Läs gärna slutet!❤️ orkar inte redigera så ni får klara er!
Oscar skjuter mig framför sig. Vi är på plattan, påväg mot en resturang Oscar säger är typ bäst. Vi fortsätter en bra bit innan Oscar svänger in bland en massa restauranger och in på en av dom.
En italiensk, bra musik, gott lukta de mat, varm atmosfär och helt fantastisk inredning. Oscar pratar med någon kille som ser otroligt trevlig ut. Han visar oss till ett bord där Oscar hjälper mig över till en av de tillhörande stolarna. "Cancerknät" är som sagt i den där konstiga ställningen som gör att mitt ben inte går att böja så de benet får helt enkelt stå ut lite gran. Men det är inget jag själv stör mig på.
Oscar kommer tillbaka efter att ha lämnat rullstolen någonstans. Bara för att glömma allt för en stund. Allt utom Oscar såklart. Vi får menyer som vi båda genast börjar kolla i. Pasta med ost och skinksås låter inte så dumt. Eller pasta bolognese?
*Oscar vad ska du ha?*Frågar jag ivrigt och veklar ner min meny.
"Ta det lugnt, jag har knappt hunnit börja kolla." Fnissar han till svar och vänder likt mig blicken mot mig. Eller ja jag kolla de inte på mig själv, jag kollade på Oscar men ni förstår säkert vad jag menar. Jag stämmer in på skrattet och slingrar ihop våra ben så gott som de går. Ett litet leende sprider sig på Oscars läppar och han tar min hand i sin över bordet. En än gång kollar vi upp och bemöter varandra med härliga leenden. Eller, hans är de iallafall.
Tillbaka till maten. Pasta med ost och skinksås låter mest frestande så det är vad de de blir.
"Vad ska du ta?" Frågar Oscar och viker ihop menyn.
*Ost och skinksås.* Svarar jag och följer hans exempel att lägga mer menyn. Jag lutar hakan mot min lediga hand och granska drömmande min pojkvän som för tillfället sitter rakt dra för mig. Om ni undrar så är de vänster handen som Oscar håller min med. Den hand han bröt tummen på. Han kunde ändå inte använda den till menyn särskilt bra.
*Och du?* Frågan formas i mina ett bra tag efter jag svarat. Men är man förtrollad av kärleken är ett av symtomen att man blir sjukt seg och dagdrömmande. Sorry not sorry.
"Samma." Svarar han kort.
Samma kille som visade oss bordet kommer och tar beställningen.
Oscar tog en Cola och jag de samma att dricka.Kvällen rullar på utan stora problem. Jag råkar spilla lite sås på skjortan jag bär. Oscar skrattade bara åt mig. Hade tydligen en massa även runt munnen...
När vi ätit upp, både pastan och efterrätten som bestod av en chokladcheesecake med vaniljglass och vi fick lite regnbågs strössel som bonus.
Med mycket om och men betalade Oscar tillslut och drog med mig ut igen. Vi svängde förbi en Coop affär så vi köpte lite godis påväg hem. Då somnade jag också.
Men vaknade när Oscar bar upp mig för trappen till huset. De få timmar som är kvar av dygnet spenderar vi i min säng. Vi äter godis medan jag försöker hålla mig vaken och Oscar försöker få mig att sova... Jag tror de slutar med att jag somnar med mitt huvud lutandes mot hans bröst.
Btw, har gjort världens bästa bild! Or not!
Dela gärna om ni tycker den är bra😎❤️
Asså jag har fyra idéer till olika nya böcker men jag vet inte vad jag ska göra med dom. Kommer aldrig hinna skriva dom mer läsligt... Har lixom skrivit ner vad som skåla hända så det aldrig kommer va så att det är helt black outlet vad för sistone händelse som ska ske.
Men är det någon trevlig liten människa som vill skriva men har svårt med idéer så skriv provat så kan jag mer än gärna hjälpa dig, ni kan få mina idéer eller så skräddarsyr jag en historia efter era önskemål, en mall helt enkelt!
ESTÁS LEYENDO
Three different language -||- FOSCAR
Fanfic"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...