62. who's gonna be the first one to compromise

33 2 0
                                    

P.O.V. Joyce
Harry heeft mijn hand vast en wrijft met zijn duim over de rug van mijn hand. 'Zal ik de rest er bij halen?' Vraagt hij. Ik knik en hij staat op. Hij loopt naar de deur en opent die. Niet veel later komen Liam, Louis, Roos, Niall en Zayn de kamer in gelopen. Ze komen allemaal bij me zitten en we raken aan de praat. Opeens schrikt Liam op. 'Oja! Joyce we hadden je ouders gebeld! Ze zouden er aan komen!' Zegt hij. 'Oke! Dan zie ik ze zo wel' zeg ik.
Na nog geen kwartier wordt er op de deur geklopt. De deur gaat open en ik zie mijn ouders staan. 'Joyce! Meisje!' Roept mijn moeder blij. Ze lopen naar me toe en de jongens en Roos maken plaats. Mijn ouders omhelzen me en gaan zitten. 'Anders gaan wij wat eten halen. Zayn, Niall, gaan jullie mee?' Stelt Liam voor. Zayn en Niall knikken en verlaten de kamer. Louis, Harry en Roos blijven in de kamer. 'Hoe gaat het?' Vraagt mijn vader. 'Het gaat goed. Ik ben wel moe, maar voor de rest is er niets aan de hand' zeg ik. 'Wanneer mag je naar huis?' Vraagt mijn moeder. Mijn spanning stijgt. 'Weet ik nog niet' zeg ik. 'Als het goed gaat, morgen' zegt Harry. 'Mooi zo! Dan ga je weer met ons mee naar huis' zegt mijn vader. Ik schrik, hier was ik al bang voor. 'Wat?!' Vraag ik geschrokken. 'Nee!' Roept Harry meteen. Roos en Louis blijven stil, maar ik kan in hun ogen zien dat ze geschrokken zijn. 'Waarom?' Vraag ik zo rustig mogelijk. 'Kijk wat er is gebeurt! Je bent veel veiliger thuis' zegt mijn vader. Mijn moeder is stil. 'Ze is veilig bij ons!' Roept Harry. Niemand reageert daarop. Ik kijk naar mijn moeder. 'Mam... Dit menen jullie toch niet?' Vraag ik zacht. 'Het is het beste' zegt ze. 'Nee! Dat is het niet! Ik ben gelukkig bij de jongens en bij Roos! Waarom moeten jullie dat van me afpakken?!' Roep ik boos. 'Kunnen jullie ons even alleen laten?' Vraagt mijn vader aan Louis, Roos en Harry. 'Nee dat kunnen ze niet!' Roep ik boos. Mijn vader kijkt me boos aan, maar dat boeit me niet. Mijn moeder zucht en kijkt mijn vader aan. 'Lieverd, wil jij wat thee voor me halen?' Vraagt ze. Mijn vader zucht diep en staat op. 'Prima' zucht hij. Hij verlaat de kamer. Als de deur achter hem dicht valt, kijk ik mijn moeder aan. 'Ik ga niet bij ze weg' zeg ik. 'Weet je zeker dat dat het beste voor je is?' Vraagt mijn moeder mij. 'Ja, dat weet ik zeker' zeg ik vast besloten. 'Wat als er nog zoiets gebeurt?' Vraagt ze zacht. 'Dat gebeurt niet meer' zegt Harry. 'Ze is echt veilig bij ons' zegt Louis. 'En gelukkig' voegt Roos er aan toe. 'Precies!' Zeg ik. Ik kijk mijn moeder gespannen aan. 'Oke dan' zegt ze. Er verschijnt een grote glimlach op mijn gezicht. 'Dankje mam!' Zeg ik blij. Ik omhels haar en ze geeft me een zoen op mijn wang.

P.O.V. Rosalin

Mijn hart bonst nog na van de spanning die net in de kamer hing. Iedereen was bang om Joyce kwijt te raken uit het gezin. De ouders van Joyce zijn niet veel later weer gegaan. Joyce haar vader was ook best wel chagerijnig nadat de moeder van Joyce een keuze had gemaakt zonder hem. Nu ze weg zijn in de kamer is het redelijk stil Harry ligt naast Joyce, Zayn is aan het rotzooien met zijn telefoon en Liam en Niall zijn een kleine conversatie gestart. Zelf leun ik tegen Louis aan. Ik ben heel moe. De stress van deze dagen komt nu tot uitting. 'Ik blijf vannacht bij Joyce' zegt Harry. 'Das logisch' zeg ik met een glimlach. 'Is goed Hazza' zegt Liam. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat ik duizende berichten heb. Ik ga overeind zitten en lees er een paar.

Eleanor Calder bedreigd door Rosalin Leijen, de nieuwe vriendin van Louis Tomlinson.

Talor Swift bedreigt door Harry Styles en Joyce Keizer.

Joyce Keizer in coma vanwege grote brand in het huis van One Direction.

Harry Styles in de cel?!

Eleanor Calder en Taylor Swift opgepakt wegens brand stichting op het huis van One Direction.

Joyce Keizer ontwaakt uit haar coma.

Dit waren de tweets die ik tegen kwam. Als ik deze heb gelezen ga ik verder naar mijn berichten.

Vuil kut wijf laat Eleanor met rust.

Jij bent Louis niet waart hij hoort bij Eleanor niet bij zo'n hoer zoals jij.

Hoe durf je Eleanor te bedreigen. Jaloers kreng dat je bent. Je bent veel te lelijk voor Louis.

Zo zijn er nog veel meer berichten ik voel dat er een traan rolt over mijn wang. Ik sta op en ren weg. 'ROOS!' Wordt mij na geroepen. Bij het toilet verderop in de gang stop ik en ga ik naar binnen. Ik pak een doekje en veeg de tranen weg. Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Misschien ben ik ook wel veel te lelijk. Misschien ben ik Louis wel helemaal niet waard. Ik knijp in mijn arm. Harder en harder en harder. Er word op de deur geklopt. 'Roos ben je hier?' Hoor ik Louis vragen. 'Ga weg' zeg ik zacht. Hij doet de deur open en ziet meteen mijn arm hij haalt snel mijn arm en hand bij elkaar vandaan. 'Wat is er gebeurt?' Vraagt hij met tranen in zijn ogen. Ik geef hem mijn telefoon. 'Dat is niet zo daar moet je niet naar luisteren. Je bent prachtig, schittend mijn mooie Roos. We zijn samen 1 wij horen bij elkaar.' Zegt hij. Ik geef hem een knuffel en laat eigenlijk ook niet meer los. 'Ik hou van je met heel mijn hart' zegt hij. 'Ik hou ook van jou' zeg ik en geef hem een lange zoen. 'Ik denk dat wij sowieso maar naar huis moeten gaan, en wat de andere jongens doen moeten hun weten' zegt hij. Ik knik. 'Nog even Joyce gedag zeggen'. 'Sowieso, zegt hij.

Stockholm Syndrome  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu