P.o.v. Joyce
Het is maandag. De eerste dag op mijn nieuwe school. Ik ben erg zenuwachtig, daardoor ben ik ook vroeg wakker. Maar doordat ik vroeg wakker ben, heb ik wel mijn tas op tijd klaar. Ik kan me goed voorbereiden. Ik heb nu bijvoorbeeld genoeg tijd om mijn kleding uit te zoeken. Niet dat ik echt zo'n iemand ben die zich druk maakt over hoe ik er uit zie, maar ik wil wel dat niemand mijn blauwe plekken ziet.
Ik stap een kwartier voordat ik moet beginnen op mijn fiets. Het is maar 5 minuten fietsen, dus ik ben op tijd op school. Als ik op school aankom haal ik mijn kluissleutel op bij de conciërge. Doordat ik zo op tijd ben, heb ik wel de tijd om mijn kluisje te zoeken. Die vind ik nadat ik de hele school ben doorgelopen. Mijn kluisje staat op de 2e verdieping in het midden van de kast. Ik open mijn kluis en doe mijn jas uit. Ik doe mijn jas in mijn kluisje en doe mij kluis weer op slot. Ik heb nu Wiskunde in lokaal 238. Ik loop door de gang en zoek het lokaal. Als ik het lokaal binnen loop, ga ik alleen zitten aan een leeg tafeltje. Het is een tweepersoons tafel en er staat nog een lege stoel naast me. Ik ben benieuwd of er nog iemand bij me komt zitten.
P.o.v. Rosalin
Ik kom aan op mijn nieuwe school waar het nog stil is. Ik heb net een kluis sleutel gehaald en ga naar mijn kluisje. Ik deponeer daar mijn spullen in en ga naar lokaal 238 waar wiskunde heb. Ik kijk het lokaal binnen en zie 1 meisje zitten. Ze ziet er zwak uit, net als mijn een beetje. Ik loop het lokaal binnen en ze kijkt mijn richting op ' haai, mag ik naast je komen zitten of die plek al bezet'. 'nee hoor deze plek is nog vrij'. Ik ga zitten. ' ik ben Roos, dit is mijn eerste dag op deze school'. ' ik ben Joyce en dit is ook mijn eerste dat op deze school'. De bel gaat en langzaam stroom het lokaal vol. 'snap jij wiskunde een beetje?' vraag ik aan Joyce. 'redelijk maar ik heb een vader die er erg goed in is en goed kan uitleggen'. 'masselaar, ik snap er niks van en ik heb ook geen ouders die het kunnen'. Joyce lacht, 'je mag wel een keer mee naar mij dan kan mijn vader je uitleg geven'. 'dat kan'. De rest van de les zitten we nog gezellig te kletsen met z'n tweeën.
P.o.v. Joyce
Na een uurtje gaat de bel weer en de les is voorbij. Rosalin en ik hebben het heel gezellig samen. We leren elkaar kennen en lachen veel. We lopen naar het volgende lokaal. We hebben nu Nederlands. Er zitten al veel kinderen van onze klas. De enige tafels die nog vrij zijn, zijn drie-persoonstafels. Rosalin en ik gaan aan de drie-persoonstafels zitten. De docent zit rustig onderuitgezakt op zijn bureau stoel met zijn tablet. Net voordat de bel gaat, komt er nog een meisje het lokaal binnen. Ze kijkt de klas rond en ziet bij ons nog een plekje en een alleenstaand tafeltje. Ze loopt naar het alleenstaande tafeltje toe. 'Kom maar bij ons zitten!' Zeg ik tegen haar.
P.o.v. Maud
Ik word geroepen door één van de twee meiden aan de drie-persoonstafel. Ik kijk haar aan. Ze ziet er lief uit. Ik haal mijn schouders op en ga naast haar zitten. 'ik ben Joyce' begint ze. 'En ik ben Rosalin' zegt het meisje die naast Joyce zie. 'Ik ben Maud' zeg ik. De meiden knikken en ik pak mijn spullen. 'zit je hier al lang op school?' vraagt Joyce. 'ja, dit hele schooljaar al, jullie?' Antwoord ik. 'sinds vandaag' zeggen ze allebei tegelijk. We lachen ik knik. 'ik wil jullie de school wel laten zien' stel ik voor. 'ja, als je wilt' zegt Rosalin. 'ja tuurlijk! ik ben anders toch alleen...' zucht ik. 'graag' zegt Joyce met een glimlach. Het kalmeert me, ik bedenk me dat dit misschien wel het beste is wat me ooit is over komen. Het klinkt suf... dat een paar meiden waarmee je zit te kletsen, het beste is wat je ooit is over komen... maar het is wel zo. Meneer Kast staat op en begint met de les.
P. O. V Rosalin
De les is af en we gaan naar huis. We komen er achter dat we best dicht bij elkaar wonen vanwege dat we met z'n allen naar huis fietsen. Ik neem afschied van Maud en Joyce en sla af naar mijn huis. Ik ga naar binnen. 'haai mam ben thuis'. 'hoi schat hoe was het? '.' super leuk ik heb al 2 nieuwe vriendinnen '. 'o wat super, ik ben blij dat we deze keuze hebben gemaakt om naar London te verhuizen'. 'ja, ik ook'.
____________________________________________
Hoi mensen
Alweer het 3de hoofdstuk.
Wij horen garaag of je het leuk vinden. En wij zijn altijd in voor ideeën . Als je het leuk vind vergeet dan niet op het vote kopje te klikken. En hopelijk lees je weer het volgende hoofdstuk
XXX J&R stylinson
JE LEEST
Stockholm Syndrome {Voltooid}
FanfictionAls de twee vriendinnen: Rosalin en Joyce van school naar huis lopen willen ze door een leuk stukje bos lopen. Als ze aan het kletsen zijn, krijgen ze het gevoel dat ze gevolgd worden. Ze horen kraken de takjes in de struiken en voetstappen. Als ze...