54. goodbye

21 3 0
                                    

P.o.v. Joyce
We zitten allemaal in de woonkamer. We zijn echt even geschrokken van de actie van Taylor en Eleanor. 'Ik ga even slapen' zegt Harry. Iedereen knikt en hij geeft mij een zoen op mijn hoofd. 'Truste Taco' zeg ik. Hij glimlacht en loopt naar boven. Ik zet de tv aan en zoek een leuk programma.
Na nog geen uur naar The Dog Wisper te hebben gekeken, schiet Liam ineens een meter of twee de lucht in. 'Wat is er?' Vragen we allemaal geschrokken. 'Horen jullie dat niet?' Vraagt hij verbaast. Heel even denk ik dat hij in paniek raakt. Hij ruikt rond, als een soort hond. 'BRAND!' Roept hij ineens uit. 'Wat?!' Roepen we allemaal geschrokken. We ruiken allemaal en dan opeens ruik ik het ook. Zo snel als ik kan ren ik de trap op. Boven aangekomen word ik meteen omringt door rook. Ik begin meteen te hoesten. Ik voel dat ik aan mijn been word getrokken en kijk om. Liam pakt mijn arm vast. 'Naar buiten!' Roept hij. Ik trek me los. 'Harry is daar nog!' Roep ik. Ik zie Liam ook schrikken, 'Joyce nee! Dat overleef je niet!'. Zonder erop te antwoorden ren ik de rook in.
Ik baan me een weg door de rook heen opzoek naar de kamer van Harry en mij. Je zou zeggen: das toch niet zo moeilijk? Maar als je door zwarte rook niets ziet, is dat nog best moeilijk. Ik merk dat het steeds warmer word. 'Harry!' Roep ik zo hard als ik kan. Waarna ik meteen weer moet hoesten. Ik krijg geen antwoord. Opeens zie ik dat ik bij onze kamer ben. Ik zoek de deur klink en open de deur. Meteen word ik bedolven door hitte en rook. 'Harry!' Gil ik zo hard als ik kan. Ik hoor amper wat. Het enige wat ik hoor is het kraken van vuur op hout. Ik ren naar het bed toe en zie, tot mijn verbazing, dat Harry licht te slapen. Nou ja... Dat hoop ik dan... Ik ren naar hem toe en schud hem heen en weer. Ik haal opgelucht adem als hij wakker word. Zo te zien schrikt hij meteen. 'W... Wa... Wat gebeurt er?!' Roept hij. 'Het huis staat in brand! Kom!' Zeg ik snel. Hij stapt uit bed en zo snel als we kunnen zoeken we een weg naar de trap naar beneden.
We zijn de kamer nog niet uit, of ik begin heel erg te hoesten. Zo erg, dat ik niet meer kan stoppen. Mijn longen vullen zich helemaal met de rook en ik krijg amper zuurstof meer. Ik word al snel duizelig en zie zwarte vlekken. 'Joyce! Joyce blijf bij me!' Hoor ik Harry nog roepen. Ik voel zijn armen om me heen, en dan word het helemaal zwart.

P.O.V. Rosalin

Louis, Zayn, Liam, Niall en ik staan buiten. Liam belt naar de politie, Brandweer en ambulance. Zayn en Niall houden de mensen tegen. En geen idee wat Louis aan het doen is. Ik grijp mijn kans en ren wil naar binnen rennen. 2 sterke armen slaan om me heen en houden mij tegen. 'LAAT ME LOS' schreeuw ik. 'IK MOET ZE HELPEN'. Ik wurm me los uit zijn greep en ren verder. Dan wordt ik tegen gehouden door 2 personen. Tranen beginnen over mijn wangen te lopen en laat me op de grond vallen. 'Luister Roos, ik ga naar binnen en ga ze helpen en jij blijft hier' zegt Liam en rent naar binnen. Louis gaat naast me zitten en slaat zijn armen om me heen. Ik huil verder op zijn borstkas. 'het komt goed schat stil maar'.
Ik zie gedaantes naar buiten komen. Op het zelfde moment hoor ik allemaal sirenes en dingen om me heen. Ik zie Joyce levenloze lichaam tussen Liam en Harry hangen. Ik spring op en ren naar hun toe. Al snel word ik weg getrokken bij haar door de andere jongens. Ik probeer me los te krijgen uit hun greep maar ik kan niks. De politie komt naar ons toe en probeert mij ook kalm te krijgen. Joyce wordt over genomen door 2 ambulancebroeders en wordt naar de ambulance gebracht. Langzaam wordt ik iets rustiger. Liam praat met de politie en komt daarna naar ons toe gelopen. 'We moeten naar het bureau voor een verklaring daarna kunnen we naar Joyce en Harry in het ziekenhuis' zegt hij. De jongens en ik knikken. We lopen naar de auto en rijden met zijn alle naar het bureau. Niemand zegt een woord de hele weg en het enige dat ik doe is uit het raam staren. Louis heeft zijn arm om me heen geslagen en wrijft met zijn hand over mijn hand. Ik negeer het mijn gedachten blijft bij Joyce. Komt het goed? Is ze in coma? Of gewoon bewusteloos? Komt ze nog bij? Of blijft ze er in? Ik slaak een zucht. Louis drukt mij zachtjes naar achter tot ik tegen hem aan lig. Dan geeft hij mij een zoen op mijn kruin. Dan doe ik mijn hoofd omhoog en dan geef ik hem een zoen op zijn mond. Daarna leg ik mijn hoofd weer neer. 'Het komt goed' zegt Louis. 'Ik hoop het' zeg ik. 'Ik weet het zeker'. 'Ik blijf bij ik hoop het'. De auto stopt op de parkeer plaats voor het politiebureau. We stappen uit en Louis slaat zijn arm om me heen. 'Weet wel, jongens, ik vertel ook over Eleanor en Taylor' zeg ik. 'dat snappen we dat doen wij ook' zegt Liam. Ik glimlach flauw en we lopen naar binnen. Here we go.
______________________________
Hey Lezers!
Zoals jullie waarschijnlijk hebben gemerkt, hebben wij alle hoofdstukken verbeterd. Sorry voor de vele meldingen! Nu zijn (als het goed is) alle fouten uit het boek! :D

Xx J&R Stylinson

Stockholm Syndrome  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu