32. Why y y y?!

64 7 0
                                    

P.o.v Merel
Ik word wakker en stap uit bed. Ik was weer in slaap gevallen. Echt weer iets voor mij. Iedereen is al weg, wat ik niet raar vind omdat het al 11:00 is. Ik kleed me snel om en doe wat make-up op. Ik kijk in de spiegel. 'Man wat heb ik een wallen!' Zeg ik tegen mezelf. Ik doe nog wat meer make-up op om ze te verbergen en loop naar beneden. Onderweg naar beneden denk ik na. Ik had een nachtmerrie vannacht.
Ik droomde dat ik buiten stond, omringd door vuur. En iedereen stond aan de andere kant van de vlammen. 'Help!' Riep ik. Ze begonnen te lachen. 'Je hebt ons beledigd en nu ineens smeek je dat we je helpen? Dacht het niet' zei Joyce. 'Het spijt me van hoe ik tegen jullie deed! Maar please help me!' Riep ik. 'Nee!' Riep Roos. Ik barste in tranen uit. 'Ik weet dat ik fout zat! Ik zal voortaan aardiger tegen jullie zijn! Dat beloof ik!' Riep ik. De vlammen kwamen dichterbij en raakte me bijna. 'Het spijt me! En dat meen ik!' Riep ik. 'Te laat!' Riep Maud. De vlammen kwamen nog dichter naar me toe en raakte me bijna, het scheelde niet veel. 'Please!' Riep ik. En toen kwamen de vlammen tegen me aan en begon ik te gillen. En toen schrok ik wakker. Ik wil dat zeker voorkomen! Ik besef me door die droom dat ik echt gemeen was, vooral tegen Joyce en Roos... Daar moet ik verandering in brengen!
Ik loop de trap af en loop naar de keuken. Als ik daar niemand vind loop ik door naar de woonkamer, maar daar vind ik ook niemand. Ik zucht en loop richting de trap. Maar dan hoor ik opeens heel veel gelach. Ik draai me om en liep naar de achterdeur (die naar de tuin leidt) en open die. En ja hoor. Iedereen is in de tuin. Ik zie Roos en Louis die liggen te zonnen in het gras, Niall en Serena (wtf) die aan het zwemmen zijn in het zwembad, Maud en Liam zitten te kletsen op een bankje, Zayn zit te tekenen aan de picknicktafel en Joyce en Harry luisteren in de ligstoelen naar muziek. Ik zie dat niemand me gezien heeft, want iedereen gaat verder waarmee ze bezig zijn. Opeens staat Harry op en loopt langs mij naar binnen. Ik zucht en loop naar Joyce toe. 'Hey' zeg ik. Ze kijkt op, 'hey, lekker geslapen?'. 'Ja, jij ook?' 'Ja hoor. Maar niet zo lang als jij' lacht ze. 'Mag ik gaan zitten?' Vraag ik terwijl ik naar de stoel naast haar wijst. 'Ja tuurlijk' zegt ze en ze zet haar muziek uit. Ik ga zitten. 'Dus, hoe vind jij het hier?' Vraagt ze. 'Het is een prachtig groot huis en de tuin is ook gaaf!' Antwoord ik. 'Ja dat vind ik ook' zegt ze. 'En jij ziet Harry wel zitten, of niet?' Vraag ik. Joyce bloost, 'ja klopt'. 'Jullie zijn echt heel leuk samen!' Lach ik. 'Dankje'. 'Maar wat vind je eigenlijk van de jongens?' Vraagt Joyce. Ik zucht, 'ik weet t niet meer... Eerst was ik heel erg boos op ze... Maar nu pas zie ik in dat ze helemaal niet zo erg zijn. Ze zorgen goed voor ons en doen hun best...' Antwoord ik. 'Helemaal waar' stemt Joyce in. We lachen en kijken elkaar aan. 'Ik denk dat wij het wel goed kunnen vinden' zegt ik. 'Ik denk het ook ja!' Giechelt Joyce.

P.o.v. Joyce
Na een lang gesprek met Merel komen we er achter dat we het goed met elkaar kunnen vinden. Merel heeft wat over zichzelf verteld en ik wat over mezelf. Ik kom erachter dat ze bijvoorbeeld houdt van: tekenen, knutselen, veel praten, pizza, 5SOS, maar ook wel van wat liedjes van 1D. Ik krijg door dat ze tijdens ons gesprek veel naar Zayn lijkt. Dus ik besluit er naar te vragen. 'Wat vind jij van Zayn?' Vraag ik. 'Wat? Gewoon... Ik denk dat hij stoer doet maar van binnen echt heel lief is...' Zegt ze. 'en hij kan enorm goed tekenen!' Voegt ze er aan toe. 'Ga dan eens met hem praten!' Zeg ik. 'Wat? Nadat hij jou en Maud wat aan heeft gedaan? Nee echt niet!' Zegt ze. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. 'Waarom lach je?' Vraagt ze verbaast. 'Omdat je medelijden met me heb... Terwijl we eerst enorme ruzie en meningsverschillen hadden' vertel ik. 'Ja klopt... Maar je bent echt cool! Ik heb me echt in je vergist!' Zegt ze. 'Awh thanks' ik schuif naar haar toe en open mijn armen. 'Knuffel' zeg ik. Merel lacht en geeft me een knuffel. Ik sla mijn armen om haar heen. Niet lang daarna laten we elkaar weer los. 'Maar jij ziet in dat hij vanbinnen lief is' zeg ik. 'Denk ik... Ik weet het niet zeker' voegt ze eraan toe. 'Alsnog! Ga naar hem toe! Zeg anders wat over zijn teken kunsten' 'weet je het zeker?' 'Ja! En iedereen is erbij, hij zal nu niets doen! En anders zijn we er bij!' Zeg ik. Merel glimlacht en staat op. 'Je heb gelijk! Thanks' ze draait zich om en loopt naar Zayn toe. Ik houd ze wel in de gaten, voor de zekerheid...

P.o.v. Rosalin
Louis en ik liggen te zonnen net allebij 1 oortje in. Het is heerlijk weer en we hebben besloten buiten te gaan zitten. Helaas kunnen we niet naar het strand ofzo vanwege die andere meiden. Ik weet 1 ding: ik wil hier nooit meer weg, alleen wil ik mijn moeder gerust stellen, maar ik ben bang dat ze me dan nooit meer laat gaan. Ik voel een zoen op mijn wang. ' waar denk je aan?' vraagt Louis. ' te veel dingen'. ' een andere keer oke?'. Hij knikt en ik gaat over eind zitten. Ik kijk een beetje over het terrein. Niall en Serena zijn aan het zwemmen. Maud en Liam zitten nog steeds op het bankje te kletsen. En Joyce zit overeind in de lig stoel en kijkt geoncentreerd naar... Zayn? Ik volg haar blik en ik zie dat bij Zayn Merel zit. What the hell is going on?
____________________________________________
Hey lezers,
Na een tijdje -sorry daarvoor- weer een hoofdstuk. Onze inspiratie raakt op, vandaar dat het oploaden wat langer deurt.
We hebben een vraagje voor jullie: we willen een Q&A houden. Willen jullie vragen achterlaten in de comments? Alvast bedankt!
Xxx joyce en Roos
Ps. Dat liedje van Trijntje is echt saai i i i!
Pps. Sorry dat de titel en dit stukje er eerst niet bij stonden... er ging wat mis bij het uploaden... sorry!

Stockholm Syndrome  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu