Cuti dua minggu sudah berlalu, Selepas pulang dari rumah mummy dan daddy Airis.
Mereka pulang selepas menunaikan solat asar tadi..So, balik rumah ni relax jelah..Malam menjelma..Airis sudah merancang sesuatu untuk Riyadh..Malam tu dia bersiap memakai gaun tidur pendek bewarna hijau cair dan terdedah di bahagian dada...Kelihatan Riyadh sedang menonton televisyen di luar..
Airis keluar lalu memeluk belakang Riyadh.
"Ya sayang?kenapa?" soalnya.
"Abang.." panggilnya manja.
"Kenapa yang?" soal Riyadh
"Jomlah..tak ingat ke promise ris dulu dengan abang masa di rumah umi?" soal Airis..
"Hah?" Soal Riyadh pelik dan tak faham.Kemudian dia berpaling ke arah isterinya..Ouh baru dia faham..
Baju yang dipakai Airis memang sangat menggoda.Atas bawah Riyadh memandangnya lalu tersenyum..
"Jom!!" teriak Riyadh lalu mendukung Airis ke biliknya.. Maka berlakulah malam yang ditunggu mereka .
Keesokan pagi Riyadh dan Airis tersadar..Airis dipeluk erat Riyadh..Airis bangun mengejut Riyadh sambil menutup badannya dengan comforter kerana dia tidak memakai apa-apa..
Riyadh bangun dan mencium Airis lalu mencapai tualanya dan terus ke bilik air..
Airis tersenyum.Mereka Bersiap- siap untuk kembali ke tempat kerja..Oh indahnya malam semalam..Bisik hati mereka..
------
Petang itu, Airis ingin lunch bersama Aiman di restoran yang berhampiran
"Apa kes? dah ade isi belum?" soal Aiman
"Belum ade rezeki lah abang weh" Jawab Airis
"eleh"
Mata Airis tertacap pada seorang wanita..
"Faizunnisa kan?" soal Airis yang menegur Nisa.
"Yep..kenapa." soal Nisa
" Sa saya mintak maaf dengan awak sebab saya hina awak dulu saya jatuhkan maruah awak depan orang ramai.Saya mintak maaf.."Jelas Airis
"Saya dah lame maafkan awak. takpe.." balas Nisa...
Aiman melihat adegan maaf maafan itu terkejut. wow! jarang lah Dhiya Airis Imanina nak mintak maaf..
Mata Aiman tertacap pada wajah ayu Nisa.
Sebaik sahaja Nisa pergi Aiman terus mendapatkan maklumat tentang Nisa..
"Dia? Nama dia Faizunnisa. kenapa?" soal Airis.
"Cantik" puji Aiman dan tersenyum..
"eloklah tu. kau pun dah tua. dia kawan Riyadh and means korang sebaya lah " jelas Airis.
"Sebelum hubungan aku pulih, Riyadh cakap dengan aku yang dia nak jadikan si Nisa tu Second wife dia..tapi tu dululah sekarang dah lain" jelas Airis lagi..
"ooooo...bagus aku ade chance. Haraplah dia tu jodoh aku.. kalau aku ade jodoh dengan dia aku jumpa dia" Jelas Aiman
"Eleh kau.eloklah tu Si Nisa tu alim.." Jelas Airis ..Aiman tersenyum..
-----
"Boss, ade interview ni.." Kata Nana secretary Aiman
"Ok..suruh dia masuk.." arah Aiman lalu membelek resume milik oranh yang akan diinterview.
Hatinya mula rasa tak sabar macam ada seseorang yang dicari akan bertemu dengannya apabila melihat nama di resume tersebut.Faizunnisa bt Fairunizam..
pintu diketuk
"Masuk!" arahnya tegas..
Ahh betul..Hati Aiman berbunga dia tersenyum sepanjang masa meng-interview Nisa.
"Ok awak diterima." kata putus Aiman
"Terima kasih encik" Ucap Nisa.
"Jangan berencik-encik dengan saya..Saya lagi mesra kalau awak panggil saya Aiman jek" jelas Aiman
"Tak boleh saya dengan awak jauh beza darjat ." jelas Nisa.
"lagipun kita sebaya kan..Apa salahnya..Saya tak sombonglah panggil jek Aiman" jelas Nisa.
Nisa tersenyum kemudian berlalu pergi..
Keesokan harinya adalah hari pertama bekerja di pejabat yang gah terbina itu..Sedikit kagum dengan binaan Syarikat tersebut.
Waktu lunch sudah tiba. ok time ni la nak mengayat Nisa.
"Assalamualaikum " sapa Aiman
"Waalaikumsalam encik" jawab Nisa.
"oops..Aiman" Aiman memperbetul sebutannya.nisa tersenyum
"Free? jom lunch? i treat.." Ajak Aiman.
"Takpelah.." Nisa menolak.
"Semua orang dah turun..jomla niat saya baik ni " Jelas Aiman.
"ok" Jawab Nisa ringkas
Aiman dan Nisa berbual mesra sampai habis waktu rehat mereka.. Seronok nampak..
sedikit sebanyak Nisa sudah melupakan izzul dalam hidupnya..
Dengan kehadiran Aiman yang membawa keriangan dengannya.
Lama kelamaan Aiman dan Nisa menjalankan hubungan yang lebih serius..
----
Birthday Airis tak lama lagi. Aiman merancang sesuatu bersama Izzul dan Nisa..
Kebetulan pula dia terlambat kerana jalan jam.Nisa dan Izzul dah sampai..Riyadh telah mengajak Airis ke sebuah restoran di mana salah satu tingkatnya ditempah khas oleh Aiman..
Airis sudah sampai 20 minit awal daripada yang dijanjikan namun terkejut apabila melihat izzul dan Nisa bersama..
"Abang?!" Tegur Airis.
"Ai airis..awalnya sampai"
"kalau ris datang lambat tadi makin berbual kan"
"Jealous?"
Airis tidak menjawab lalu dia terus berpaling dan melangkah..
Aiman tiba.."Sayang pleaselah dengar expalanation abang." Rayu riyadh..
"Abang..ape motif abang ajak airis ke sini sedangkan abang bukan main galak lagi dengan orang lain" balas Airis lalu menepis tangannya..
"Cuba kau dengar dulu dek explanation suami kau!" Aiman yang memerhati turut bersuara..
"Jangan cemburu buta sangatlah." jelas Aiman lagi.. Airis pelik
"Yea .Sayang today is your birthday and i want to tell every good news with you.." jelas Riyadh..
"Jangan risaulah..Nisa is my future wife.. kau tak payah risau. suami kau takde pape pun dengan Nisa." jelas Aiman
"Sure?" soal Airis
Mereka mengangguk
"Happy Birthday.." ucap semua..
"This is for you b..I love you till jannah" ucap Riyadh..
"thanks abang .i'm sorry because i'm not trust you earlier"
"abang tak amik hati pun lah.."
Mereka tersenyum dan ahli keluarga mereka tiba..Mereka menyambut majlis itu dengan gembira..
Umi,Abi hana dan pina turut bersama. Miza tiada bersama mereka dek Asrama dok memanggil jek..
YOU ARE READING
Terima Kasih Cinta
Romanceseorang wanita bernama Dhiya Airis Imanina binti Dato' Abtisam yang cantik dan anggun tapi sayang perangai tak serupa tuannya..Kaki club,Kaki botol pun ye.. Riyadh Izzul Haq seorang anak kepada Ustaz Zain Ahmad yang telah diberi didikan teras agama...