Telefonuma gelen mesaj sesi heyecanlanmama neden oldu. Hızla koşturup telefonu alınca açtım ve durdum. Burak değildi. Beklemediğim biriydi ve bu saatte onu bunu yapmaya ne itmişti?
-KÜSMÜYÜZ?-
Sarp uzun bir sessizlikten sonra bu mesajı neye dayanarak attı bilmiyorum ama Aslı nın payının büyük olduğunu düşünüyordum.İçimde ona dair arkadaşım profili yatarken onun kardeşi olması ifakta olsa tedirgin ediyordu. Sonuçta kardeş mi arkadaş mı? -Evet küsüz. Sen beni ihmal etmeye devam edersende devam edecek .:D" yazdım. Onu anlamak için görmem gerekiyordu. Aslında işin çakallığına inersekte Burak ın bana söylemediklerini öğrenmenin kapısını açıyordum. -Müsait olunca arayacağım çaylak. Seni özledim.-yazmıştı. -Tamam.-yazdım ve telefonumu tekrar yerine koydum.
Eniştem ve ablam geldiğinde evi kilitledim. İki saat sonra annemlerin yanında olacaktık. Annem tatil diye gitti ve bir daha dönmedi. Babam zaten aylardır yoktu. Özlemiştim. Burak derken sorunlar derken ailem yok olmuştu yanımdan. Şimdi onlara giderken içim bayram yeri gibiydi. "Annemleri çok özledim."diyen ablamın yüzüde aydınlıktı. Minik hayat her şeyden habersiz uyurken gülümsedim.
Tekirdağ a geldiğimizde ilk dikkatimi çeken şey çok fazla tekelin olmasıydı. Burada ne içerdim ama bir hafta .Annem ile babam görününce yolun başında içim bir tuhaf oldu ve gözyaşlarımı kontrol edemedim.
Beraber eve geçince evi mükemmel buldum. Babam villa tarzında bir yer kiralamıştı ve işi dediğine göre çok iyiymiş. Zaten bana fazla para atmalarından anlamıştım.Babam annemle beraber tekrar eskiye dönmüş gibiydi ve beraber yaptıklarına bakılırsa zengin olacaktık. Şaka şaka normalin biraz üstü duruma geçmiştik. Bir Burak bir Aslı bir Ömer olamasakta en azından daha az sigara hesabı yapacaktım.
Bana ayrılan oda çok güzeldi. Annem kırık beyaz ve pudra pembesini sevdiğimi bildiği için odamı o şekilde dizayn etmiş. Sevindim en azından artık annemle babam birbirini para yüzünden yemeyecekti. Ablamda huzurluydu. Ne diyebilirdim ki güzel günleri bizde görecektik. Babam bu evi satın almak için Nişantaşı ndaki dairemizi satmayı planlıyordu. Burada işleri iyiydi ve annemin çalışmasına gerek olmadığı için gözden çıkarmıştı dairemizi. Beni yurda gönderip okulu bitirene kadar her şeyi yoluna koyacaklardı. Sessiz kaldım. Sonuçta onlar mutluydu ve ben bencilliğim için atılmış temelleri yıkamazdım.
Bana ayırılan odaya eşyalarımı gelişi güzel attım ve yatağa devrildim. Çok yorulmuştum. Telefonu alıp numarasını tuşladım. "Bebeğim?"dedi yorgun bir sesle. "Aşkım. Biz geldik diye haber vermek istedim."dediğimde nedense sesi buz gibiydi. "İyi yapmışsın."dedi ve kapının kapanma sesi geldi. "Seni şimdiden özledim."dediğinde gülümsedim. "Burak. Bak ben buradayım diye dağıtma gelince mahvederim."dediğimde güldü. "Çok dağıtmam ama söz vermeyeyim ." Derin bir sessizlik oldu aramızda. "Eğer değişirsem beni bırakma tamam mı?"deyince engel olamadım derin bir nefes almama. "Seni nasıl bulacaģımı bilememek acı veriyor."dediğimde sigara yaktığını anlayabiliyordum. "Orada ailenle vakit geçir beni düşünme. "Dediğinde içimden kolaydı sanki diye düşündüm. "Tamam sende dikkatli ol aşkım. Bize iyi bak." "Dikkat et."dedi ve kapattık. Onun değişeceğinden korkuyordum ama bir tarafımda yapmayacağını fısıldıyordu. Korkaklık ederken cesur tarafımda yakamı bırakmıyordu. Burak a insan olarak güveniyordum ama kinli bir insan olarak asla güvenemiyordum. Arkamı döndüğüm an yarım kalan işlerine devam ediyordu. Sürekli gözü arkada kalmak yorsada durulacağımıza inanıyordum.
