8

272 19 0
                                    

Multi= Burçak


Derin, Babasını ve Annesini karşında görünce korkuyla Ağabeyimin arkasına saklanmıştı.Biz ise şaşkın bir şekilde olayı idrak etmeye çalışıyorduk. "Derin! çabuk buraya geliyorsun. Düğünden kaçmak nedir göstereceğim ben sana!" dediğinde sinirden ellerimi yumruk şekline sokup Ağabeyimin önüne geçip, konuşmaya başladım. "Siz nasıl bir Ailesiniz?kızınızın istemediği bir Adamla evlendirmeye çalışıyorsunuz! Hayır efendim. Derin. sizin. yanınıza. gelmeyecek"  son gücümle Adama bağırırken. "Sen kimsin lan? o kız benim kızım değil mi? istediğim her şeyi yapabilirim o kadar" dedi Derinin Babası. Sinirden gözüm dönmüştü resmen. "Evet, o kız senin kızın dediğin gibi, istediğini yaptırabileceğin bir köle de-ğil" deyip Adamın üstüne doğru yürümeye başladım. Adamın çenesi kasılmıştı sinirden ama takmıyordum. "Bak! elimden bir kaza çıkacak ver kızımı bana!" diye bağırdığında, Ağabeyim yanıma gelip "Defol git lan buradan. Derin gelmeyecek.! Bırakmayacağım!" diye bağırdı. Adamın eli beline gittiğinde, Kadın ağlayarak "Şükrü lütfen yapma, lütfen" diye yalvardı. Adam,Kadını hafifçe geriye doğru itti ve belinden o çok korktuğum, silahı çıkardığında çığlık atmamak için dilimi ısırdım. Aklıma direk Babam geldiğinde, Ağabeyime baktım. O da elini yumruk şeklinde yapmış, bana bakıyordu. Ağlama dercesine. Kafamı 'tamam' anlamında sallayıp, bize doğrultan silahı görmezden geldim. Arkadan Sena, Derin ve Burçak'ın çığlıkları duyuluyordu. Derin "Baba, yapma! tamam geleceğim seninle" dediğinde sinirle Derine baktım.Bana özür dileyen bakışlar atıp Babasına doğru ilerlemeye kalkınca,Sena kolundan tutup"Gitme!" diye adeta yalvardı. Önüme dönüp, Ağabeyimin tam önüne geçtim. Ağabeyim kolumdan tutup beni yana çekmeye çalışırken, kolumu ondan çekip konuşmaya başladım. "Sen, gerçekten bir Baba mısın? yoksa, Şerefsizin teki misin?" diye sordum sakin bir ses tonuyla. Adam daha da sinirlenip tam önüme geldi ve silahı alnımın ortasına tuttu. "Tekrar desene" dedi korkutucu bir ses tonuyla. O sırada arkadan bir adet Aras, Kıvanç ve Bora gördüğümde, bana sus işareti yapıyorlardı. Gözlerimi Adama çevirdiğimde bana sırıtarak bakıyordu. Bende ona sırıtıp "Şerefsizin tekisin. Şerefsiz. Hatta, kızını bir hiç uğruna satacak kadar basit ve şerefsiz!" dedim bütün içimdekileri dökerek. Adam bana şaşkınlıkla baktığında, sinir bozucu bir Aras sırıtışı yerleştirmiştim suratıma. Adam şaşkınlıktan, sinirlenmeye terfih ederken arkadan Aras elindeki  sopa ile kafasına vurdu Adamın. Adam, şaşkınlık içerisinde kafasını tutup, yanlışlıkla tetiğe bastığında gözlerimi kapattım.Adamda yere yığılmıştı.Ama, bana hiç bir şey olmamıştı  sadece alnımdan çeneme akan bir adet su oldu. Şaşkınlıkla yerde yatan Adama baktım. Aras, yanıma gelip "İyi misin?" dediğinde, gözlerimi ona çevirip, kafamı evet anlamında salladım. "Tamam, iyi o zaman hiç zaman kaybetmeden koşmamız gerek." arkasındaki, koşarak gelen güvenlikleri gösterince  "Yoksa bir gün boyunca hapiste kalacağız" dediğinde hemen kafamı sallayıp. Arkadakilere "Millet koşmamız gerek acele edin" dedim ve Aras önde olmak üzere, hepimiz onun arkasından koşmaya başladık...


Yorulduğumu hissedince, yolun kenarında durup soluklandım. Aras da durup etrafa baktı. "Tamam, bu kadar koşmamız yeterli duralım" dediğinde, Derin, Ağabeyim,Burçak, Bora, Sena ve Kıvanca baktım. Hepsi yorulmuş, yerde oturarak soluklanıyordu. Senanın yanında Kıvanç otururken, Sena ona sinirli bir bakış atıp yanından biraz uzaklaştı. 

  Derinin yanına gittim. Senada yanıma geldi ve; "Derin, kanka iyi misin?" dedik Sena ile aynı anda. Kafasını sallayıp, bize sarıldığında "İyiyim, çok sağ olun. Siz olmasanız o Adamla evlenecektim."dedi ve ağlamaya başlayacağı sırada, ondan ayrılıp ağzına hafif vurdum. "Ağlama! lütfen" dedim. Kafasını şaşkınlıkla sallarken, Senada ondan ayrılıp gözlerini sildi.Derin, bu sefer Ağabeyime baktığında; "Şey, Sarp sana da çok teşekkür ederim. Beni koruduğun için" dedi mahcup gülümsemesini yüzüne yerleştirirken. "Sorun değil. Ama bana borçlu oldun!" dedi ve sinsi gülümsemesini yüzüne yerleştirdi. Gözlerimi devirdim. Bana da iyilik yaptığında, hep karşılığını alırdı.Şimdiden Derine acımıştım."T-tabii ki sana borçlu oldum" dedi bozulduğunu belli etmemek için.

Sevimli ve TehlikeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin