P.o.v. Joyce
Ik open langzaam mijn ogen. Het felle zonlicht brandt in mijn ogen. Ik kijk verbaast om me heen. Ik lig op de grond in het midden van een kamer. De kamer is leeg, op een oude bank en 4 meiden na -met mij erbij 5-. 2 van die meiden herken ik: Roos en Maud. Roos ziet blijkbaar dat ik wakker ben geworden, want ze rent naar me toe. 'Joyce!' Roept ze. Ze knielt bij me neer en slaat haar armen om me heen. Maud komt ook aan rennen. 'We dachten dat je dood was!' Roept ze met tranen in haar ogen. 'Ik laat jullie toch niet achter!' Lach ik zacht.
P. O. V Rosalin
De deur gaat open en de mensen die ons gister hebben ontvoerd staan in de deur opening. Ik stoot Joyce aan. 'Is dat niet One Direction?' Vraag ik zacht aan haar. Ze kijkt me aan en knikt zachtjes. 'komen jullie mee naar beneden dan gaan we eten' zegt een liefe, zachte stem. De 2 meiden die we niet kennen gaan als eerst. Wij kijken elkaar eerst aan voordat we mee gaan. Ik hielp Joyce vawege dat ze nog niet erg stabiel op haar voeten stond. Als de jongens dat zien komt een jongen met smaragd groene ogen en krullen naar ons toe om te helpen (hoogst waarschijnlijk Harry). 'zal ik het van je overnemen? ' vraagt de jongen (waarschijnlijk Harry). Ik kijk naar Joyce die zachtjes knikt. 'ja graag' zeg ik. Maud is verder op in gesprek geraakt met de andere meisjes in het gebouw en ik loop achter de jongens aan. Maar ik ben iets of wat traag vanwege dat ik het huis zo bewonder en dan alleen nog maar de gang. Het is zo groot en zo mooi dat je het wel moet bewonderen. Er komt iemand naast me lopen waardoor ik naar hem kijk. Het is 1 van de jongens. Hij heeft warrig bruin haar, en grijs blauwige ogen (waarschijnlijk Louis). 'hi, dus je vindt het hier wel mooi niet'. Ik knikt. 'ik ben Louis' (jep ik heb gelijk) 'en wat is jouw naam?' hij stak zijn hand uit. 'Rosalin' zeg ik en ik schud zijn hand. Ik kijk weer verder rond of ik Joyce al zie, ze lopen namelijk best langzaam. Ondanks dat ik rond kijk, blijft mijn gedachte bij Louis. Hij heeft iets waardoor je je gedachten niet weg kan houden.
P.o.v. Joyce
Ik loop samen met een best wel lange jongen met bruin krullig haar en prachtige groene ogen (waarschijnlijk Harry). Mijn arm ligt om zijn schouders en zijn arm ligt om mijn heup. 'Ik ben Harry trouwens' zei hij zacht (ik had dus gelijk). Ik kijk hem vragend aan, maar glimlach dan. 'Ik ben Joyce' zeg ik. 'Wow mooie naam' 'dankje, ik zal tegen mijn ouders zeggen dat je het een mooie naam vind' lach ik. Hij lacht, maar opeens betrekt zijn gezicht en verandert die in gespannen. 'Sorry nog...' Zegt hij terwijl hij voor zich uit staart. 'Wat bedoel je?' Vraag ik verbaast. 'Dat ik je sloeg...' Zucht hij. Ik zucht, kijk voor me uit en zeg niets. 'Ik raakte in paniek... En ik dacht dat dit wel de beste oplossing was... Maar toen ik je op de grond zag vallen, schaamde ik me kapot.' 'Het is al goed, ik voel me al beter' glimlach ik. Hij kijkt me aan en glimlacht, ik zie zijn ogen stralen. 'Gelukkig maar' zegt hij. Ik hoor zijn woorden door mijn hoofd galmen. Hij heeft een apart, maar mooi Brits accent. 'Wat een prachtig accent' zeg ik zonder dat ik het door heb. Ik schaam me meteen nadat ik dat zei en ik voel me helemaal rood worden. 'Dankje' zegt hij. Ik zie zijn wangen rood worden. Ik glimlach naar hem en we lopen verder. We komen aan in een grote kamer met een grote tafel met allemaal stoelen. Rosalin, Maud, de 2 andere meiden, en 4 jongens zijn al gaan zitten. Harry brengt mij naar een lege stoel en ik ga zitten. Hij gaat zelf naast mij zitten en schuift aan.
