P.o.v. Harry
Ik loop met de jongens door de gang. Het is 10 uur 's ochtends en we lopen naar de kamer van de meiden. Opeens sta ik stil. 'Jongens' begin ik, 'kunnen we ze niet gewoon laten gaan?'. 'Wat?! Ben je de deal met Ed dan vergeten?' Vraagt Zayn verbaast. 'Nee... Maar ze verdienen het niet om hier vast te zitten...' Zucht ik. 'Dat is wel zo' stemt Louis in. 'Jongens! Ik heb echt geen zin om in mijn onderbroek op te treden!' Roept Niall. Dat hebben we afgesproken. Als we ze geen maand hier houden, moeten we een heel concert in ons ondergoed geven. En als ons dit wel zal lukken, zou Eddie (zijn bijnaam) ons trakteren op zo veel mogelijk bier in de kroeg. Ja, ik weet het: dat is toch geen goede deal? En dat klopt... Maar we waren dronken... Dus dan verwacht je het wel... 'Nee ik ook niet maar...' Liam onderbreekt mij. 'Harry, we houden ze hier! Een maand!' Zegt hij en hij ging voor me staan. 'En zo erg zijn ze toch niet? Ik vind het hartstikke gezellig!' Zegt hij. Ik lach, 'klopt!'. Lachend lopen we naar de slaapkamer van de meiden. Ik luister aan de deur en gebaar naar de jongens dat ze nog slapen. Louis opent de deur en we sluipen naar binnen.
P.o.v. Merel
Ik voel 2 gespierde armen om me heen. Ik word langzaam wakker en kijk in de prachtige bruinen ogen van Liam. 'Moge' zegt hij zacht. 'Hey liam!' Zeg ik. Hij gaat bij mij op bed zitten en kijkt moeilijk. 'Ik hoop niet dat je het hier heel erg vind... Maar we kunnen jullie echt niet eerder...' Ik onderbroek hem, 'ik vind het niet erg Liam! In tegendeel! Ik ben blij dat ik hier ben...' Ik voel dat ik bloos. 'Mooi zo!' Hij glimlacht en gaat naast me liggen. Ik lig onder de dekens en hij op de dekens naast mij. 'Daar ben ik heel blij mee' zegt hij met stralende ogen. 'Op 1 voorwaarde!' Zeg ik. 'Wat dan?' Vraagt hij verbaast. 'Dat jullie minstens, MINSTENS 1 keer voor ons zingen' glimlach ik. 'Maak je geen zorgen' glimlacht hij en hij stapt van mijn bed af en loopt met mij de kamer uit.
P. O. V Rosalin
Ik voel me bed naast me in deuken en daarna een sterke arm om me heen. 'uuugh, laat me asjeblieft nog ff slapen ik ben zo moe'. ' heb je vannacht niet geslapen of zo'. Ik open mijn ogen en kijk in de mooie ogen van Louis. 'half, we hebben spelletjes gespeeld'. 'wat voor spelletjes'. Ik ga overeind zitten. 'dat is meiden geheim'. 'vertel'. 'nee'. Hij gaat ook overeind zitten en hij geeft me een kus op mijn wang. 'en nu dan'. 'laat me ff denken.... Nee'. Hij zucht:, oke dan maar laten we in ieder geval maar beneden gaan'. 'uhm Louis ik heb een vraag'. Hij knikt:, vraag maar'. 'uhm hoe zit het met kleding en douchen?'. 'uhm douchen kan je altijd en kleding moet ik ff met de jongens overleggen'. Ik knik. 'als je zo wil douchen mag je wel een shirt en joggingbroek van mij lenen'. Ik knik en geef hem een knuffel. 'dankje Louis'. Ik sta op. 'gaan we nog naar beneden?'. 'wie het eerst beneden beneden is' en hij begint te rennen. 'dat is niet eerlijk' en ik begin te rennen.
