Burak ı gördüğümde ayaklandım. "Benim akbilimi doldurmam gerekiyor." dediğimde Ömer mal gibi yüzüme baktı ama Aslı ve Berrin gülümsedi. Okuldan çıkmak için hızlandım. Burak tan uzaklaşmam gerekiyordu. Bana dedikleri çok tazeydi. Kapıdan çıkınca akbilcinin büfesine geçmek için karşıdan karşıya geçmem gerekiyordu ve ben de beklemeye başladım yayalara geçmesini ışığın. Yandığı anda adım attım ama sağa sola yamulan araba ile her şey bir anda oldu ve tek hatırladığım yüzümü kapatmamdı.
Gözlerimi açmak istediğimde tanımadığım kollardaydım ve işin ironi tarafı daha gözlerimi açmadan kalabalığı hissedebiliyordum. Bacaklarım falan açılmış mıydı? İçime don giymiş miydim? Annemin saçma sapan aldığı külot milleti güldürmüş müydü? Lan hafızam kaybolmamış aynen bıraktığım gibi.Bu parfüm kimin oğlum.?Lan kulaklığım koptu mu acaba?O değilde babam bu defa cidden yedim sanacak kulaklıkları.
Gözlerimi açtığımda önce kucağında yattığım kişiye baktım. Sarp. Bu çocuğu anımsıyordum. Kimseyle çıkmayan sorunlunun tekiydi.Hatta kızın tekine poposunu avuçladığı için tazminat davası açmıştı. Ay düşündüm bir an bize öyle bir celp gittiğini valla son gördüğüm güneş olurdu. Babam heralde kuru sıkıyı kafama dayardı. Birde hatırladığım onlarca dövmesi vardı ve ben neden bu çocuğun kucağındaydım. "İyi misin?" demekte haklıydı çünkü boş boş çocuğun suratına bakıyordum. "İyiyim araba çarpmış gibi hissetmiyorum." dediğimde gülümsedi.Anam ne kadar güzel dişleri var. "Zaten çarpmadı seni kucağıma çektim." dediğinde neden bayıldım o zaman gerizekalı dememek için zor tuttum. O değilde bayılınca işeyenlerden değilim değil m?Oh ıslak hissetmiyorum. "Başak!" diye cırlayan Aslı yı duyduğumda Allah dedim asıl şenlik şimdi başlıyor. "Korkma iyi o." dedi sarp beni doğrulturken. Elini uzatan birisine tutunmak için baktığımda Burak bana endişeyle bakıyordu. Eline eşşekler kaysın canım kalsın. Sarpın omzuna tutundum ve ayağa kalktım. Aslı bana sarılırken ona beceriksizce karşılık vermeye çalışıyordum. "Tamam tamam iyiyim ağlama." dediğimde sümüklerini çekiyordu. Ömer ansızın sarılınca gülümsedim. Onu artık bir arkadaştan fazla görmüyordum. "Başak çok korktum." dediğinde sırtını sıvazladım. Bana çarpacak olan adam sayıklıyordu korkudan. "Özür dilerim kızım. Ben dalgındım özür dilerim." derken kolundan tuttum. "Amca sakin ol ikimizde iyi günümüzde değildik belkide. Sorun yok." dedim ve Berrin e döndüm. Cılız kollarını bana sararken çok narindi. Sonrasında Burak a baktım ama ona sarılmayacaktım ne de olsa benden hoşlanmıyordu ve kendini zorlamaya hiç gerek yoktu.
"Çok teşekkür ederim Sarp sen olmasaydın." dedim ama devam ettirmedi. "İyiysen problem yok. Evine bırakayım mı seni?" dediğinde hayır anlamında kafamı salladım ve cidden milleti orada bırakıp akbilimi doldurmaya gittim. İçinizden bazıları gerizekalı bu devirde akpil mi var İstanbul kart o desede ben akpil demeyi seviyordum.
