~3~

303 18 0
                                    

Sen andra dan, bra jobbat Felix. Jag trär av mig ryggsäcken och öppnar dragkedjan för att ta fram skåpnyckeln som till min otur ligger under idrottskläderna, jag tänkte inte på det när jag packade väskan i ren panik.
Äntligen når minna fingrar den kalla metall nyckeln med en liten legogubbe i form av superman.
Någon springer in i mig från sidan. Jag landar på rumpan med en spinkig kropp över mig. Ett smärtsamt läte lämnar minna läppar. Personen som sprungit över mig reser sig snabbt upp. Jag vänder blicken mot personen som jag nu vet är en kille, en otroligt snygg sådan. Han har ljust fluffigt hår, lite krokig men söt näsa, kindbenen ska vi inte snacka om, han har en mörkblå skjorta och ett par mörka jeans. Han ger mig ett oroligt leende och sträcker mig sin hand. En rodnad lägger sig över hans kinder och känner att jag inte är sen med att hänga på. Jag tar hans hand innan han drar upp mig på fötter. Vi står väldigt nära och de få sekunderna känns som en evighet. Att han inte flyttar på sig förvånar mig lite.

"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör som jag "brukar", dessutom värkar han inte komma från Sverige så han skulle antagligen inte förstå då engelska teckenspråket är helt annat än de svenska. Okej jag kan några tecken på engelska också men han ser inte ut som någon som kan teckenspråk.

"Tjenixen felixen, vem har vi här då?" Där räddade hon mig. Jag vänder mig lite mot henne så hon kan se vad jag vill "säga"

*vi krokade och jag vet inte vad jag ska göra nu! han pratar engelska* tecknar jag som svar och ger henne en osäker blick.

"Ååå, hello. Are you the new guy?" Frågar hon och lägger sinna händer på minna axlar.

"I guess so, am new but I don't know where I'm." Förklarar han osäkert.

"Just flow after us, we are safe way leaders." Säger Cec med självsäker ton på rösten. Ett lätt fniss lämnar minna läppar och hon. Ärmar inse att det hon precis sa är långt ifrån sant. "Eller, no you will probably bee late couple of times."

"Ohoo, eee, okey, can I flow you to the class rom?" Frågar han fortfarande lika osäkert.
Jag nickar ivrigt åt hans fråga, lite för ivrigt kanske. Den amerikanska killen framför mig är otroligt attraktiv i minna ögon, lite för attraktiv. Ja, efter som han pratar amerikanska kommer han antagligen från Amerika.
Cec mer än fnissar till mitt svar och vänder bort blicken medan hon höjer armen för att antagligen kväva ett skratt. Jag kollar generat på henne med ett oskyldigt leende som sedan riktas mot snyggingen framför mig. Jag tar genast upp nyckeln som fallit till golvet tidigare och låser upp skåpet som oturligt nog är ett underskåp. Om man skulle mäta de två skåpens höjd tillsammans skulle det väll vara någonstans mellan 170-175 cm högt. Alltså inte ända upp till taket. En sak man inte bör göra är att kolla uppe på skåpen, du ska bara gissa vad mycket skräp som fins där. Cec och kille värkar röra sig mot hennes skåp medan dem viskar med varandra. Antagligen om mig. Jag suckar djupt och tar fram penna och sudd då vi bara skulle "leka" idag. Jag låser skåpet och går mot klass rummet.
"Flix, vänta." Ropar Cec bakom mig. Jag stannar och vänder mig om med ett fejkat leende på läpparna. Det värkar inte lyckas då hon ser bekymrat på mig. Var den här ledsna känslan kom ifrån vet jag inte, antar att jag blev lite sur när dem viskade med varandra.
"Det är något som tynger dig." Det lät mer som än fråga än en konstaterad sak.
Jag skakar på huvudet som svar och fortsätter om klassrummet.
"Joo Felix, det är de viset. Jag ser det på dig. Du vet att du kan berätta allt för mig va?"
*okej, vad viskade ni om?* frågar jag rakt på sak.
*han fråga om du va stum och vad du hette, jag svara att han kan fråga dig själv men då sa han att om du i te kan prata vilket ganska tydligt kom fram tidigare skulle han inte förstå. Då sa jag bara att du kan fortfarande skriva så du kan ju alltid skriva dina svar.* svarar hon likt mig med händerna.

Three different language -||- FOSCARWhere stories live. Discover now