PROLOG

32.5K 770 49
                                    

PROLOG

RESAH Hannah memegang hujung baju kurungnya. Lunch date dengan mak datin. Kau rasa tak cuak ke? Berpeluh dah tapak tangan Hannah tengok muka serius Datin Amina.

Minggu lepas Hannah telah menyelamatkan mak datin ni dari kena ragut. Ni minggu ni ajak jumpa pulak. Apa yang dia nak entah.

"Hannah," panggil Datin Amina. Tersentak Hannah yang mengelamun jauh. "Ya datin." Hannah sengih kekok. Datin Amina ketawa lucu. "Tak payahlah panggil datin. Just call me aunty Min." Mesra sekali mak datin tu senyum dekat Hannah.

Suka Hannah menengoknya. Umur dah bertingkat tapi tetap lawa macam hujung 30-an je. Cantik. Mesti banyak duit kena laburkan kalau nak dapat kulit lawa macam ni. Flawless.

"Baik datin eh aunty Min." Hannah sengih lagi. Dia tak tahu nak buat apa, sengih sajalah yang dia mampu. Kang dia berjoget kena cop gila pulak.

"Hannah ni cantik sangat." Tersipu-sipu Hannah malu dipuji. Kembang-kempis hidungnya. Riaklah tu kena puji. "Dah ada boyfriend ke?" risik Datin Amina penuh makna.

"Belum ada lagi aunty. Takde siapa yang nak dekat perempuan macam Hannah ni aunty. Tak lawa." Hannah ketawa mengejek diri sendiri. Dahlah tak lawa semana pun. Masa silam pun tak seindah mana. Tiada siapa yang sanggup mengangkatnya menjadi kekasih. Makcik-makcik pun taknak dia jadi menantu dia orang.

"Hish apa pulak. Hannah ni lawalah. Macam anak kacukan. Mesti anak Hannah nanti comel. Untung bakal suami Hannah."

Memerah pipi Hannah. Bakal suaminya untung? Hahaha, Puan Hanum boleh gelak guling-guling kalau dengar ni. Untung apa dapat isteri yang garang macam singa.

"Aunty ada anak lelaki yang lebih kurang baya Hannah." Tadi intro, nilah isinya. Hah sudah!

"Hannah nak tak jadi menantu aunty?"


Dia, Limited Edition! [C]Where stories live. Discover now