"Kızım sen cidden fanatiksin ya." dediğinde Aslı ona baktım ve ciddi bir ses tonuyla devam ettim . "Ne var ya sonra unutayımda otobüste dişsiz adamlar bana bassın diye yalvarayım mı?" dediğimde Ömer ve Berrin kahkaha attı ama Burak ciddi bir yüz ifadesiyle bana bakıyordu. "Neyse benim biraz işim var. Aslı sınıfta görüşelim." dediğimde kafasını salladı.
Günler haftalar derken ne çabul tüketmişiz zamanı. Her şeyi rayına oturtmak sadece zaman işiymiş. Aslı Egemen ile mutlu bir ilişkiye başlamıştı inanamazsnız Ömer ve Berrin hala çıkıyordu .Ömer i tebrik etmek istiyordum. Burak ise bir süre sonra içine kapanmıştı. Artık oda sanırım benimle muhattap olmak istemiyordu. Çok uzun süredir birbirimizi görmezden geliyorduk. Böyle olması daha iyiydi. Kafamı karıştırmaktan başka bir halt ettiği yoktu. Lan ben burslu bir insanım yani onun bunun peşinde koşcam diye bursumu yakamam.
A size söylemeyi unuttum artık her haftasonu annemle bir tane köşke gidip pasta ve yemekler yapıyoruz. Anlamadım ki nerelerine yiyorlar o kadar yemeği. İki hafta oldu ama evin tek mensubunu görmedik. Aslına bakarsanız çok iyi. Uğraşamam onların kaprisleriyle. Eğer anneme tam zamanlı iş verirlerse annemin maaşı çok yükselecekmiş. Bu demektir ki Başak harçlıkların seviyesini atlatacak.
Annemle yine pasta yaparken şakalaşıyorduk. Annem çok özen gösteriyordu başkasının mutfağına herhangi bir zarar vermemek için. Biz işimize konsantre olmuşken salondan bağırışma ve kırılma sesleri geldi. Annem ısrarla işine devam ederken ben biraz daha bakmazsam meraktan ikiye bölüneceğimi düşünüyprdum. "Kızım hayır." dedi annem bunu sezmiş gibi. Annemde yanında adam öldürseler kafasını çevirecek mübarek. Lan ben burnumu sokmazsam olmaz. "Tamam anne ben bir sigara içeyim o zaman." dediğimde bana baktı ve gülümsedi. "Başak gözünü seveyim bahçede içme. Sokağa çık kızım." dediğinde tamam dedim. Merakıma yenilmektense sigara içerdim enazından kavga biterdi. Şalımı aldım bıynuma ve çantam alıp mutfak kapısından çıktım. Ay banane ya sonra işin yoksa nöbetçi mahkemelerde dıdısının dıdısının komşusunun asalak kızı olarak görgü şahitliği yap. Bence annem en doğrusunu yapıyor.
Sigaramı yakarken kaldırımda duran arabayı nereden tanıdığımı düşünüyordum. Anam ya bizim okuldaki gerizekalılardan birininse ve beni görürse boku yerim diye düşünürken kapıdan biri omzuma vurup geçti. "Yavaşş!" dedim sokak ağzıyla ki hiç elit olduğuma rastlanmadı. Çocuk bana dmndüğünde çektiğim sigara boğazımda kaldı. Bendeki şansta...
"Senin ne işin var burada?" diye sorduğunda gözlerimi kaçırdım ama elini gördüğümde sigarayı falan fırlattım ve na yürüdüm ."Elin kanıyor Sarp." dediğimde elini çekti. "Ne işin var dedim." dediğinde sanane lan tapulu malın mı demek isterdim ama eliydi şuan önemli olan. "Anlatırım sonra elin." dedim ve boynumdan şalı çıkarıp elini elimin içine ladım ve şalı dolamaya başladım. "Aşağıda hastane var gidelim." dedim. Yüzüme bakıyordu ve ben bu durumda gözlüğümü iteklememek için zor dtutuyordum. "Sanane kızım sen kendi işine bak." dediğinde telli dişlerime aldırmadan çemkirdim. "Sende o gün bıraksaydında bende geberseydim neden bırakmadın? Şimdi bana itiraz etme gidiyoruz." dedim ve onu iteklemeye başladım.
