4-Tek böbrekle yaşanır mı lan?

750 79 3
                                    

 "Aslı ." dedim. "Efendim balım." dediğinde tereddüt etsemde sordum. "Sen Burak ın kolundaki izlerin sebebini biliyor musun?" dediğimde yüzü beyazlaştı. "Lütfen çok merak ediyorum." dedim. Biliyordu belliydi.

"O BAĞIMLIYDI BAŞAK." dediğinde öylece kaldım.

  Ay bizi kesmez değil mi uyuşturucu parası için. Kanka olacağız der falan ben en iyisi yaklaşmayayım. Allah korusun bir gün kanka beş tl n var mı diğer gün kız bir böbreğini sanki versen ölür müsün falan. Iyy düşününce bile kötü oldum. "Aslı Burak lar zengin mi?" dedim hemen. Böbreğimi asla tehlikeye atamam.  "Kızım sen böyle şeylerle ilgilenmezdin nerden geldi aklına?" dediğinde valla ne düşüneceğini falan umursamadım. "Ya uyuşturucu yüzünden böbreklerimizi tek tek toplarsa? Ömer kuzeni ilk onun kini almaz değil mi?Halkanın en dışı benim. Ay önce benden isterse?" dediğimde Aslı kahkaha attı. "Burak istese bugün uyuşturucu babası Pablo Escoba kadar mala sahip olur ama o kendi isteğiyle bıraktı." dediğinde elimi yüreğime koydum ve derin bir nefes aldım. 


Salona çıktığımızda Ömer internetten film bakıyordu. "Kızlar itiraz kabul etmem beraber film izleyeceğiz." dediğinde Aslı yüzüme baktı. Tek izin problemi bendeydi. "Okul bitene kadar rahatız." dedim ona fısıltı şeklinde. "Tamam." dedik. Burak sigara içerken bir taraftanda kahve yapıyordu. "Aslı yardımcı olur musun?" dediğinde Aslı oraya gitti. Bende Ömer in yanına gitmeye başladım. "Başak gelsene beraber bakalım." dediğinde yanına oturdum. Titriyordum ama doğal davranmak zorundaydım. "Grinin Elli Tonu nasıl?" dediğinde birden boşta bulundum. "Ay kalsın. Kuzenim ablası izlerken nasıl  gördüyse görmüş tüm haftasonu ağzıma burnuma vurdu lastik parçasıyla Cristiancılık oynuyorum diye." dediğimde kahkaha attı. "Ciddi misin?" dediğinde kafamı salladım. "Ablası izlerken görmüşte evin içinde babasına falan vuruyormuş.Baba sende annemi kırbaçlıyor musun diye sorunca kuzenim yerin dibine girmiş." dediğimde Ömer bana doğru kafasını yasladı ve kahkaha attı. "Cidden hayatımda gördüğüm en komik kızsın." dediğinde Burak ve Aslı oturdu ve Burak bana kızgın bir şekilde bakınca Nevar bakışı attım ama anlamadı. "Ömer sırnaşma kıza." dediğinde Ömer kafasını kaldırdı. "Hayır sen seks orucuna falan mı başladın? Arkadaşça koyamaz mıyım? " dediğinde Burak bana kahvemi uzattı. 

   "Korku filmi izleyelim mi?" dedi Aslı. Burak onun burnunu sıktı. "Sen hala onlardan vazgeçmedin mi?" dediğinde Aslı da gülümsedi. Onların arkadaşlığı cidden güzeldi. Mesela ben Aslı nın Ömer i bile tanıdığını bilmiyordum. "Mezarına Tüküreceğim 3 nete düşmüş." dediğimde Ömer sırıttı ve herkesin onayıyla filmi aradı. "Mısır isterim ama ben." dediğinde Burak bana kaş göz işareti yapınca. "Ben yaparım." dedim. Kalkınca Burak ta kalktı. "Sigara içer misin Başak?" dediğinde "Evet varsa alırım. " dedim. Bana mısırları uzattığında açık mutfağın orta kısmında bulunan masanın alt bölmesinden tencere aldım ve yağı koydum içine ocağa. Mısır için poşeti açtığımda Burak hemen dibimde bitti. "Aptalsın sen?" dediğinde kaşlarımı çattım. "Sensin aptal." dedim. Sigarayı boğazıma sokarcasına dudaklarıma çaktı resmen. "O seni kullanmak için elinden gelen kuru yapıyor sende aptal gibi yiyorsun." dediğinde derince bir nefes çektim ve onun dudaklarına götüne girsin der gibi koydum. "Sanane ya." dediğimde kaşları alayla kalktı. "Salya sümük ağlayıp barda dağıtırsan toplamam." dediğinde kafamı kaldırdım. "Söz seni çağırmayacağım." dedim ve mısırları kavurmaya başladım. 

   Mısırlar olduğunda benden önce Burak Ömer in yanına oturdu. "İstediğin zaman omzuma koyabilirsin kafanı tatlım." dediğinde Aslı gülmekten karnını tuttu. Bende Aslı nın yanına oturdum. Ömer televizyona bağlamıştı ve bizde Aslı ile birbirimize yapışmıştık mübarek. 

  Bütün tecavüze uğrayan kızlar birleşince tüyler ürpertici planları ortaya çıkmaya başladı. "Kızım Allah korusun biz olsak Allah korkusuna kesemeyizde." dediğinde Aslı kıkırdadım ve devam ettim. "Tavuk mu kesiyoruz. Adamların hepsinide o kadar yakışıklı yapmışlarki insan bunlardan hayatta beklemez." dediğimde Aslı onayladı. "Ama yani Allah var Gaziosmanpaşa kekolarına benzese senide kendimide tanıyorum Allah yarattı demez.." Burak ve Ömer in kahkahasıylaonlara döndük. Hayır gülünecek ne vardı kızların haline? "Gaziosmanpaşa kekoları olsa..." Ömer kızarmıştı gülmekten. "Ay biz sizi unuttuk." dedi Aslı. 