Ne zaman uykuya daldım bilmiyorum ama ısrarla çalan telefonum gözkapaklarıma baskı yapar gibi uykuya olan dikkatimi dağıttı. "Ne var Ömer?"diye çemkirdim telefonda. "Sus be süpürgeli cadı. Adresin neresi senin onu soracaktım. Benim kızı aldım geliyorum."dediğinde gözlerim tekrar ve kocaman açıldı. "Ne ciddi misin?"dedim ve yatakta doğruldum. "Şuan İstanbul sınırını geçtik. Aslı larda yola çıkacaklardı."dediğinde şaşırdım. "Aslılar?"dedim."Aslı ve Sarp ."dedi ve arkadan Berrin in sesi geldi. "Aşkım rahat bırak kızı uyusun . Sabahın sekizinde horoz gibisin."dediğinde kahkaha attım. Saatide öğrenmiş oldum böylece. "Konum at canım yollarda arabanın üzerine çıkıp;' Tekirdağ yolundayım Tekirdağ!!'diye bağırtma beni." dedi. "Tamam tamam. Anneme diyeyimde o zaman kahvaltı eder miyiz?"dedim. "Allah be yaşasın."dedi ve vedalaşıp kapattık. İçim bir rahatlamıştı. Beni seven arkadaşlarımın olması bana önem veren bir ailemin olması bunlar paha biçilemezdi. Okulun başında Aslı ile tekken şimdi kocaman bir grup olmuştuk ve Berrin gibi bir kız kardeşimiz olmuştu. Ne denirdi ki? Bol bol şükredilirdi sadece.
Yataktan kalkıp salona çıkınca ablamın Hayat ı doyurduğunu gördüm. "Günaydın."dedim. "Günaydın canım. Annem çarşıya çıktı. Bizde Hayat hanımla evi tanımaya çalışıyoruz yemek yerken. "Dediğinde Hayat öylece annesini seyrediyordu. Daha beşinci ayının içindeydi ve sadece gülebiliyordu. "Abla bugün bizimkiler geliyor Tekirdağ a."dediğimde ablam anlayışla gülümsedi. "Aslılar mı?"dedi. "Aslı,Sarp,Ömer,Berrin."dediğimde güldü Hayat a. "Kızım plajda sıkıcı teyzenle somurtmayacağız yaşasın."dedi ve Hayat neye güldüğünü bilmeden annesine eşlik etti.
Babam işe gitmişti ve annemde gelince olanları ona söyledim. Annem gayet sevecen karşıladı çünkü Aslı ve Sarp ı tanıyordu. Ömer ve Berrin ile de kaynaşmasını istiyordum.
Zaman geçmek bilmedi. Ömerleri kapıda görünce sanki yıllarca görmemişim hissi sanırım benim abarttığım bir şeydi. Ömer ve Berrin annem ve ablamla tanıştığında içimdeki düğümler sanki çözülmüş gibiydi. Annem onları içeri davet etmiş kendi kıskacı altına çoktan çekmişti.
Aslı ve Sarp ta gelince bir tören daha yaşandı ama bu tören tanışma değil özleme faslıydı. "Özür dilerim sultanım. Seni bu kadar ihmal etmemeliydim."diyen Sarp a herkes hayretle bakıyordu ben hariç. Sarp ın anneme nasıl özenli davrandığına daha önce şahit olmuştum. "Siz tanışıyor musunuz?"dedi Ömer şaşkınlıkla."Evet Hatice teyze az karnımı doyurmadı."dedi Sarp detaya girmeden ama benim öyle işten utanma çekinme gibi sakıncalarım olmadıģı için söylese de bir şey farketmezdi. "Vay Başak alacağın olsun. Tek beni mi tanıştırmadın?"dedi Ömer alınmış gibi yaparak. "Ömer seninle arkadaş olduğumuzda annem gitmek üzereydi. Kesin tanışırdın İstanbul da olsa."dediğimde annem gülümsedi. "Başak ın bütün arkadaşlarını tanımak hoşuma gidiyor. Seni de kesin tanıdırdım evladım orada olsam ."dedi. Sarp gülümseyerek ablamın kucağındaki Hayat a yaklaştı. "Ah teyzesinden tek gen almayarak ne akıllılık etmiş şu güzellik."dediğinde burun kıvırdım. "Bunu bana verin ve nereye giderseniz gidin. Ellere bak ya."dediğinde Aslı kolunu dürttü. "Maşallah de çocuğa nazar değmesin." Dediğinde annem gülümsedi.
Hep beraber kahvaltı ettikten sonra plaja gitmeye karar verdik . Annem evde Hayat la kalacaģını söyledi ve ablamda bize katıldı.Ablam zaten iyice bunalmıştı. Bu tatil ona da çok iyi gelecekti. Ömer benimle dalga geçerken ablamın gerçekten eğlendiğini düşündüm. "Kız Başak seni çingenelerden mi aldılar? Tüm ailen sarışın ruslar gibi ama sen maşallah Nişantepe yi aratmıyorsun."dediģinde dil çıkardım ona. "Evet sanane akrabalarım orada benim."dediğimde önümde reverans yaptı. "Saygıyla eğiliyorum güzellik. Aslını inkar etmemen ne tatlı."dediģinde Berrin ona dil çıkardı. "Uğraşma benim arkadaşımla. "Dedi ve koluma girdi. Aslı ile Sarp önden yürüyordu ve bir şey tartışır gibi halleri vardı. Üzerine gitmek istemedik çünkü onların halleri bana aşka yakın olduklarını hissettiriyordu.
-ÜÇ GÜN SONRA-
Günler su gibi geçerken Burak ile konuşmamıştık. O aramadı diye ilkten aramasamda gittikçe merak edip aradım ve telefonu kapalıydı. Neden böyle hareketler yapıyordu anlamasamda kendime bir söz verdim. En ufak bir şeyden takıp ikimizide zehirlemeyecektim. O yüzden eğlenceme baktım. Kızlar bizim evden olmuştu artık. Sarp ve Ömer de buraya yakın bir otelde kalıyorlardı. Babam Aslı yı tanıyor ve taktir ediyordu. Berrin ile de tanışınca onu da sevdiğini hissettim. Berrin i doğal tavırlarından dolayı kim sevemedi ki zaten? Hep beraber akşam yemeği yerken Berrin Aslı yı dürttü. "Ali amca?"dediģinde babam kafasını kaldırdı. "Üç gündür sizdeyim ve bizi fevkalade ağırladınız. Teşekkür ederim."dediğinde arkasındaki çakallığa gülesim geldi."Ne demek kızım? Sizlerde benim evlatlarımsınız. " dediģinde Aslı ve Berrin gülümsedi. "Berrin ve benim ailem biliyorsunuz İzmir de geçiriyorlar çoğu zamanlarını. Biz yarın yola çıkacağız. E şey Başak ta bizimle gelebilir mi?"dediğinde babam bana baktı. Yemek yemeyi bıraktım yemin ederim. Tartar gibi bakıyordu sanki ne kadar istediğimi ölçer gibi. "Ablam da gelsin isterse baba . He? Ben onlara bakarım."dediğimde ablam kafasını salladı. "Canım enişten gelecek ve biz onların köyüne geçeceğiz."dediģinde babam hayatta izin vermez dedim içimden. Ablamda hayır dediğine göre dağılabilirdik.
"Tamam gidin bakalım. Zaten çok sıkıldı Başak bu yıl."dediğinde benim gözler sonuma kadar açıldı. Lan babama Tekirdağ çok yaramış ben görmeyeli. "Teşekkür ederiz bizi kırmadığınız için."dedi kızlar ve masanın altından ayağıma ayağıma sevinç tekmeleri attılar.İzmir yolunda giderken ben bir Ömer lerin arabasına biniyordum. Mola verince Sarp ların arabasına. Eğlenceli tarafı iki çift ile de güzel muhabbet etmemdi. Ömer ile yol ekstra eğlenceliydi çünkü Berrin ile uğraşırken çok doğal oluyordu. Artık ona kardeş gözüyle baktığım için sanırım Berrin e yaptıklarına tepki veriyordum. Onu üzmesini istemiyordum. "Kız çingene. Burak ın haberi var mı senin İzmir yolunda olduğundan?"dediğinde koltukların arasına kollarımı koydum. "Ulaşabilsem söyleyeceğim ama ulaşamıyorum."dedim. "Taşınacaktı o. "Dedi ve bana baktı. Kafamı salladım bana baktığı dikiz aynasından. "Babası ileyse ve yanında Azra varsa en güvenlisi telefonu kapatmak."dediğinde ne demek istediģini anlamıştım. "Ama aşkım Burak çok tutarsız değil mi? Yani Başak ın aşık olmasını istemiyordu baştan. Şimdide kendi eski kız arkadaşının oyunları için Başak ı ikilemde bırakıyor."dedi şikayetçi bir tavırla. Berrin benim iyiliğimi en az Aslı kadar düşünen bir kızdı ve benim için çok endişeleniyordu. "Berrin bu Burak. Nerede ne zaman kimi bırakacağı belli olmaz. "Dediģinde Azra için kullandıģını bilsemde birgün bende o konuma düşebilirim diye düşündüm. O huzursuzlukla interneti açtım ve o kahrolasıca kızın instagramına girdim. Dün gece atılan fotoğraf her şeyle dalga geçiyordu ve bir gün olacağım konum sanırım bugündü. Beynime kazımıştım o görüntüyü ve ikisinin parmaklarındaki yüzük onların parmaklarına deģil benim yüreģimi sıkması için takılmıştı sanki. Bundan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmayacaktı. ASLA.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYALLER XXL HAYATLAR XXS
Chick-LitBİLİYORUM ÇOĞUNUZUN DÜĞÜNLERDE İÇİNCE SAPITAN VE SÖYLEMESİN DİYE DUA ETTİĞİNİZ AMA İYİ GÜNÜNÜZDE OLMADIĞINIZ KUSURLARINIZI ORTAYA DÖKEN PİSLİK AKARABALARINIZ VAR.WHATSAPP DURUMUNUZU TAKİP EDİP BABANIZIN YANINDA SIRF İBNELİK OLSUN DİYE AŞIK MISIN Hİ...