P.o.v. Maud
Ik zit aan tafel naast Rosalin en naast een jongen met zwart, rechtopstaand haar. Hij heeft 1 plukje in zijn haar goud gekleurd. 'vind je het mooi?' vraagt hij. Ik heb nu pas door dat ik naar zijn haar aan het staren ben. 'euh... ja! eigenlijk wel!' zeg ik blozend. 'dankje!' zegt hij en hij staart weer voor zich uit. Ik zucht en staar ook maar voor me uit. 'Ik ben Liam Payne' begint de jongen die tegenover me zit, 'en dit zijn Louis Tomlinson, Niall Horan, Zayn Malik en Harry Styles' zegt hij en hij wijst één voor één een jongen aan. Ik zit dus naast Zayn. Wat een naam zeg... wow! 'ik ben Merel Turner en dit is Serena Davidson' zegt het meisje naast Liam -blijkbaar Merel-. 'Ik ben Rosalin Leijen en dit zijn Maud Bennet en Joyce Keizer' zegt Roos en ze wijst mij en Joyce aan. Ik zie Zayn uit mijn ooghoeken naar mij staren. 'dus je heet Maud?' zegt hij meer als een vraag. 'ja, en jij heet dus Zayn' zeg ik met een glimlach. Hij knikt en bekijkt me. 'lopen jullie mee, heren?' vraagt Liam en hij staat op. De rest van de jongens staan ook op en lopen de kamer uit. Het is even akelig stil in de kamer, totdat Roos begint te praten. 'hoelang zijn jullie hier al?' vraagt ze terwijl ze naar Merel en Serena kijkt. 'net een dag' zei Serena. 'kennen jullie deze jongens?' vraagt Joyce. De meiden schudden van nee. 'we zien pas vandaag voor het eerst hun gezichten' zegt Merel. De deur gaat open en de jongens komen terug lopen. Ieder heeft 2 borden met wat eten vast. Zayn zet 1 bord voor mij neer en 1 bij zijn stoel en gaat zitten. Harry doet dat bij Joyce, Louis bij Roos, Liam bij Merel en Niall bij Serena. 'eetsmakelijk' zegt Louis en we beginnen allemaal te eten. 'waarom zijn we hier?' vraagt Joyce nadat het een tijdje stil is omdat iedereen zat te eten. Joyce kijkt vragend rond, maar krijgt geen antwoord. Ze zucht en eet maar verder.
Na een tijdje is iedereen klaar met eten. 'zijn jullie moe?' vraagt Harry aan ons -voornamelijk aan Joyce-. 'waarom zijn we hier?' vraagt ze weer. Harry kijkt een beetje zenuwachtig naar de andere jongens. 'oke, we brengen jullie naar jullie kamer' zegt Zayn en ze staan allemaal op. We zuchten en staan ook maar op. Harry wilt Joyce weer ondersteunen, maar ze weigert dat. Roos en ik lopen naar haar toe en helpen haar. Harry kijkt een beetje teleurgesteld naar ons, maar we negeren dat. We volgen de jongens naar een kamer waar ze naar binnen lopen. Er staan 3 stapelbedden in. Alle bedden zijn opgemaakt. Merel en Serena lopen voorop naar binnen. 'sleep well' zeggen de jongens en ze doen achter ons de deur dicht en op slot. We bekeken de kamer.
____________________________________________________________________________________________
Hey lezers!
Alweer het 5de hoofdstuk.
Wij horen graag of je het leuk vinden. En wij zijn altijd in voor ideeën . Als je het leuk vind vergeet dan niet op het vote kopje te klikken. En hopelijk lees je weer het volgende hoofdstuk
XXX J&R stylinson
JE LEEST
Stockholm Syndrome {Voltooid}
FanfictionAls de twee vriendinnen: Rosalin en Joyce van school naar huis lopen willen ze door een leuk stukje bos lopen. Als ze aan het kletsen zijn, krijgen ze het gevoel dat ze gevolgd worden. Ze horen kraken de takjes in de struiken en voetstappen. Als ze...