   Filmden sonra ben ayaklandım. "Annem merak etmiştir." dediğimde Ömer de ayaklandı. "Ben seni bırakayım canım." dedi. "Gerek yok. Sen Aslı yı bırak benimde işlerim var Başak ın oturduğu yerde." dediğinde Ömer piçimsi sırıtışını koyverdi. 

    Burak ile susmuş yolda ilerlerken aklıma bir soru takıldı. "Senin araban varken o gün neden otobüse bindin?" dediğimde gülümsedi. "Belki bir kız falan fortlarım diye ama ne bileyim enin gibilerle dolu olacağını. Hevesim kaçtı ." dediğinde gözlüğümü düzelttim. "Çok komik." dedim tripli tripli. "Arabam tamirdeydi ve bizim okulun adınıda görünce atladım. " dediğinde devam ettim. "Akbil?" "Basmaya hevesli bayanlar buldum merak etme. " dediğinde kalakaldım. "Ay şu akbil basmak için ayağımı ezen yelloz sana mı basıyordu?" dediğimde güldü. "Daha çok sana basmış gibi." deyip kahkaha attığında sinirlendim. "Beni şurada indir." dedim .İnerken ona döndüm ve her ne kadar gıcık etse de "Teşekkür ederim yaptıkların için." dedim. "Bir daha başıma kalmada önemli olmasın bu defa." dediğinde kapıyı sert çarptım. "Yavaş babanın kapısı değil." diye bağırdı. Mal vallahi mal ya. 


   Akşam çok normal geçti.Sadece bizim babamın halasının oğlunun karısı SSK ile diş yaptırmış onu göstermeye geldi o kadar. Babam da damgasını vurdu ama geceye. "Aysel dişlerin maşallah hiç bedava gibi durmuyor." dediğinde kadın sanki iltifat etmiş gibi sırıttı. Bazen cidden ben sadece babamın geninden almışım diyorum. Annem kimseyi kırmaz dakga geçmezdi ama biz babamla milleti az makara yapmazdık. 

   Sabah okula giderken otobüs beklemek bu defa gülmeme nedn oldu. En son otobüse bindiğimde Burak korumuştu beni ve şimdi sanki içindeymiş gibi geliyordu. Otobüs gelince ister istemez baktım ama yoktu içinde. Okul durağında inince Aslı ya bakınmaya başladım. -Canım nerdesin?- yazdım. -Bahçedeyiz.- yazmıştı. Burak la beraberledi muhtemelen. 

   Derse otuz dakika vardı. Siz diyorsunuz neden bu mal erken erken koşuyor yatak mı batıyor diye ama saat başı geldiği için bu mal otobüs diğerinde geç kalıyordum. Bahçede yürürken milletin beni ayıplamasını falan takmadan sigaramı yaktım ve içe içe gittim. Burak Ömer ve Aslı oturuyorlardı. Lan işe bak daha üç gün önce ciğerci kedisi gibi süzdüğüm çocuk şuan masadaydı ve ben istediğim an şaka yollu mıncırabilirdim onu. Neden içimden gelmiyordu peki? "Ay Ömüş yaa." diye konuya girip yavşayabilirdim ama hiç canım istemiyordu. "Başakkkk!" diye böğüren canım arkadaşıma el salladım ve elimdeki sigarayı göstererek banka oturdum. 

   "Ne o suratın yine bit pazarı." diyen Burak a baktım ve önüme döndüm. "İyi uyuyamadım." dedim ama yalandı valla çizgili çoraplarım götüme kadar çekip sağımdan soluma dönmeden uyumuştum ama içimde bir huzursuzluk bir memnuniyetsizlik vardı. İçimden bir ses "Cebinde on lira kaldı ondandır." diyordu ama duymak istemiyordum. "Dün sana söylediklerime kızdın m?" dedi. "Hayır." dedim ve sigaramı ağzımdan aldı ve içmeye başladı. "Sen yenisini yak. Dün az otlanmadın benden." dediğinde hiç utanmadan "Cimri." dedim. "Asıl cimri sana denir.İçer misin diye bile sormuyorsun." dediğinde cidden mevzuyu uzatırdım da dedim ki lan dün çocuk o kadar sigara verdi ayıp ayıp. 

  Paketten bir tane daha aldım. Beş tane kaldı. Babalara geldik. Cebimde var on tl benim sigara da on tl . Sıfır ile haftayı nasıl kapatacağım acaba?Babamdan mı araklasam ki? Lan geçen yaparken yakalandım da artık paketleri ortada yok ya. Off neden sigaram varken araklarım ki ben? Bugün böyle ciğerci kedisi gibi kalırım işte. 

  "Nasılsın?" dediğinde ona gözlerimi devirdim. "İçinden gelerek sormuyorsun. Sırf muhabbet olsun diye. Aynı ilk okulda beş öğün gördüğümüz arkadaşlarımıza kalem açarken çöp kovasının başında hocaya ibnelik olsun diye nasılsın demek gibi." dediğimde kahkaha attı. "Sana bunları ezberletiyorlar mı?" dediğinde burnumu kırıştırdım. 

   Ömer ve Aslı yanımıza geldiğinde Ömer in dediği şeyle Burak kısmen haklı çıkmıştı.

"BAŞAK BANA DA BİR SİGARA VERİR MİSİN?"

     




HAYALLER XXL HAYATLAR XXSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin