BAB 19

10.3K 242 8
                                    

Riyadh melakukan solat istikharah semula kerana ragu-ragu bahawa Airis lah untuknya..

Masih tak nampak apa-apa.. Riyadh kembali semula ke wad di mana Airis ditempatkan..

"Sayang, Abang tangguhkan dulu. maybe minggu depan baru abang pergi." Jelas Aiman lalu memegang tangan isterinya..

Airis mengalihkan tangannya dan hanya selesa memandang ke luar.

"Stop calling yourself 'Abang' and please don't call me 'Sayang'.. Saya tak nak awak masih biasa macam ni walaupun lepas kita berpisah.." Tegas Airis dengan suaranya mendatar.

"What's wrong with you.?"

" Bukan memang selama ni awak memang mengharapkan perceraian antara kita ke? Masih lagi ragu-ragu dengan saya?"

"It's not like that..please. tu dulu masa abang tak cintakan Ris. But now you're everything in my life."

"Sekarang pun 'everything in your life' ke?..Kenapa mesti kasar sangat awak tepis saya? You know kalau awak tak tepis saya kasar sangat i believe anak kita masih ada."

"Bukan rezeki kita..Kenapa Ris tak bagitau awal-awal..Salah Ris."

"100% is my fault ke? Awak nak ke kalau awak bagitau the good news dengan orang yang awak sayang tapi orang tu moody.Tak alih-alih dia tak kisah pun kene tuduh k
lagi adelah kot rasenya.." Jelas Airis..

"Tuduh ape? tu bukan anak abang? "

"Maybe..Sebab awak kan pernah cakap.saya tak boleh dipercayai sangat boleh berubah 180°. Boleh jadi saya boleh keluar masuk hotel dengan lelaki lain.." Jelas Airis lagi bercanggah dengan suaminya dalam masa yang sana memerli Riyadh.

"Dahlah..I don't want to talk about this..Anymore!!!" Sambung Airis lagi lalu menyelubung dirinya dan pura-pura melelapkan mata...Hakikatnya, dia sedang mengalirkan air mata..

-------

Aiman tertekan..Dia dan Nisa dah putus. Sebab ape? Nisa tolak lamaran Aiman untuk dijadikan isteri..Why?

"Kenapa Nisa! kenapa! Separuh mati saya cintakan awak" Jerit Aiman..

"Maaf, saya tak boleh terima awak..Sebab awak dan saya tak setaraf.." Jawab Nisa lembut dan sopan.

"Ok.saya akan berdikari...saya janji sayang..Please.Apa yang awak nak saya bagi asalkan saya dapat awak?" Aiman merayu..

"I don't want you. I want my first love back..mungkin ini agak keterlaluan tapi saya still sayang dia..sorry Aiman" Ucap Nisa

"What?! you mean Riyadh izzul haq? pleaselah Nisa...He's my brother in law..Suami adik saya. Saya tak nak tengok adik saya hancur." Jelas Aiman..

"I'm sorry..Got to go.." Nisa meminta diri..

"Where?" Soal Aiman..

"My privacy..You don't have to know about this..Biarlah family dan orang terdekat jek tau.." Jelas Nisa kemudian dia berlalu pergi..

-----

Airis sudah boleh dibawa pulang.
Sepi..Tiada lagi senda gurauan antara mereka.Airis semakin dingin...Riyadh pula? Entahlah. Sebenarnya dia ke Kelantan atas sebab privasi hanya keluarganya dan keluarga Nisa jek tahu pasal ni..

" Awak tak perlu jaga saya..Kalau awak ade urgent dekat kelantan awak pergi jelah..Berapa lama kat sana?" Soal airis tapi matanya masih lagi menandang ke luar..

"I don't know.Not sure."

Airis mengangguk..Kiranya esok jugalah dia akan gerak ke kelantan.

Malam itu, Riyadh meminta sesuatu dari isterinya..

Terima Kasih CintaWhere stories live. Discover now