När alla pannkakor är stekta tar vi med oss dom upp till Oscars rum. Vi har även med oss Nutella och bär. Trappan vi går upp för är bred och gjord i ljust trä som sedan är målad vitt. Den går rakt upp och efter trappen fins tre dörrar.
Vi går in genom den mittersta som leder till ett stort rum med en glas vägg som man ser ut över halva Stockholm. Klockan närmar sig halv fem och solen är en bit över horisonten. Eftersom att glaset är lite mörkare än vanligt glas kan man faktiskt kolla på det hela utan att bli blind. Jag går och ställer mig rakt framför fönstret och bara kollar på den magiska utsikten."It's beautiful." Yttrar Oscar drömmande vid min högra sida.
"Mm." Mumlar jag enkelt som svar och sjunker ner på golvet.
"I think we should eat the pancakes before they get cold." Säger jag tyst. Han mumlar snabbt som svar och tar en pannkaka. Han brer på lite Nutella och lägger på några blåbär.
"Rulla ihop den." Säger jag prövande. Han får tänka ett tag innan han värkar fatta. Han rullar ihop den och tar ett bett. Ett gillande ljud lämnar hans läppar medan han tuggar. Jag fnissar lite åt honom och fixar en egen.
Vi sitter länge och småpratar medan vi äter pannkakor med Nutella och bär. En av de godaste sakerna som fins. Tiden går och solen har helt gått ner. Vi sitter fortfarande och kollar ut över Stockholm. Skillnaden är att vi sitter lutade mot varandra med en filt runt fåra kroppar. Hans perfekta och min fula.
"Watch a movie?" Frågar han försiktigt. Jag tänker ett tag innan jag nickar som svar. Vi reser oss upp och Oscar går fram till sin ganska stora tv. Han kopplar in datorn i tv:en med en kabel innan han loggar in. När han väl är inne på Netflix har jag satt mig i hans säng. Allt han gör på datorn syns på tv:en vilket avslöjar att han klickar sig fram till en skräckfilm.
"Nej Oscar, inte någon sån." Säger jag panik slaget utan att riktigt tänka mig för. Han kollar frågande på mig. Just an han förstår inte.
"Not a horror movie thanks." Översätter jag snabbt innan ett leende sprider sig på hans läppar.
"But if I primes to hold you under the hole movie and the hole night." Jag tänker efter innan jag nickar osäkert till svar. Man tackar ju inte riktigt nej till att ligga i hans armar. Hans leende blir omöjligt större. Han startar filmen och kommer emot mig. Vi kryper ner under täcket med kläder på. Han bakom mig och jag i han starka armar.
Den filmen är något av de värsta jag sätt. Oscar ligger och kollar utan att knappt reagera alls medan jag ligger med mitt ansikte mot hans bröst, håller för öronen och försöker hindra tårarna att spilla över.
"Order pizza and by som candy?" Frågar Oscar är efter texten börjar rulla. Jag nickar som svar och min tidigare rädda känsla är som bortblåst. Ett leende pryder mitt ansikte, jag slingrar minna armar runt hans kropp och kramar honom så hårt jag bara kan. Han läger sinna armar runt min krom och lämnar en lätt puss på mitt huvud. Mitt leende växer i storlek min kram blir omöjligt hårdare.
"Flixis, please can you like stop hug my in that way, it kind of strange to breath." Ursäktar Oscar ansträng. Jag släpper ifrån kramen och reser mig upp från hans otroligt sköna säng. Oscar är snabb efter. Den här gången är det inte jag som kramas först. Hans starka armar lindas runt min midja. Vad är det med den är pojken? Jag träffade honom första gången imorse och nu står vi här och myser. Tanken får mig att fnissa. För jag tycker det är mysigt och helt rätt!
"What is it?" Frågar Oscar och vänder mig så jag står med sidan åt hans håll.
"We meet this morning and now we stand here and cuddle like a pear." Svarar jag lyckligt.
"Yee, thys true. I will cuddle you until you say stop, because I like to hug you."
YOU ARE READING
Three different language -||- FOSCAR
Fanfiction"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...