15. Back For You

84 8 0
                                    

P. O. V Rosalin

We lopen al een eindje en we komen aan in een park. Waar ik besluit dat ik ff met Joyce wil praten. Ik kijk naar Louis. 'uhm Lou zou ik ff met Joyce mogen praten alleen?' Vraag ik twijfelend. 'uhm ik denk dat dat geen strak plan is. Ik weet niet wat Harry er van vind?'. 'kom op Lou'. Hij kijkt twijfelend. 'laten we het eerst met Harry overleggen'. Ik knik en we lopen in de richting van Joyce en Harry die nog steeds super veel lol hebben. 'Harry kom is' zegt Louis heel serius waardoor ik mijn lach moet in houden wat best moeilijk is. 'wat is er Lou?'. 'Roos wou Joyce ff onder 4 ogen spreken, wat denk jij?'. 'moet lukken toch ze zijn te minsten te vertrouwen' en hij kijkt ons heel door dringend aan. We knikken beide hefig. 'jullie hebben 10 minuten en wij gaan bij die boom staan' zegt Louis streng. We knikken nogmaals en plof neer op het bankje dat een meter achter ons staat.

'wat is er?' Vraagt Joyce als de jongens bij de boom staan. 'Ik wil dat ontsnappings plan helemaal niet doen. Ze zijn te lief om dat te doen'. Joyce knikt begrijpelijk. 'snap je nu waarom ik het ook niet wou? '. Deze keer knik ik. 'maar wat doen we met de meiden morgen?' Vraagt Joyce. 'ik denk dat we ze gewoon moeten laten gaan, ze kennen zelf de consequenties er van'. Ze knikt. 'maar wat als ze zeggen dat het ons idee was?' Vraagt Joyce. Ik haal mijn schouders op. 'het enige wat we kunnen doen is hopen van niet'. Ze knikt en we geven elkaar een knuffel. Daarna staan we op en lopen naar de jongens toe.

P. O. V Louis

We hebben de meiden alleen gelaten en stonden bij de boom. Ik kijk naar Rosalin. Ze is zo mooi, grappig en vol zelfvertrouwen en... Ik zucht. 'wat is er Lou?' Vraagt Harry. 'ik vind Roos leuk, maar ik denk gewoon dat ze mij niet leuk vind' zeg ik tewijl ik naar beneden kijk. 'echt waar denk je dat? Nou geloof me die is stappel gek op je'. 'denk je?'. 'heey heb ik ooit ongelijk gehad op het gebied van liefde'. Ik lach en schud mijn hoofd. 'maar in ieder geval ik ben ook stappel op Joyce, maar ik heb een ideetje'. Hij fluistert het iedeetje in mijn oor. Ik glimlach. 'doe je mee?'. 'zeker weten'

P.O.V. Joyce

Roos en ik lopen terug naar de jongens. Harry fluistert snel wat in het oor van Louis. 'Wat is er?' Vraag ik verbaast. 'Niets, klaar?' Vraagt Harry. Roos en ik knikken. 'Oke, zullen we maar weer terug gaan, voordat de rest er achter komt?' Vraagt Louis. 'Ja, goed plan' zucht ik en we lopen terug richting het huis van de jongens. Harry pakt voorzichtig mijn hand. Ik voel dat ik bloos. Gelukkig is het donker en kan hij het niet zien. Ik voel dat ik best moe ben geworden van al het rennen. Ik leun een beetje tegen Harry aan. Hij slaat een arm om me heen. 'Moe?' Vraagt hij. Ik knik en zucht.

Niet veel later komen we aan bij het huis van de jongens. Harry pakt de sleutel uit zijn zak en opent de deur. We lopen naar binnen en Harry geeft de sleutel aan Louis. 'Wil je nog wat eten of drinken?' Vraagt Harry aan mij. 'Nee dankje' zeg ik slaperig. Ik loop de trap op. Als ik halverwege ben hoor ik de ringtone van mijn mobiel. Ik loop zachtjes terug naar beneden en zie dat Harry een mobiel uit zijn zak haalt. Het felle licht van de mobiel schijnt op zijn gezicht. Ik loop zachtjes de trap af en loop naar Harry toe. Hij heeft het niet door, want hij blijft naar het scherm kijken. Opeens begint hij te lachen. 'Harry?' Vraag ik verbaast. Hij schrikt blijkbaar, want hij stopt snel de telefoon terug in zijn zak. 'Wat is er?' Vraagt hij. 'Is dat mijn mobiel?' Vraag ik verbaast. 'Nee, die van mij' zegt hij snel. Ik kijk hem onbegrijpelijk aan. 'Met een roze hoesje?' Vraag ik. 'Mag dat niet dan?' Vraag hij zenuwachtig. 'Harry!' Zeg ik "boos". 'Oke, ja...' Zucht hij. 'Heb je die al de tijd al?' Vraag ik verbaast. 'Pas nadat je je ouders gebeld had' zegt hij. 'Mag ik hem terug?' Vraag ik met een pruillipje en puppy ogen. 'Nee' zegt hij kortaf. 'Please' vraag ik. 'Misschien als ik je wat meer vertrouw!' Zegt hij met een glimlach. 'Nou...' Zeg ik als een klein kind die niet kreeg wat hij/zij wilt. 'Naar boven!' Zegt Harry en we lopen samen naar boven. Voor de deur van de meidenkamer staan we stil. 'Bedankt Hazz' zeg ik. 'Voor wat?' Vraagt hij verbaast. 'Alles, en vooral voor dat we naar buiten mochten' zeg ik en ik geef hem een zoen op zijn wang. Ik zie hem blozen, waarvan ik moet blozen. 'Graag gedaan!' Zegt hij met een glimlach. Ik loop de kamer in en sluip naar mijn bed. Ik hoor dat Harry de deur op slot doet en ik hoor hem weglopen. Roos ligt ook al in haar bed. 'Truste Roos' fluister ik. 'Truste' fluistert ze terug. Ik sluit mijn ogen en val al snel in slaap.

________________________________

Hey lezers! Het gaat snel! Alweer het 15e hoofdstuk! Ten eerste: morgen vrijdag de 13e! Doe voorzichtig allemaal!

Ten tweede: overmorgen (zaterdag) is het Valentijnsdag!

Dat moest ik gewoon even melden

Wij horen graag of je het leuk vind. En wij zijn altijd in voor ideeën . Als je het leuk vind vergeet dan niet op het vote kopje te klikken. En hopelijk lees je weer het volgende hoofdstuk! :)

XXX J&R Stylinson

Stockholm Syndrome  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu