BAB 30

11.1K 217 0
                                    

Satu kucupan hangat dapat dirasai oleh Airis pada dahinya. Kesan daripada suntikan itu kuat jugalah sampaikan lama dia tidak menyedarkan diri.

Airis membuka mata perlahan-lahan. Itu pun separa sedar. Dia masih lagi dapat melihat dunia selepas melahirkan anak.

Semasa melahirkan anak tadi, Airis tak putus-putus mintak maaf dengan Riyadh.Habis teran dah tadi.Anaknya lelaki dilahirkan seberat 4.11 kg dan bayi dilahirkan dalam keadaan sempurna alhamdulillah syukur

Makim erat kasihnya kepada Airis setelah lahirnya putera mereka yang dapat mengikat kasih mereka.Riyadh menghargai pengorbanan nyawa isterinya demi anak mereka semasa di dalam labour room tadi.

Airis berada betul-betul di ambang maut azab sengsara yang diterima oleh wanita yang lelaki takkan pernah rasa dan kalaulah kaum lelaki merasai kesakitan ini, pasti mereka takkan sanggup menyakiti insan lemah yang dinamakan wanita lagi.

"Abang, where's our baby?" soal Airis

"Dia ada." jawab riyadh

"i want to see him" Pinta Airis

Pintu wad yang menempatkan Airis dibuka dan kelihatan wajah Myza yang menolak katil bayi menuju ke arahnya.

Bayi lelaki Airis dan Riyadh tenang sahaja wajahnya ketika tidur sampai Airis yang mengangkatnya pun tak melalak.
Mesti senang nak jaga ni nanti.

"Sayang mama.." Tutur Airis perlahan lalu mengucup ubun-ubun anaknya. Pipi yang gebu itu dicubit-cubit.Pipinya masih lagi kemerah-.merahan.

Riyadh memeluk isterinya yang masih lagi sedang mendakap putera sulumg mereka.

Myza dan ahli keluarga yang lain ternasuk mummy dan daddy mereka berpakat untuk meninggalkan kekuarga bahagia itu sementara.

"Thanks sebab bagi abang hero." Ucap Riyadh perlahan..

"Apa abang ni nak thanks thanks pulak ni." Kata Airis.

"Takdelah abang terharu je. Bila tengok sayang bertarung nyawa dekat labour room tadi tak sanggup rasanya nak sakitkan hati sayang lagi." Jelas Riyadh.

"Tau pun. Kepas ni abang buat hal lagi memang siap abang eah." Ugut Airis.

"Tapi kalau nak tambah lagi bolehkan.." Gurau Riyadh nakal.

Airis menjeling..

"Gatal.Tapi kalau dah rezeki nak buat macam mana kan abang" Jelas Airis pula..

Airis dan Riyadh tertawa kecil..

----

Hana terlebih dahulu dah bersalin sebelum Airis. Hana dijaga oleh abang dan kakak iparnya.Ariq pun dah 3 bulan kahwin..Apa kurangnya mungkin Ustazah Aisyah tu pun dah mengandung. Tercapai juga hajatnya nak mengahwini ustazah Aisyah

Hana sudah lebih 40 hari berpantang. Hana datang ke rumah Airis untuk melawat sahabatnya yang baru bersalin..

"New mom happy nampak." Tegur Hana.

"well, siapa tak happy kan" Jelas Airis.

"We're both dapat anak lelaki. Kalau anak aku perempuan kita boleh pasangkan." Jelas Airis.

"Yea..Hurm.." Hana mengeluh..

"why?" soal Airis.

"Aku tengah fikir. Kalau dia dah besar nanti aku nak jawab apa kalau dia tanya pasal ayah dia" Jelas Hana..

"Laa..tu kau fikir?Aku pun tak tau lah weh. Nak tolong kau pun aku tak tau nak tolong macam mana" Jelas Airis

"Nanti dah sampai masanya aku bagitaulah. Elok jugak kalau dia tak tanya. Biarlah rahsia dan biarlah masa menentukan semuanya. Asalkan anak aku bahagia di samping aku. " Jelas Hana.Riak wajahnya nampak sangat yang dia risau akan kehidupan anaknya khalisy.

"Nah, forget about that. So, what's your name cuties.Khalisy datang nak ajak kawan.." Kata Hana dan melayan anak Airis dan anaknya dengan penuh kelembutan dan jelas kasih sayang seorang ibu..

"My name is Muhd Alif Farhan bin Riyadh Izzul Haq aunty Hana.." Kata Airis.

mereka ketawa kecil dan terhenti apabila Alif sudah menangis apabila wajahnya asyik dikucup banyak kali.Budak pun rimas kena cium.

Terima Kasih CintaWhere stories live. Discover now