Riyadh menghadiahkan seutas rantai emas yang berharga em confirmlah mahal. Haish..Cepat sangat cemburu buta.Tapi dia masih lagi ragu- ragu untuk percayakan Riyadh 100%..entahlah dia sendiri tak tau kenapa.Tahun ni Dhiya Airis Imanina dah genap berumur 27 tahun. kiranya dia dah genap umur 3 minggu lepas.. Birthday Riyadh pulak lagi beberapa hari jek. Then,boleh nak ejek dia dah tua well, he's 29 this year..why not kalau panggil dia tua..
Bukk!!!
Sekali lagi dia jalan tak ingat dunia ape dahh..Tapi kali ni dia bersabar..Tiada makian dan hinaan..
"Ehh maaf kak maaf" ucap perempuan itu lalu mengangkat muka..Mata kami bertentangan..
"Eh Airis kan?" soal Wanita tersebut..
"Yea..why?"
"Ya allah lamanya tak jumpa kau..weh aku lah Iffah!!" jelas wanita itu
"Iffah Aurora?!!!! ahhhhhh lamenya tak jumpa kau!! lepas form 5 terus lost contact. ape cer?" Kata Airis..Iffah salah seorang gangnya..Iffah pun dah berubah 360° ya..
"Kau dah berubah eah 360°...ape hal?" Soal Airis yang bagai tak cukup sifat dengan suaranya yang lantang..
"Weh agaklah weh dahla panas ni..Lepak jom aku free" jelas Iffah.
"Lepak opis aku jom" ajak Airis..
"Jom..." Iffah akur dan mengikut jejak Airis.
"Mai ah..meh hang crita dengan aku ape kes beb" Soal Airis sebaik sahaja melabuhkan punggung..
"Hidayah..Aku dah sambut hidayah yang allah bagi beb.. Entahlah ade ah pengalaman aku sendiri..Well, kau pun ape kurangnya how?"
"Aku? Ade 2 sebab..1 sebab aku dah dapat petunjuk dan hidayah and aku dah insaf ke-2,because of my lovely sweet hubby" jelas Airis keriangan..
"Woah.You're married? congrates...Eee kalau tak lost contact mesti aku dapat jamah nasi minyak kau kan.." Jelas Iffah
"Ha'ah..hemm tapi ape kes eah dengan Nina..Dia gaduh besar dengan kau dulu en.. Hidup lagi ke tak.." kata Airis..
"Kau ni...Dah arwah dah pun dia. dia sempat mintak maaf dengan akulah ...Dia kata kalau kau ada sekali mungkin dia nak kemaafan kau " jelas iffah
"Me? salah ape dia dengan aku.?"
"Kan dia yang lempang kau maki kau sebab kau try protect aku. ""don't worrylah aku dah lama maafkan diam.well, kita gang beb dulu..inalillah semoga rohnya ditempatkan debgan orang beriman.by the way bile dy meninggal?" soalnya
"Last year..dia meninggal accident..Macam mana aku kenal dia hmm tak perlu tau.."
"hmmp..next topic..kau dah kahwin?" soal Airis.
"Janda"
"What!!! what happened? curang?"
"Kau ni kesian arwah laki aku kene tuduh macam-macam" ooo dah arwah rupanya.bukan nak cakap awal-awal..
"Bukan nak cakap awal-awal.. takziah..sakit ape?"
"Laki aku muda lagi ok.. Accident maybe bukan jodoh kitaorang kot..Kau ingat lagi tak Iskandar?"
"of course lah..Budak alim gila tu kan yang pandang kau macam mengalahkan hunter dapat sasaran jek aku tengok" jelas Airis"Dialah laki aku" Jawab Iffah tenang..Bulat mata Airis mendengarnya..Wow wait what?!
"Serious?! Macam mana korang boleh bersatu ni? wahhh"
"Dia yang ajak..Alaa adela tu hal aku dengan dia..dia sweet-sweet dengan aku.."
"Dah ade penggangti ke?"
"nope..Aku nak cari pengganti yang boleh sayangkan anak aku macam anak sendiri..Anak aku baru 2 tahun..Dialah ikatan cinta antara aku dengan Is.." jelasnya dengan riak muka yang sedih..
"Sabar weh mungkin ade lagi yang tengah tunggu kau.." jelas Airis..
"Haremmmm...aku taknak accept mana-mana lelaki dah selain Is. aku sayang dia sorang jek. " Jelas Iffah..
Mereka berborak sampai sedar tak sedar mereka sudah mahu pulang...
"Chaw dulu ah..thanks spend time..Free meet lagi ah.. rindu mulur becok kau" kata iffah
"Me too!!!" Jerit Airis..
-----
Di rumah
Airis selesa berkurung di dalam biliknya sahaja..Riyadh pula sedang menonton TV.. aduh tekak tak sedap lah pulak..Mual rase nak muntah..
Uwekk!!
Airis muntah sebaik je dia masuk dalam toilet..Sakit perut pun ade jugak..Make sure lah ni kena pergi klinik esok waktu lunch..
Airis keluar dari toilet dan teris baring.Badan rasa macam tak sihat jek..Siang tadi ok malam pulak buat hal..Dengan slow action, Airis terlelap...
YOU ARE READING
Terima Kasih Cinta
Romanceseorang wanita bernama Dhiya Airis Imanina binti Dato' Abtisam yang cantik dan anggun tapi sayang perangai tak serupa tuannya..Kaki club,Kaki botol pun ye.. Riyadh Izzul Haq seorang anak kepada Ustaz Zain Ahmad yang telah diberi didikan teras agama...