Hastanede herkes tanıyordu lan onu. Bendim ayrıkotu gibi kalan. Tipe bak bendeki ya. Oturup beklemeye başladım. Oha ortalığı deviren o muymuş lan? Anneme diyeyimde uzak dursun. Bu mal mutfağıda yıkmaya kalksa anneme bir şey olsa onu sikerim. Annem lan o benim. Bu şımarık piçe bırakır mıyım ben onu?
Hastaneden çıktığımızda sadece yanyana yürüyorduk. Ne diyecektim ki ortalığı ağzına sıçtın mı? Evine geldiğimizde "Geçmiş olsun. " dedim ve bana bakmasını umursamadan mutfağın kapısından girdim. "Kızım nerdesin sen?" diyen anneme her şeyi anlattım. Valla ben annemle dedikodu yapmayı seviyorum bakmayın bana öyle. "A demek okuldan arkadaşın. Aferin kızım duyarlı ol ama gerisine karışma." dediğinde kafamı salladım ve ağzıma bir kurabiye attım. "Anne bana izin verir misin Aslı ile buluşacağız." dediğimde yanağımdan öptü ve para çıkarıp verdi. "Git eğlen kızım hakkın artık." dediğinde utanmasan orada dans edecektim.
Evden çıktığımda "Başak!" diyen Sarp a döndüm. "Efendim." dedim. "Sağol." dedi sadece ve önüne baktı. "Önemli değil iyi ol da ve merak etme kimse bilmeyecek." dediğimde bana gülümsedi ve gideceğim yere bırakmayı teklif etti. Kabul etmek istemesem de sonunda bindim. "Nereye bırakacağım seni?" dediğinde onu şekilde gidemem diye düşündüm. "Eve uğramam gerek. Niaşntaşı na bıraksan yeter." dedim ve adresi tarif ettim.
Evde üzerimi değiştirdikten sonra elime poğaça aldım ve yolda yiyerek gitmek istedim ama köşede Sarp ı görünce boğazımda kaldı. "Sen gitmedin mi?" dedim ama o hiç bir cevap vermedi. Allah ım neden durdurn durdun da bana tüm manyakları paket şeklinde verdin?
Ben açtım yapacak bir şey yoktu. "Yer misin?" diye uzattığımda bir süre bana baktı ve benim ısırdığım yerden ısırdı. Lan beni ateş mi bastı ne? Utandım. İç sesim aklına başka bir şey geldi de ondan derken sen sus ben ezik dedim ve yemeye devam ettim arada onunda ısırmasına izin vererek.
Limon kafeye geldiğimizde oda benimle indi ve bize sanki orada kafenin önünde illegal simit satıcısıymışız gibi bakan Ömer ve Burak a anlamadığım bir nefretle baktı. "Seninle vakit geçirmek eğlenceliydi görüşürüz."dediğinde Burak sinirden yumruklarını sıkmştı. Bu ne lan herkesin haberi olan filme gitmemişim gibi hissediyordum. Sarp gittikten sonra Ömer in dediği şeyle kafam daha çok karıştı .
"BAŞAK SEN NE YAPTIN?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYALLER XXL HAYATLAR XXS
Chick-LitBİLİYORUM ÇOĞUNUZUN DÜĞÜNLERDE İÇİNCE SAPITAN VE SÖYLEMESİN DİYE DUA ETTİĞİNİZ AMA İYİ GÜNÜNÜZDE OLMADIĞINIZ KUSURLARINIZI ORTAYA DÖKEN PİSLİK AKARABALARINIZ VAR.WHATSAPP DURUMUNUZU TAKİP EDİP BABANIZIN YANINDA SIRF İBNELİK OLSUN DİYE AŞIK MISIN Hİ...