Född ur kall midvinterkäll Du, karga bergens dimma En kraft båd' hård och skön har skap't Denna frusna härskarinna så hugg genom hjärtat, kall och klar Hugg mot en kraft, så underbar skåda en skönhet som bedrar ktsregister Frukta hennes sjä Hon älskar dig ihjäl
Passa dig, låt det va! Dra upp! Passa dig, låt det va Vacker mäktig Farlig, rå Is har magi som man ej rår på Starka som få Myt är din vän Starkare än hundra män....
Asså första låten är till och med bra. Jag nynnar med och härmar replikerna.
Jag satte på den svenska variationen så Oscar förstår inte ett skit. Skit taskig men men, enligt mig bättre på svenska.
Filmen rullar och den kommer fram till min favorit låt.Jag reser mig upp från Oscars knä och börjar härma Anna. Både i sängen och skådespelandes.
"Fönster öppnas och dörrar med Hade glömt att man kunde göra det. Och var kom alla tallrikar ifrån? Har har vi aldrig haft nån bal Vi har slösat bort vår vackra sa Äntligen så öppnas varje port Det kommer äkta, verkliga män'skor Det känns märkligt på nåt sätt Men jag är redo, allting känns helt rätt.""Ja, nu för första gången nånsin Hörs musiken, finns det ljus Och för första gången nånsin Känner jag ett oändligt rus"
"Är det nerver eller är det bara magen? Ja, nånstans där omkring För nu för första gången nånsin så saknas ingenting" jo Oscar som min pojkvän.
Det ska bli så kul att träffa alla! Tänk om jag träffar "Honom"? Det har jag redan gjort.
"Och föreställ mig på kvällens bal. Draperad emot en piedestal Modellen av sofistikerat grace, oh! och plötsligt så ser jag att han står där Så elegant, världsvan och väldigt lärd och märkligt nog så dras jag till choklad Men sen så talar vi långt in på natten En natt som aldrig tycks ta slut Liknar ingenting jag känt förut" Oscar fnissar åt mig, det gör mig glad. Han måste gilla det. Fast hur kan han det?
"Och för första gången nånsin väcks magin, jag är beredd och för första gången nånsin Och kanske kommer jag bli sedd Och jag vet, det är fullkomligt tokigt Att tro pa en romans Men nu, för första gången nånsin Så har jag en liten chans"
*lantmätarhopp, piruett och hopp snurr.*
Allt blir seriöst och jag stannar upp med blicken vänd ut mot stjärnhimlen som tomt ligger över Stockholm stad."Ingen får se djupt inom dig Låt dem inte genomskåda dig Nej, visa ingenting... Ett skådespel Gör inga misstag, inget får gå fel Det är bara för en dag. "
"Nu för en enda dag. " *glatt*
"Känns som en evighet." *seriöst*
"Känns som en evighet. *glatt*
"Vakter, öppna porten nu! Det är dags." *seriöst*
Det är dags!" *glatt*"och för första gången nånsin. " *glatt*
"Ingen får se djupt inom dig. " *seriöst*
"Så kommer drömmarna slå in. "*glatt*
"Låt dem inte genomskåda dig ? "*seriöst*
""En chans att fly min ensamhet. "*glatt*
"Göm allt. "*seriöst*
"Och finna kärleken. "*glatt*
"Göm allt, låt ingenting gå fel. "*seriöst*
"Det kommer va över imorgon, så det måste ske idag För nu för första gången nånsin Ja, för första gången nånsin Är det min lyckodag?"*glatt*"You'r dumb but you can talk and sing. Can't get it." Säger han kärleksfullt och kommer fram till mig där jag står andfådd men glad. Hans armar slingras runt mig och minna runt hans fina kropp. Kärleksfull vänskap? Han måste tro att jag bara lotsas och spelar med. Men jag spelar inte med. Det vi gör etyder något för mig.
Vill ni ha dirty i näst nästa kapitel?😌😏
ESTÁS LEYENDO
Three different language -||- FOSCAR
Fanfic"Ehee, excuse me, it was me who did not see me properly" säger den snygga killen väldigt osäker med den bästa engelskan jag någonsin hört. Vad fan ska jag göra nu då? Svara med ord? Aldrig! Han kommer antagligen inte förstå vad jag menar om jag gör...