P.o.v. Joyce
'Wat ben je mooi als je slaapt' hoor ik in mijn oor. Ik open mijn ogen en zie de stralende ogen van Harry naast me. 'Niet als ik wakker ben?' Vraag ik. 'Ook' lachte hij. Ik gaap en rek me uit. 'Ben je nog moe?' Vraagt hij bezorgd. 'Ja, eigenlijk wel ja' zeg ik terwijl ik weer gaap. 'Heb je niet lekker geslapen?' Vraagt hij terwijl hij naast me neer knielt. 'Ik kon niet slapen' zucht ik. 'Had me dan geroepen! Dan had ik een slaapliedje voor je kunnen zingen!' Lacht hij. 'Je mag alsnog voor me zingen' zeg ik met een knipoog. 'Komt nog wel' zegt hij terwijl hij me een zoen op mijn hoofd gaf. Ik moet er van blozen. 'Kom!' Zegt hij terwijl hij opstaat. Ik zucht en stap uit mijn bed. Ik loop met hem mee naar beneden.
Als we beneden aan komen staat Liam met een moeilijk gezicht naar een krant te kijken. 'What's up Li?' Vraagt Harry terwijl we naar hem toe lopen. Ik begin de voorpagina te lezen.
"5 meiden vermist in 2 dagen" staat er boven aan. "Dinsdag en woensdag zijn er meiden verdwenen. Dinsdag 2 meiden die 's avonds naar huis liepen, die nooit thuis zijn aangekomen. Sommige hebben ze wel naar huis zien gaan, maar niemand heeft ze thuis zien komen." Is het eerste kopje. "Vorige woensdag zijn er nog eens 3 meiden verdwenen. Getuigen hebben ze vanaf school samen naar huis zien lopen, maar ook zij zijn nooit thuis aangekomen." Is het tweede kopje. Er staat nog wat onder: "heeft u deze meiden gezien of weet u meer? Meldt u dan zo snel mogelijk bij de politie" stond er. Er staan grote foto's van Serena, Merel, Roos, Maud en van mij.
'Omg...' Is het enige wat ik zeg. Mijn ouders zullen enorm ongerust zijn... Wat als ze denken dat ik dood ben?! Dat mag niet gebeuren! Ik voel tranen over mijn wangen rollen. Harry ziet dat blijkbaar, want hij slaat zijn armen om me heen. 'Het is goed' zegt hij zacht. Ik trek me los uit zijn armen. 'GOED?!' Roep ik uit. 'Mijn ouders denken waarschijnlijk dat ik dood ben! Allemaal door jullie stomme weddenschap!' Ga ik kwaad verder. 'Ze hebben waarschijnlijk slapeloze nachten! En zullen zich enorme zorgen maken!' Ik veeg de tranen weg, maar dat heeft geen zin. Ze blijven maar stromen. 'Ik moet naar ze toe! Ik moet laten weten dat ik oke ben! En dat alles goed met me gaat!' Roep ik uit. Ik begin door het huis te rennen en probeer elke deur en raam open te trekken, maar alles zit op slot. Opeens voel ik 2 sterke armen om mijn bovenlichaam heen, die me stevig vastpakken en me optillen van de grond. Ik spartel met mijn benen,' laat me los! Ik moet hier weg!'. 'Ssssst' hoor ik Harry zeggen. Ik probeer me los te trekken, maar dat lukt me niet. Na een tijdje weet ik dat ik me niet los kan krijgen en geeft de moed op. Ik begin hard te huilen. 'Dit is jullie schuld!' Zeg ik tussen het snikken door. Harry ga op de bank zitten en trekt me op zijn schoot. Hij heeft zijn armen om me heen en legt zijn hoofd op mijn schouder. 'Ssssst' sist hij zacht. Hij begint zacht You and I te zingen. Zijn stem klinkt nog mooier dan door een microfoon. Ik sluit mijn ogen en leun tegen hem aan. Ik stop met huilen en luister naar zijn stem die me kalmeert.
____________________________________________
Hey lezers!
Alweer het 10de hoofdstuk
Wij horen graag of je het leuk vinden. En wij zijn altijd in voor ideeën . Als je het leuk vind vergeet dan niet op het vote kopje te klikken. En hopelijk lees je weer het volgende hoofdstuk! :)
XXX J&R Stylinson
JE LEEST
Stockholm Syndrome {Voltooid}
FanfictionAls de twee vriendinnen: Rosalin en Joyce van school naar huis lopen willen ze door een leuk stukje bos lopen. Als ze aan het kletsen zijn, krijgen ze het gevoel dat ze gevolgd worden. Ze horen kraken de takjes in de struiken en voetstappen. Als ze...