serupa tuannya..Kaki club,Kaki botol pun ye.. Riyadh Izzul Haq seorang anak kepada Ustaz Zain Ahmad yang telah diberi didikan teras agama...