Shariffah Emelda atau di kenali sebagai Ipah telah selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya Azmirul Hayyad. sudah hampir 5tahun usia pekenalan mereka, akhirnya mereka disatukan atas dasar sayang menyayangi antara satu sama lain dan dipersetujui keluarga kedua belah pihak.
**
sayang, terima kasih kerana menerima abang yang serba serbi kekurangan ini. sambil mengusap jari jemari runcing yang masih beinai merah itu.
sesama abang, terima kasih juga sebab sudi jadikan Ipah sebagai ratu dan suri dihati abang. Ipah harap semoga ikatan perkahwinan kita bahagia hingga ke syurga hendakNya. lalu membawa tangan yang kasar ke bibir halus, dan di kucup lembut.
malam itu suasana yang nyaman lagi mendamaikan menyaksikan bibit cinta pasangan pengantin baru tersebut. angin sepoi-sepoi bagai menghangatkan lagi cinta mereka. badan yang sememangnya penat terus direbahkan ke katil yang empok di dalam bilik yang serba wangi dek haruman bungaan segar. lampu bilik terpadam. mereka hanyut didalam pelukan, hanya jeritan cengkerik dan erangan si isteri kedengaran. mereka terus terbuai dengan kebahagiaan.
**
Di meja makan sudah terhidang mee goreng bersama telur dadar dan manisan kuih muih serta air teh o panas. Ipah menyediakan sarapan seawal 7 pagi untung suami tersayang. walaupun keletihannya beraksi buat pertama kali malam tadi, ia bukan alasan untuk tidak menyediakan sarapan. Ipah tahu itu adalah tanggungjawabnya setelah bergelar isteri.Ipah terasa ada tangan yang melingkar di pinggangnya yang ramping. Lalu tersenyum manis menunjukkan barisan gigi yang putih tersusun kepada pemilik tangan tersebut.
selamat pagi abang sayang. awalnya bangun tak lena tidur ke? Ipah mengusik suaminya. manja.
selamat pagi sayang, hak'ah tak lena bila abang tengok bantal peluk abang hilang, risau ada yang ambil bantal peluk, tu terbangun. hihi. Azmi mencuit hidung isterinya, dan wajah mulus isterinya sudah bertukar warna. malu.
ada-ada je abang ni taw. mengada je. sayang tak pergi mana pun, sayang siapkan sarapan untuk suami sayang sorang ni. Ipah memusingkan badan dan menghadap muka suaminya. hensem jugak laki aku ni bila tenung lama-lama. haihhh. bisik Ipah dalam hati. lalu menyandar di bahu suaminya.
ehem, tadi suruh sarapan. tapi cara dan gaya sayang ni macam nak suruh abang angkat sayang masuk bilik lagi ni, nak sambung game ke sayang?
apa abang ni, ke situ pulak. lagi sekali muka Ipah berubah tona. malunya. Ipah terus mencedok mee goreng ke pinggan suaminya yang masih bersisa senyuman di bibir menampakkan lesung pipit disebelah kiri pipi.
sayang, harini apa program kita? tak kan terperuk je dalam rumah pandang muka sayang seharian. hnm
aikk? tak kan dah menyanpah kot tengok muka sayang. emm Ipah menjeling suaminya.
amboiii sayang, bulat mata? dah nak terkeluar biji mata tu sayang. hahaha Azmi mengacau. Ketawa mengekek melihat kerenah isterinya itu.
abang ni kan menyampah la. huh! taknak kawan abang. tidur luar malam ni.
eh! jangan la gini. baru dapat malam tadi serround, tak kan dah kena tidur luar. taknak baby ke. huhu Azmi menguji isterinya.
Abang!!! laju tangan Ipah mencubit lengan suaminya yang sasa itu. terdengar jeritan dari suaminya. sakit latu, padan muka.
Selesai gurau gurauan antara suami isteri tersebut. mereka terus bersiap-siap untuk keluar makan angin dan cuci mata memandangkan masing-masing masih dalam mood bercuti. Mereka bercadang untuk pergi ke tempat dimana mereka dulu berkenalan, jatuh cinta pandang pertama.
YOU ARE READING
BAHAGIA MILIKKU
Romancedi sebalik senyuman. pastikah ada bahagia? setelah kebahagiaan hampir dikecapi, dugaan datang menimpa. siapakah pilihan Azmirul Hayyad Dato' Helmi? Shariffah Emelda Nordin seorang gadis biasa, lemah lembut ataupun Farah Nabiha Dato' Seri Mansor? m...