Prolog

141 14 9
                                    

Ostatni dzień Ery Legend

- Jaga, Arai! Szybko, nie powstrzymamy ich długo! - rozpaczliwy krzyk mężczyzny, unoszącego miecz do zadania śmiertelnego ciosu kolejnemu przeciwnikowi, niósł się z ogarniętego walką wlotu pieczary.

Ostatni spośród Wiernych Paktowi i niedobitki Rady Mędrców robili co mogli, aby Sapientes mogli stworzyć i zamknąć pieczęcie Przymierza.

Wnętrze groty spowite było lepkim półmrokiem. Wielkie ognisko, do którego kobieta wrzucała garści ziół, wspólnie z mężczyzną recytując inkantacje w języku nie znanym ludziom, otulało przestrzeń wokół siebie gęstym dymem, przypominającym mgłę. Ich głosy, mimo napięcia, były harmonijne i doskonale się ze sobą zgrywały. Tworzyły jedność. 

Gdy tembr ich głosu opadł do niemal szeptu, zagłuszanego odgłosami toczącej się bitwy, stanęli naprzeciw siebie, każde ze sztyletem o kościanej rączce i krzemowym ostrzu w prawej dłoni i wyciągając przed siebie drugą rękę. W tym samym momencie dokonali nacięć swoich dłoni, które złączyli w uścisku nad ogniem, pozwalając krwi skapywać wprost w żarłoczne płomienie.

Patrząc z bólem w swoje oczy zamknęli zaklęcie:

Z  tej krwi,
Z ognia i popiołów,
Z ofiary Magii Ludzi i Istot Pomiotu.

Z ofiar Niewinnych,
Z nienawiści Zbuntowanych,
Z chaosu zmieszanych światów.

Jak Feniks ze swych prochów,
Jak Jutrzenka na Niebie,
Żegnając Świat Stary, Pradawne Porządki...

Księżyc i Luna na wieki rozdzieleni...

Świat Ludzi osobnym od Istot Dziedziny,

Sfery te Pustką przeklętą grodzimy.

Pieczęci swej śmierci na świat nakładamy,

By zło i chaos więcej nie zawitały.

A gdy osłabnie moc naszej przysięgi,
Powróci Córka Jagi,
Syn Araia wstanie,
Przeznaczenie dopełnią i tak już pozostanie.

Po ostatniej sylabie na świecie rozbłysła wielka jasność, a ogromna fala mocy zniszczyła grotę i całą okolicę, tworząc w tym miejscu wypełniający się wodą krater. Potem nadeszła ciemność i cisza, po której nadszedł nowy dzień. 

Pierwszy dzień Ery Ludzi.

Córka JagiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz